Gå til innhold

Tør jeg stole på at finansiering er ok? Tesla


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal bestille en Tesla og forhandler har sendt inn finansiering der jeg selv fikk en link etterpå og skulle fylle inn mer informasjon. Fikk flere meldinger fra dnb med linken og bekreftelse på at de hadde mottatt søknaden og at jeg fikk beskjed straks den var behandlet. Gikk en time så ringte forhandler om at han hadde fått beskjed om at finansieringen var ok, men jeg har ikke fått noe beskjed direkte selv. Tør jeg ta sjansen på at alt er ok da? 

Andre som har vært borti det samme? 

Anonymkode: b0eff...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring banken da, ikke Kvinneguiden.

Anonymkode: c6605...db8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal bestille en Tesla og forhandler har sendt inn finansiering der jeg selv fikk en link etterpå og skulle fylle inn mer informasjon. Fikk flere meldinger fra dnb med linken og bekreftelse på at de hadde mottatt søknaden og at jeg fikk beskjed straks den var behandlet. Gikk en time så ringte forhandler om at han hadde fått beskjed om at finansieringen var ok, men jeg har ikke fått noe beskjed direkte selv. Tør jeg ta sjansen på at alt er ok da? 

Andre som har vært borti det samme? 

Anonymkode: b0eff...6df

Hva koster en ny tesla ? 

Anonymkode: 54ba7...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk bare telefon fra forhandler der vi bekreftet opplysninger og en kredittvurdering fra DNB. Ikke sikkert det er lureri for det da.. 

Anonymkode: f829b...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt burde hatt kontanter til å kjøpe bil. Ikke låne.

Anonymkode: 770ce...d1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!!!!. Fint skal det være om hele raua er ute.  Du kjenner vel det ordtaket. Må vise seg vet du.

Anonymkode: 770ce...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med den lave renten som er nå tenker kanskje en del at de får bedre avkastning på egenkapitalen andre steder enn i en bil som taper seg 10 000 i måneden.

Endret av Horten Market
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.1.2018 at 10:02 PM, Horten Market said:

Med den lave renten som er nå tenker kanskje en del at de får bedre avkastning på egenkapitalen andre steder enn i en bil som taper seg 10 000 i måneden.

Kanskje trenger man bil. Kanskje er ikke avkastning på egenkapitalen pri 1. 

Anonymkode: b04f6...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.1.2018 at 10:02 PM, Horten Market said:

Med den lave renten som er nå tenker kanskje en del at de får bedre avkastning på egenkapitalen andre steder enn i en bil som taper seg 10 000 i måneden.

Med den lave renta Tesla tilbyr p.t. er det billigere å låne enn å bruke egenkapital. Dersom forholdet endrer seg løser man inn restlånet. Må jo være idiot for å bruke sparepengene når man låner billigere.

Anonymkode: b04f6...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje trenger man bil. Kanskje er ikke avkastning på egenkapitalen pri 1. 

Anonymkode: b04f6...ace

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med den lave renta Tesla tilbyr p.t. er det billigere å låne enn å bruke egenkapital. Dersom forholdet endrer seg løser man inn restlånet. Må jo være idiot for å bruke sparepengene når man låner billigere.

Anonymkode: b04f6...ace

To motstridende innlegg i løpet av et øyeblikk. Har du bestemt deg for hva du mener nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Horten Market said:

 

To motstridende innlegg i løpet av et øyeblikk. Har du bestemt deg for hva du mener nå?

Noen driter i egenkapitalavkastning. Det er uansett billigere å låne enn å bruke egenkapital. 

Men dersom du gikk tom for argumenter og heller ville hakke på meg er det greit for meg. Det sier bare noe hva slags patetisk person du er.

Anonymkode: b04f6...ace

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen driter i egenkapitalavkastning. Det er uansett billigere å låne enn å bruke egenkapital. 

Men dersom du gikk tom for argumenter og heller ville hakke på meg er det greit for meg. Det sier bare noe hva slags patetisk person du er.

Anonymkode: b04f6...ace

Hallo? Vet du hva egenkapital er for noe? Du bekrefter igjen og igjen at du ikke har skjønt hva jeg skrev. Hvis du "driter i egenkapitalavkastning", ja da kan du plassere pengene dine i en bil. Men låner du pengene isteden, kan du plassere pengene dine (egenkapitalen) et annet sted som gir avkastning. Hvis du får bedre avkastning på egenkapitalen et annet sted, er det bedre å låne penger til bil. Du er altså enig med meg, men rakker ned på det jeg skriver. Derfor er dine innlegg selvmotsigende.

Egenkapital er penger du eier, i motsetning til penger du låner.

Du blir kanskje forvirret av at noen ganger kreves egenkapital for å få låne penger. Det gjelder til lån for bolig, men ikke til bil. Kjøper du bil trenger du altså ikke bruke av egenkapitalen i det hele tatt, dermed kan du plassere egenkapitalen i noe annet.

Endret av Horten Market
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...