AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #1 Del Skrevet 9. januar 2018 Vi er på ferie og fikk i dag greie på at huset til naboen vår dessverre har brent ned. Bilen vår står parkert ca 25-30 meter unna huset deres. Tror dere denne har tatt noen skade av brannen. Har fått en litt løslig melding om at det tilsynelatende ikke er noen synlige skader, men hva med elektronikk mm? Kan vel ikke melde en skade til forsikringsselskapet for sikkerhets skyld heller Anonymkode: 4a9cc...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #2 Del Skrevet 9. januar 2018 Er forsikringsvindel å melde inn skade du ikke vet er et faktum, slikt gjør man ikke for sikkerhets skyld. Vent til dere kommer hjem eller send noen til å se nærmere på bilen. Forstår ikke hvordan elektronikk på en bil kan være skadet dersom det ikke er synlige skader ellers på bilen. Dersom varmen skulle skadet elektronikken burde det vises ellers også tenker jeg da... Anonymkode: 28c21...794 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #3 Del Skrevet 9. januar 2018 Jo, derr bør ringe forsikringsselskapet og bare melde der derr vet, et hus som får brenne godt er VARMT, og da er ikke 20-30 meter veldig langt. Lakken kan ha tatt skader, osv, best at dere gjør forsikringsselskapet litt obs. Anonymkode: 0a8d6...217 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 9. januar 2018 #4 Del Skrevet 9. januar 2018 Tviler sterkt at elektroniken i bilen din som står 25-30meter unna har fått skade. Er det noe som har fått skade så er det isåfall lakken på bilen i form av aske nedslag, varme eller glo som har lagt seg på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #5 Del Skrevet 9. januar 2018 Jeg har dessverre opplevd brann. Min bil sto parkert rett på utsiden av huset og det brant en stund før noen kom på at bilen burde flyttes. Denne bilen fungerte helt fint i mange år etterpå. For sikkerhetsskyld bør du ta bilen til et verksted for å sjekke elektronikken, men i og med at den har stått såpass langt unna så bør ikke dette være et problem. Anonymkode: d7a0f...531 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #6 Del Skrevet 9. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er forsikringsvindel å melde inn skade du ikke vet er et faktum, slikt gjør man ikke for sikkerhets skyld. Vent til dere kommer hjem eller send noen til å se nærmere på bilen. Forstår ikke hvordan elektronikk på en bil kan være skadet dersom det ikke er synlige skader ellers på bilen. Dersom varmen skulle skadet elektronikken burde det vises ellers også tenker jeg da... Anonymkode: 28c21...794 Det stemmer ikke. Jeg var på ferie da en nyttårsstorm utløste stort jord og steinras rett ved bilen min og andres. Jeg så det på nyhetene der jeg var, og fikk panikk. Jeg ringte forsikringsselskapet og de la inn bekymringen min og sa det bare var å ta kontakt hvis det var skader, så jeg slapp å ta hele historien på ny. Heldigvis gikk det greit. Anonymkode: 0a8d6...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #7 Del Skrevet 9. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke. Jeg var på ferie da en nyttårsstorm utløste stort jord og steinras rett ved bilen min og andres. Jeg så det på nyhetene der jeg var, og fikk panikk. Jeg ringte forsikringsselskapet og de la inn bekymringen min og sa det bare var å ta kontakt hvis det var skader, så jeg slapp å ta hele historien på ny. Heldigvis gikk det greit. Anonymkode: 0a8d6...217 Men da meldte du inn din bekymring, ingenting galt i det. Du meldte ikke inn selve skaden, uten å være sikker på at det er skader i det hele tatt. Anonymkode: 28c21...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #8 Del Skrevet 9. januar 2018 Jeg har chattet med if og sagt i fra om min bekymring og de har laget et notat på det, også får vi evt ta det videre når vi kommer hjem. Hun jeg chattet med sa at det var veldig sannsynlig at den kan ha fått lakkskader, men at det også kan være avhengig av vindretningen. Så da får vi krysse fingrene. Vår skade er jo uansett helt ubetydelig i forhold til naboen som har mistet alt de eier. Anonymkode: 4a9cc...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå