ajarRun Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Kan man få det på dagen i Oslo? Må man gjøre noe spesielt i dagene i forveien (har vært full i en uke nå med lite søvn og mat), og kan man drikke rett etterpå? Noen ulemper? Noen som kan anbefale en plass?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 Sterilisering krever at du skriver under på at du forstå hva ingrepet går ut på, derfor får du neppe gjort dette på dagen. Og du får heller neppe gjort det om du er bakfull eller på annen måte ikke klinkende edru og klar over hva du ber om å få utført. Du vil og trenge smertetillende under ingrepet og etterpå. Det er ikke noe å blande med alkohol. https://www.volvat.no/tjenester/urologi/sterilisering-av-menn/ https://www.volvat.no/tjenester/urologi/sterilisering-av-menn/ Tviler på at urologene står med åpne armer og tar i mot folk som ramler inn døra uten time. Men du får ringe og forhøre deg. Anonymkode: 130b8...88e 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #3 Skrevet 8. januar 2018 Tror det er dårlig med drop-in for sterilisering. Men private klinikker har kort ventetid. Du bør barbere deg, men ellers er det bare lokalbedøvelse du skal ta så sikkert ingen hindring at man drikker, selv om det sikkert er smart å droppe alkohol til fordel for paracet.. Ulempen er at du ikke kan få barn. Anonymkode: f4614...d29
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #4 Skrevet 8. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror det er dårlig med drop-in for sterilisering. Men private klinikker har kort ventetid. Du bør barbere deg, men ellers er det bare lokalbedøvelse du skal ta så sikkert ingen hindring at man drikker, selv om det sikkert er smart å droppe alkohol til fordel for paracet.. Ulempen er at du ikke kan få barn. Anonymkode: f4614...d29 Legen sørger for barbering.. Anonymkode: 8aa60...ad1
ajarRun Skrevet 8. januar 2018 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sterilisering krever at du skriver under på at du forstå hva ingrepet går ut på, derfor får du neppe gjort dette på dagen. Og du får heller neppe gjort det om du er bakfull eller på annen måte ikke klinkende edru og klar over hva du ber om å få utført. Du vil og trenge smertetillende under ingrepet og etterpå. Det er ikke noe å blande med alkohol. https://www.volvat.no/tjenester/urologi/sterilisering-av-menn/ https://www.volvat.no/tjenester/urologi/sterilisering-av-menn/ Tviler på at urologene står med åpne armer og tar i mot folk som ramler inn døra uten time. Men du får ringe og forhøre deg. Anonymkode: 130b8...88e De kan ikke gi meg lystgass slik som tannleger? Jeg har god smerteterskel og hvis man drikker nok så forsvinner jo smertene. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det er dårlig med drop-in for sterilisering. Men private klinikker har kort ventetid. Du bør barbere deg, men ellers er det bare lokalbedøvelse du skal ta så sikkert ingen hindring at man drikker, selv om det sikkert er smart å droppe alkohol til fordel for paracet.. Ulempen er at du ikke kan få barn. Anonymkode: f4614...d29 Er det en ulempe at man ikke kan få barn? Jeg tenker at barn er dyre, og slitsomme. Dessuten hvis jeg får unger kan jeg ikke bare ta meg fylleturer når jeg vil eller ligge i sengen hele dagen. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legen sørger for barbering.. Anonymkode: 8aa60...ad1 Kan man be om en kvinnelig lege? Sist gang en mann sjonglerte med ballene mine var en litt traumatisk opplevelse...
