Gå til innhold

Flytte til Spania med tenåring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å flytte til Spania, da barnet mitt skal starte på ungdomsskolen. Tanken er at jeg skal bli boende, da jeg har svært dårlig helse, som blir mye bedre der. Men det jeg lurer på, dere som bor fast i Spania, hva tenker dere om framtiden til barna? For det er jo vanskelig å få jobb der, selv om de tar høyere utdannelse. Og hvis de tar høyere utdannelse i Spania, er den gyldig i Norge?

Hadde vært lettere om arbeidsmarkedet der, var like bra som her, da kunne barnet bare tatt høyere utdannelse der, og jobbet der.

Anonymkode: fc23e...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du alene med tenåringen/ flytter den andre foreldren også til Spania ? Hvis ikke kunne tenåringen bodd hos far.

om dere flytter kan barnet fortsette grunnskolen på en norsk skole  , for så å flytte på hybel/ internat i når det begynner på vgs.

er barnet så stort at det skal begynne på høyskole er barnet voksent og absolutt stort nok til å flytte der i verden det vil.

utdannelse i EØS / EU er gyldig i hele EØS / EU ..

 

Anonymkode: 39270...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du alene med tenåringen/ flytter den andre foreldren også til Spania ? Hvis ikke kunne tenåringen bodd hos far.

om dere flytter kan barnet fortsette grunnskolen på en norsk skole  , for så å flytte på hybel/ internat i når det begynner på vgs.

er barnet så stort at det skal begynne på høyskole er barnet voksent og absolutt stort nok til å flytte der i verden det vil.

utdannelse i EØS / EU er gyldig i hele EØS / EU ..

 

Anonymkode: 39270...9a8

Jeg er alene med barnet. Barnet kan ikke bo hos far, barnet er nå en helg i måneden hos far, det er en stor forbedring fra hva det var før. Jeg har og spurt far, om han kan ha barnet mer, nå som jeg har blitt så syk. Det vil han ikke. 

Barnet kan gå på norsk videregående i Spania og. Men jeg tenkte internasjonal kanskje var best, med tanke på språk. Reiser barnet tilbake til Norge etter videregående prater det jo da 3 språk flytende. Og hvis barnet ønsker å ta høyere studier i Spania, så vet ikke jeg om barnet får studert alt med norsk videregående. Regner med at internasjonal skole må være bedre da. Vet jo ikke nå, hva barnet ønsker. Og det er 1,5 år til. Er ikke engang sikkert det skjer. 

 

Anonymkode: fc23e...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil barnet flytte da?

Anonymkode: 260f1...673

Vet barnet hva det eventuelt sier nei eller ja til da?

Anonymkode: ea618...dda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er 1,5 år til, så har vi bare pratet veldig løst om det. Da sier barnet at det har lyst. 

Min sykdom har forverret seg mye det siste året, fortsetter det sånn, så må plutselig barnevernet ta over barnet. Eller vi flytter, og jeg blir bedre og klarer det selv. Men selvfølgelig vil jeg prate nøye med barnet om dette, før jeg gjør det. Jeg vet jeg blir bedre der nede, da vi har familie som bor der, og en god venninne, og hennes barn som er like gammel som mitt barn, de er og gode venner, da vi var naboer i mange år. Skulle ikke sykdommen min forverre seg, har jeg og vurdert å drøye til barnet starter på videregående. For da kan barnet lettere beholde kontakten med venner, invitere de på ferie til oss. Så kan barnet reise hjem igjen til Norge for å gå på høyskole/universitet.

Anonymkode: fc23e...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...