Gå til innhold

Menn i 40 årene uten barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes alltid unntak. Som kanskje du er en av. 

Men det er ikke noen hemmelighet at også mange kvinner over 40 som ikke har fått barn er noen harde negler som ikke liker barn. Som liker å sette seg selv først. 

Anonymkode: 250ec...a70

Dette er bare så fordomsfullt at jeg blir helt satt ut! Det samme med menn over 40 som liksm bare sitter i kjellern og runker! 

Dere kan ikke kjenne mange mennesker!

Jeg har oppegående venner av begge kjønn og jeg synes ikke det er noe forskjell på kvaliteten på folk som har barn eller ikke! Det er mange grunner til at folk ikke har barn! 

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboeren min er over 40 og uten barn. Vi er frivillig barnløse fordi vi fokuserer på andre ting. Utrolig hvor fordomsfulle mange er. 

Anonymkode: cb39b...965

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Lee Jones skrev:

Kan se opp ordlyden i HI at dette er en trolletråd. Men det er veldig behagelig å leve uten barn syns jeg. Kan fokusere på seg selv og sin frihet. Egoistisk er det heller ikke. Å få barn er det mest forurensende du kan gjøre mot global oppvarming og det skader vilt dyreliv. Det er også mange andre negative ekternaliteter ved å få barn.

Det er ikke en trolletråd, jeg reflekterer faktisk over det ;-) 

Anonymkode: 62c8d...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat meldt meg inn på Møteplassen og erfarer at det er ganske mange menn i 40 årene uten barn. Jeg har selv barn, og tenker at jeg bør finne meg en mann som også har barn, fordi varsellampene blinker med engang og tenker at noe må være "galt" når de har blitt 40 år uten å få barn. Hva tenker dere om menn i 40 årene som ikke har barn? Er det styr unna helt eller ikke? 

Anonymkode: 62c8d...7c2

Jeg traff mannen min da han var 33, og han ønsket seg ikke barn. Vi har vært sammen i 16 år, og han har fortsatt ikke ønsket seg barn, og det er helt ok for min del. Jeg følte meg ferdig med å få barn da vi ble sammen, ettersom jeg hadde to selv fra før.

Vi har fortsatt et godt forhold, og en veldig god hverdag. Mine barn har han vært en god stefar for. 

Om jeg hadde møtt han nå, når han er sent i 40-årene, så hadde han fortsatt ikke hatt barn. 

Han er en herlig mann, og han fungerer veldig godt som partner. Men han er ikke noen "barneperson", og det har han vært helt klar på fra starten av.

For meg var det veldig greit å gå inn i et forhold med en som ikke hadde barn fra før. Jeg slapp å være stemor, med alt det medfører. Og han fikk store barn som stebarn, noe som han trivdes med.

Han har alltid brukt mye tid og penger på sporten sin og sin andre store interesse/hobby. Dette er veldig viktig for han, mye viktigere enn det å få barn. For meg er det helt greit. Jeg liker at mannen har noe å holde på med utenom jobb og familie. Og vi har hatt råd til det. Vi har også råd til mine interesser og hobbyer, så jeg har ikke opplevd at hans bruk av penger har gått på bekostning av noe. Hadde vi hatt dårlig med penger, hadde det kanskje ikke vært like ok at han ville bruke mye penger på sine ting, og da ville han nok innstilt seg på det.

Jeg tror at det er endel menn som ikke ønsker seg egne barn, med alt det medfører. Og noen har kanskje ønsket seg barn, men så har det ikke blitt til det. Forhistorien til mannen har jo betydning her, om han er egnet som partner eller ikke. 

 

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende de bare rett og slett ikke har lyst på barn. Unger er ikke meningen med livet for alle.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sandie skrev:

Ville ikke automatisk avskrevet en mann fordi han er barnløs i voksen alder.Det kan være mange grunner til det.Heller en barnløs mann på 40+ med livet på stell,som bevisst har valgt å vente på den rette kvinnen,enn en som har et rotete privatliv med 2-3 barn med forskjellige damer.Når jeg ser alt stresset med «mine-dine-våre» barn,kranglete ekser (barnemødre),og rollen som stemor er jeg utrolig glad jeg slipper å forholde meg til noe av det.

