Gå til innhold

Hvordan fjerne tapet raskest mulig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil tapetsere rommet mitt men må fjerne gammel tapet først.

Jeg må gjøre dette i flere etapper siden jeg ikke er så frisk for tiden og har så mye tid så ønsker tips pm enklest mulig fjerning av gammel tapet.

Den er revet og stygg så orker ikke se på veggene leger. Jeg har heller aldri tapetsert selv så vurderer å få profesijonelle til å gjøre det. Men fjerne gammel tapet selv så det ikke skal bli så dyrt.

Hadde vært fint med tips om fine soveromstapeter.

På forhånd takk.

Anonymkode: eb278...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Du kan kjøpe, leie eller låne en sånn her. De kommer i mange ulike utgaver. Tapet har jeg ikke peiling på. (Personlig ville jeg platet over hele veggen med ferdigmalte plater, men da får du et helt annet uttrykk enn det muligens tenker på.)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike maskiner funker utmerket. Husk å få med en piggrulle som punkterer tapeten og slipper vannet inn under. Samt en god sparkel, for å løsne tapetet når limet er svekket. 

Husk at dette er skikkelig grisete arbeid slik at rommet må være tomt når du gjør det. 

Å tapetsere er ikke spesielt vanskelig men er nok noe man bør være to på, samt at det ikke kan deles opp for mye, så det er kanskje lurt å få noen til å gjøre det. Du finner kanskje noen på finn.no/småjobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. hm,,siden rommet er ganske lite og skråtak tror jeg kanskje det blir best med tapet. Takk for tips om å leie maskin. Ja kanskje få noen til å tapetsere men klarer en person det greit ,siden de er vant med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. hm,,siden rommet er ganske lite og skråtak tror jeg kanskje det blir best med tapet. Takk for tips om å leie maskin. Ja kanskje få noen til å tapetsere men klarer en person det greit ,siden de er vant med det?

Jeg har tapetsert mange rom helt alene, så det går fint. 

Anonymkode: 0f29c...cea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte en tapetfjerner på Clas ohlson til 200,- det er en liten sak man fyller vann på, så varmer den opp og skaper damp. Da løsner limet på den gamle tapeten. 

Funket veldig bra på fibertapet. Jeg vet ikke om det virker på gammel stietapet. 

Anonymkode: 1730a...3f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg har fjernet masse tapet ved hjelp av en helt vanlig spruteflaske som det tidligere har vært Jif kjøkken på. Bare fyll opp med skikkelig varmt vann, sprut på i rikelige mengder, og la det virke noen minutter til vannet får trukket gjennom tapeten og løst limet skikkelig opp. Man trenger også en sånn flat metalldings (har fullstendig glemt hva det heter) til å skrape med.

Men ja, det blir mye søl, så flytt eller dekk til tingene dine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...