Gå til innhold

Kle seg for jobbintervju


Eidfrid

Anbefalte innlegg

Heisan, 

Jeg skal på jobbintervju til skatteetaten til en stilling som økonom og er veldig usikker på hvordan jeg skal kle meg. Er det business casual man bør gå for? Krever dette dressjakke? Jeg klarer aldri å finne en jakke jeg føler meg komfortabel i og som samtidig sitter pent. Dette er like vanskelig hver gang - hvordan skal man kle seg for å imponere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en fin langerma silkebluse? På H&M har de mye fine "business" klær. (Vet det er litt sent nå men..) Har jobbet i staten selv før på kontor, og det er ikke akkurat alle som går i finklær der. 😝Noen går med jeans og joggesko. I private banker/bedrifter er det nok mer vanlig å gå med blyantskjørt/dressbukse og dressjakke - sånn som jeg oppfatter det! En fin bukse og langerma topp, som DU føler deg behagelig i, tipper jeg er det beste! 😊 Lykke til!

Anonymkode: 86a44...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kledd meg i bluse og pen mørk bukse. 

Anonymkode: 18af7...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, folkens! Tror bluse og pen bukse kan bli løsningen, da er man passe fint kledd. Kjole hadde også vært en løsning, men da må jeg på handel og det orker jeg ikke. 

Selv om de som jobber i det offentlige kanskje ikke kler seg så formelt så vil man jo gjerne gjøre et godt inntrykk på intervju :) Og så finner man mer ut av ting om man får jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blazer på intervju én gang, og blir fortsatt litt flau når jeg tenker på hvor kleint jeg syntes det var  (fikk jobben da!) Kle deg i noe som er behagelig og som du kan puste i. Sist jobbintervju hadde jeg på meg pene sorte bukser og en mønstret bluse. Håret løst (som jeg bruker) og enkle øredobber. (Fikk denne jobben og (:duskedame:), men her følte jeg meg mye mer vel og "meg" under intervjuet!) 

Så mitt forslag er pen bukse og bluse i en farge du kler, enkle smykker, rene sko, blank lakk på neglene og et godt håndtrykk når du kommer inn! Og lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2018 den 14.55, AnonymBruker skrev:

dba626b62c7ca9d167ba9a9d6c96dac7--sexy-w

Går du kledd slik får du jobben. 

Anonymkode: 0fa4f...1dd

Ugh 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...