Gå til innhold

Hvordan oppbevarer dere strikkepinnene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har strikkepinner i alle størrelser, og det er et eneste stort rot. 

Hvordan oppbevarer dere strikkepinnene? 

Anonymkode: 11434...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I posen de kom i, om jeg har den, ellers i i ziplocposer, i en boks. En rundpinne pr pose, så det ikke blir noen floker. Og sortert etter størrelse. 

Anonymkode: 71753...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget en "strikkepinne planke/trebit veggbilde???". Vet ikke helt hva jeg skal kalle det. Men skal prøve å forklare.

Denne har jeg hengt på veggen i "arbeidsrommet

kjøpte en planke som er like bred som strikkepinnene, eller litt bredere. Tykk ståltråd som jeg bøyde i U form.
og hamret inn disse i plankenen på hver side, og da kan jeg tre pinnene inn i disse så henger dem "fint" på veggen etter størrelse :)

Anonymkode: f71f5...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de i en boks med lokk. De fleste pinnene ligger i posene de ble kjøpt i. Løse korte pinner har jeg strikk rundt, sånn at jeg fort finner pinner i samme størrelse.

Endret av Muskath
Feilstavinv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundpinner har jeg i en gammel CD-mappe. Til rette pinner har jeg en mappe av den typen kunstnere bruker til pensler.

Anonymkode: bf5ee...3e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en strikkepinnemappe fra KnitPro.

Anonymkode: 7ec14...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå har jeg strikkepinnekaoset i en pose, men min mor har dem i en "mappe" med adskilte rom merket med pinnestørrelse. En sånn har jeg også planer om å skaffe meg, eventuelt sy en :)

Anonymkode: 3e617...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg bare knit pro-pinner, dvs wire og pinner som skrus sammen. Da blir det begrenset med sammensurium, og jeg har faktisk alltid med meg alle pinnene mine i strikkeposen med det pågående prosjektet. Har wirer i fire forskjellige størrelser, som er kveilet sammen, og så har jeg alle pinnene samlet sammen i to av plastetuiene de kom i. Alt dette har jeg i en avlang pung, litt som et flatt penal. Der har jeg også annet strikkeutstyr, som en liten saks, et par nåler, målebånd og maskemarkører.

De gamle rundpinnene, som jeg har i reserve oppbevarer jeg bare i en ziplock-pose i en skuff. Strømpepinner bruker jeg heller nesten aldri lengre, fordi jeg strikker ermer osv med magic loop, men strømpepinnene har jeg festet sammen med strikk etter størrelse og lagt sammen i en ziplock-pose.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten utelukkende 120 cm-pinner (strikker alltid med magic loop så trenger ikke annet) så det er begrenset hvor mange jeg trenger og da blir det også ikke særlig mye rot. Resten oppbevares i posen de kom i i en plastboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundpinner har jeg ikke noe lur organisering på for å være ærlig. Men strømpepinner har jeg i tomme tannkost-etui etter størrelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær

De strømpepinnene jeg bruker oftest er i en egen mappe hvor hver «lomme» er numrert. De andre ligger i en plastboks sammen med et par rundpinner. 

Ellers har jeg en egen mappe til rundpinner jeg oftest bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppbevarer pinnene i de posene de ble kjøpt i så lenge som mulig. Hvis denne posen blir ødelagt legger jeg dem i zip-lockposer som jeg merker. Strømpepinner setter jeg som regel bare strikk rundt når originalemballasjen er gåen. Alt dette organiserer jeg i et hjemmearkiv, der hver pinnetykkelse har fått hvert sitt rom. 

 

170095_H.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...