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #6 Skrevet 8. januar 2018 Du får ikke utført slike inngrep i ruset tilstand. Anonymkode: 84083...d97
ajarRun Skrevet 8. januar 2018 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ikke utført slike inngrep i ruset tilstand. Anonymkode: 84083...d97 Jeg er er edru nå og i natt. Jeg bare er litt sånn, uggen i formen etter mye festing.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #8 Skrevet 8. januar 2018 @abrasiveRefraction er du seriøs, så gå og legg deg og tenk over saken i minst 24 timer. En annen ting, med så mye fylla har skylda, hvordan kan du fungere som kjøreskolelærer? Det er for meg en skremmende kombinasjon mellom det du skriver her og i andre tråder der du lett legges merke til. Anonymkode: 130b8...88e 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #9 Skrevet 8. januar 2018 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Er det en ulempe at man ikke kan få barn? Jeg tenker at barn er dyre, og slitsomme. Dessuten hvis jeg får unger kan jeg ikke bare ta meg fylleturer når jeg vil eller ligge i sengen hele dagen. Hvis du vil ha dame er det ulempe: ikke mange damer som syns et er tiltrekkende med menn som ikke vil ha barn. Dessuten sier du at du vil ha dyre biler i stedet for beibier, men dyre biler koster jo også mange penger og krever også omsorg, så da har du kanskje mer igjen om du investerer i en unge? De lærer seg å prate og er hakket med responsive en en bil? Anonymkode: f4614...d29
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #10 Skrevet 8. januar 2018 Noen private klinikker har 0 dager ventetid. Koster 4-8000kr. De foretrekker at du barberer deg på forhånd. I det offentlige må du søke/skrive under på erklæring, det trenger du ikke privat. Tar cirka 30 min. Anonymkode: bb4a5...4ca
ajarRun Skrevet 8. januar 2018 Forfatter #11 Skrevet 8. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: @abrasiveRefraction er du seriøs, så gå og legg deg og tenk over saken i minst 24 timer. En annen ting, med så mye fylla har skylda, hvordan kan du fungere som kjøreskolelærer? Det er for meg en skremmende kombinasjon mellom det du skriver her og i andre tråder der du lett legges merke til. Anonymkode: 130b8...88e Jeg har tenkt i flere dager. Jeg tror at det mest destruktive for mitt liv vil være at jeg får barn. Såppass mange av de jeg ligger med kan jeg egentlig ikke fordra så jeg er livredd for å måtte forholde meg til noen av dem i resten av livet. En gang gjorde jeg en jente gravid, heldgvis ble det spontanabort, men det ville vært helt forferdelig hvis barnet hadde blitt født. Det måtte mest sannsynligvis måtte vokse opp med en forferdelig uegnet mor og med å bare se meg i ferier. Masse fritid? 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil ha dame er det ulempe: ikke mange damer som syns et er tiltrekkende med menn som ikke vil ha barn. Dessuten sier du at du vil ha dyre biler i stedet for beibier, men dyre biler koster jo også mange penger og krever også omsorg, så da har du kanskje mer igjen om du investerer i en unge? De lærer seg å prate og er hakket med responsive en en bil? Anonymkode: f4614...d29 Men trenger jeg å fortelle henne det? Jeg vil ikke nødvendigvis ha en dyr bil, men å betale 5000 i måneden for noen som bare saboterer livet mitt virker uheldig? Hvis jeg vil snakke med en unge kan jeg jo bare besøke noen som har en. Vi kan bli fosterforelder eller adoptere. Eventuelt kan hun få en annen stakkar full og bli gravid med han. Da får hun gratis penger i tillegg og vi får frihelger. Eller jeg kan finne noen med barn. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen private klinikker har 0 dager ventetid. Koster 4-8000kr. De foretrekker at du barberer deg på forhånd. I det offentlige må du søke/skrive under på erklæring, det trenger du ikke privat. Tar cirka 30 min. Anonymkode: bb4a5...4ca 0 dager som at jeg kan gjøre det på dagen? Sist gang jeg prøvde å barbere ballene klarte jeg å skrape av huden. Så jeg er litt bekymret for den delen.