Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en svært hektisk jobb og mistenker nå at jeg er på vei til å bli utbrent.. Det har blitt vanskeligere med tiden å skille jobb og privatliv, og det går nå knapt en time uten at jeg tenker på noe som har sammenheng med jobb. Nattesøvnen er et sorgens kapittel med lang innsovningstid, hyppige oppvåkninger og gråteanfall. Gråteanfallene kommer som oftest av stresset ved ikke å få sove, og samtidig vite at det bare "så-og-så" mange timer igjen til jeg skal være på jobb. Jeg gruer meg mye. I tillegg er jeg så sliten av søvnunderskuddet jeg har fra før, men likevel ligger jeg våken. Jeg har begynt å få hodepine samt muskelsmerter, spesielt i håndledd, albuer og under bena. Tidligere har jeg fungert på jobb og heller "kollapset" når jeg har kommet hjem, men nå går ikke det lenger. Jeg skjelver, er kvalm og får angst i situasjoner hvor det er viktig at jeg er skjerpet og opptrer profesjonelt overfor kunder. Når det gjelder mat har jeg sjelden energi til å lage noe og det blir derfor mange raske løsninger som har medført vektoppgang. Fra før har jeg diagnosene PTSD og Tilbakevendende depressiv lidelse, og det i seg selv burde være grunn nok til å roe ned og være ekstra forsiktig, men for å være helt ærlig er jeg ikke sikker på hvordan jeg havnet her. Etter at jeg avsluttet behandling i fjor tror jeg at jeg var så glad for det at jeg anså meg selv som frisk og bare kjørte på. Med diagnosene kan nok ikke jobben få skylden alene for vanskene mine, men det er på den arenaen vanskene er mest uttalte. Nå er jeg så rådvill, og vet ikke hva jeg skal gjøre videre. Pga stor pågang på legesenteret tar det tid før jeg får snakket med fastlegen min, og jeg står derfor alene frem til da. Ikke engang en hastetime kunne jeg få da disse bare var beregnet for 5 minutter. Har også forsøkt å finne en privat lege, men det er ingen å oppdrive her. Er det andre som har opplevd det jeg går gjennom nå, og har dere i såfall noen tips? Hvordan kan jeg ta tilbake hverdagen og fungere igjen? Hva kan jeg gjøre fram til legetimen?

Anonymkode: 1cf76...5fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du ikke liker jobben din, har du vurdert å se etter en triveligere jobb?

AnonymBruker
Skrevet

Det er det som er så rart - jeg har egentlig trivdes veldig godt i jobben, og har supre kollegaer. Men tidspresset og den konstante følelsen av aldri å strekke til har ødelagt så mye. Så jeg har vært på utkikk, men det har ikke ligget noe ute i hele høst innenfor mitt felt.. TS

Anonymkode: 1cf76...5fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...