Jeg fant altså min samboer blant menn i kategorien 40+ uten barn.Han er verken barnehater,player,eller noe raring.Han har vært i flere langvarige forhold,men av ulike grunner har ikke barn vært et tema.Nå venter vi vårt første barn sammen,og begge er glade for at dette blir en førstegangsopplevelse for oss begge. 

Her i Norge er det jo nesten slik at er du 35-40 år og barnløs,så lever du ikke noe fullverdig voksenliv.Uansett hvordan du ellers er som person.Virker på enkelte som det et bedre å ha en masse unger som man ikke klarer å ta seg av,fremfor å være barnløs.Forstå det den som kan.

Er helt enig med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møtte min da han var 43. Takk for lov for at jeg ikke var så fordomsfull at jeg gikk glipp av ham.

Anonymkode: ee99a...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke får barn fortjener hyllest!

Det er så "korrekt" å få barn, men absolutt INGEN tenker over at mennesker er jordas verste fiende. Trenger vi flere mennesker? Vi mennesker ser på rottene som skadedyr, men hva er egentlig vi? Når vi våger å tenke over det?

Er det så fantastisk å sette nye mennesker til en allerede hard prøvet planet?

Syns bare det er uhyre egoistisk.

Anonymkode: 29357...375

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

ofte er de noen raringer, ja. Det er som regel en grunn til at de har blitt valgt bort av andre...

Anonymkode: 693a1...f2d

Er de bare blitt valgt bort av andre, eller har de bare sagt at de ikke vil ha barn, og er valgt bort pga det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra min erfaring er det ikke menn i 40-åra uten barn som ses ned på, det er menn i 40-åra som ikke har partner. Vi uten partner er stusslige og rare, vi er null verdt og det er lett å se fordi ingen vil ha oss. Menn i 40-åra uten barn men med partner har bare valgt bort barn fordi de ikke ønsker å ha barn, helt enkelt. Ikke noe å si på det.

Anonymkode: 4442b...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut fra min erfaring er det ikke menn i 40-åra uten barn som ses ned på, det er menn i 40-åra som ikke har partner. Vi uten partner er stusslige og rare, vi er null verdt og det er lett å se fordi ingen vil ha oss. Menn i 40-åra uten barn men med partner har bare valgt bort barn fordi de ikke ønsker å ha barn, helt enkelt. Ikke noe å si på det.

Anonymkode: 4442b...554

Det fins jo de 40 åringer uten partner, men som har barn også, da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ganske vanlig å tenke slik, om det var det du ville ha bekreftelse på. Men det betyr ikke at tankegangen din er riktig. Dette er jo ren stigmatisering basert på hva?

 

Selvfølgelig er det sikkert flere "raringer" i denne kategorien en med de som har barn. Men du må jo behandle hver enkelt som seg ikke som om de tilhører en kategori eller en gruppe. Det er hull i hodet, spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes alltid unntak. Som kanskje du er en av. 

Men det er ikke noen hemmelighet at også mange kvinner over 40 som ikke har fått barn er noen harde negler som ikke liker barn. Som liker å sette seg selv først. 

Anonymkode: 250ec...a70

Nja, jeg vet om enormt mange småbarnsforeldre som er brutalt egoistiske og setter seg selv (og barna) først, enn barnløse som setter seg selv først. Barnløse mennesker gir ofte langt mer tilbake til både samfunn og medmennesker enn barneforeldre gjør, siden mange foreldre verken har tid eller lyst til å se lenger enn sin egen families nesetipp.

Anonymkode: 72b77...2d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, GiftMann38 skrev:

Det er ikke sikkert de kan få barn. Men for all del, best å dømme først og spørre etterpå :frkk:

Det er påfallende i denne toleransens tidsalder hvor utrolig kjapt enkelte er til å dømme andre. Noe sier meg at slike folk hverken er oppvokst i eller bor i et bymiljø, hvor man er vant til å se litt av hvert og til å akseptere at folk er forskjellige.

Du fremstår jo som kjempetolerant i dette innlegget her... 😂

Anonymkode: 12353...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du fremstår jo som kjempetolerant i dette innlegget her... 😂

Anonymkode: 12353...88b

Jeg lever greit med å være intolerant når jeg møter intoleranse på samme måte som at jeg forsvarer å slå noen som slår andre.

Endret av GiftMann38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut fra min erfaring er det ikke menn i 40-åra uten barn som ses ned på, det er menn i 40-åra som ikke har partner. Vi uten partner er stusslige og rare, vi er null verdt og det er lett å se fordi ingen vil ha oss. Menn i 40-åra uten barn men med partner har bare valgt bort barn fordi de ikke ønsker å ha barn, helt enkelt. Ikke noe å si på det.

Anonymkode: 4442b...554

Det handler overhodet ikke noe om at man er i 40 åra og ikke har partner. Hvor har du det i fra? Herregud, hvis det er om å gjøre å få seg kvinnfolk, handler det i 99% av tilfellene om individet. Damer er uhyre selektive og dessverre hvis du er over 40 har dårlig selvtillit, ingen karriere og dårlig nettverk. Da blir du rangert, slik er de. 

 

Men dette er ting man alltid kan gjøre noe med. Har selv en unkel som ikke er rik eller pen men som drar damer i alle aldre. Tror faktisk han gikk på nav for x år siden og fikk seg en bimbo dame som var dobbelt så ung med silikon. Og hun flyttet til han som bodde alene på en gård laaaaangt inni skogen.  Han er 50+.

 

Det handler om at han ikke bryr seg noe om sin egen status, er alltid seg selv og er morsom. Er du en som det er interessant å prate med og har meninger. Står på ditt og ikke virker som en tøffel. Da blir man mer attraktiv automatisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, bullehurk skrev:

Yess !    Noen barnløse par kan også bli sånn. De "menneskegjør" kjæledyret (dyrene) på en idiotisk måte. Dyrene blir et substitutt for barna de ikke har. Overdrevent dyrevern går over i noe usunt, nesten sykelig.

Hva tenker du på spesielt med dette? 

Vær vennlig å definer hva du ser her?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat meldt meg inn på Møteplassen og erfarer at det er ganske mange menn i 40 årene uten barn. Jeg har selv barn, og tenker at jeg bør finne meg en mann som også har barn, fordi varsellampene blinker med engang og tenker at noe må være "galt" når de har blitt 40 år uten å få barn. Hva tenker dere om menn i 40 årene som ikke har barn? Er det styr unna helt eller ikke? 

Anonymkode: 62c8d...7c2

Ikke nødvendigvis, man må høre grunnene for hvorfor de ikke har barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som ikke får barn fortjener hyllest!

Det er så "korrekt" å få barn, men absolutt INGEN tenker over at mennesker er jordas verste fiende. Trenger vi flere mennesker? Vi mennesker ser på rottene som skadedyr, men hva er egentlig vi? Når vi våger å tenke over det?

Er det så fantastisk å sette nye mennesker til en allerede hard prøvet planet?

Syns bare det er uhyre egoistisk.

Anonymkode: 29357...375

Ønsket om å reprodusere seg selv er større en logikk og det hjelper ikke på at samfunnet er bygget opp til å få barn. Men HVIS man selv tror at man er i god stand til å bygge og oppdra ett menneske. Er det ikke egoistisk i det heletatt. Vi trenger flere smarte og empatiske folk i fremtiden. 

 

Problemet er folk som får mange barn uten å klare å oppdra dem. Og egoet kommer også frem der det er fattigdom, da folk her ser på egne barn som hjelp til seg selv i fremtiden. Slik det er blitt litt i Norge nå også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Majott skrev:

Hva tenker du på spesielt med dette? 

Vær vennlig å definer hva du ser her?

 

Det er greit nok å være dyrevenn, men alt med måte sier nå jeg. (som med alt annet).   Når det går over i en slags "galskap" er det på tide å reflektere litt.  Kan i grunn ikke definere det mer. Case closed fra min side. Har annet å gjøre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...