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #12 Skrevet 8. januar 2018 Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev: Jeg har tenkt i flere dager. Jeg tror at det mest destruktive for mitt liv vil være at jeg får barn. Såppass mange av de jeg ligger med kan jeg egentlig ikke fordra så jeg er livredd for å måtte forholde meg til noen av dem i resten av livet. En gang gjorde jeg en jente gravid, heldgvis ble det spontanabort, men det ville vært helt forferdelig hvis barnet hadde blitt født. Det måtte mest sannsynligvis måtte vokse opp med en forferdelig uegnet mor og med å bare se meg i ferier. Masse fritid? Men trenger jeg å fortelle henne det? Jeg vil ikke nødvendigvis ha en dyr bil, men å betale 5000 i måneden for noen som bare saboterer livet mitt virker uheldig? Hvis jeg vil snakke med en unge kan jeg jo bare besøke noen som har en. Vi kan bli fosterforelder eller adoptere. Eventuelt kan hun få en annen stakkar full og bli gravid med han. Da får hun gratis penger i tillegg og vi får frihelger. Eller jeg kan finne noen med barn. 0 dager som at jeg kan gjøre det på dagen? Sist gang jeg prøvde å barbere ballene klarte jeg å skrape av huden. Så jeg er litt bekymret for den delen. 0=ingen dager, ja. Kjøp deg en ny høvel og prøv på nytt edru. Anonymkode: bb4a5...4ca
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #13 Skrevet 9. januar 2018 7 timer siden, abrasiveRefraction skrev: De kan ikke gi meg lystgass slik som tannleger? Jeg har god smerteterskel og hvis man drikker nok så forsvinner jo smertene. Er det en ulempe at man ikke kan få barn? Jeg tenker at barn er dyre, og slitsomme. Dessuten hvis jeg får unger kan jeg ikke bare ta meg fylleturer når jeg vil eller ligge i sengen hele dagen. Kan man be om en kvinnelig lege? Sist gang en mann sjonglerte med ballene mine var en litt traumatisk opplevelse... Det er nok ikke legen som barberer deg, men en assistent. Anonymkode: b9be1...d6c
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. januar 2018 #14 Skrevet 9. januar 2018 8 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Kan man få det på dagen i Oslo? Må man gjøre noe spesielt i dagene i forveien (har vært full i en uke nå med lite søvn og mat), og kan man drikke rett etterpå? Noen ulemper? Noen som kan anbefale en plass? Du må være over 25 år, det tviler jeg på at du er. Virker ikke særlig gjennomtenkt og moden når jeg leser det du skriver.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #15 Skrevet 9. januar 2018 Tror kanskje det er greit at du ikke formerer deg. Men bli iallfall klinkende edru først. Anonymkode: 00804...f39
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #16 Skrevet 9. januar 2018 Du må ihvertfall være edru og ikke stinke fyll. Da får du ikke gjennomført noen operasjon. Ellers så er det i mange tilfeller lurt å sterilisere seg, så lenge det er et godt gjennomtenkt. Hvis du får et seriøst forhold så må du jo fortelle henne at du er sterilisert og ikke har tenkt deg barn, det er viktig. Anonymkode: e8d3e...1dc
ajarRun Skrevet 9. januar 2018 Forfatter #17 Skrevet 9. januar 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ihvertfall være edru og ikke stinke fyll. Da får du ikke gjennomført noen operasjon. Ellers så er det i mange tilfeller lurt å sterilisere seg, så lenge det er et godt gjennomtenkt. Hvis du får et seriøst forhold så må du jo fortelle henne at du er sterilisert og ikke har tenkt deg barn, det er viktig. Anonymkode: e8d3e...1dc Det er selvsagt ikke noe problem å være edru. Jeg var mer nsygjerrig på om jeg kunne drikke dagene i etterkant. Jeg har tenkt på det i flere dager nå, og jeg sliter med å se en eneste god grunn til at noen skal ha barn. Hvis det fantes et effektivt prevensjonsmiddel som jeg behersket å bruke ville jeg jo gjort det, men slik er det dessverre ikke. Å få et barn uplanlagt er det mest traumatiserende jeg kan tenke meg, og jeg har tatt tbanen fra mortensrud til stortinget mens en barnehageklasse sang allsang, så jeg vet en ting eller to om traumer. Må jeg fortelle andre ting om helsen også? Hvordan vet jeg at forholdet er seriøst?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #18 Skrevet 9. januar 2018 Steriliser i vei. Mange som overdriver i denne tråden, det beste er å velge bort barn. Barber deg helst litt på fårhånd så det blir mindre "jobb" for sykepleieren. Du vil være litt sår noen dager etterpå og bør nok avstå fra sex. Ellers burde du være i fin form maks en uke etter inngrepet. Du kan fortsatt være fertil noen mnd etter inngrepet og vil ta sædprøve innen noen uker/ måneder for å sjekke at du faktisk er steril. Anonymkode: 9a0a4...d4c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #19 Skrevet 9. januar 2018 Jeg synes du bør ta en prat med fastlegen din og få en realitetsorientering. Det er mye om kirurgi du ikke har forstått. Anonymkode: beb26...d50
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå