Gå til innhold

Menskopp, Yey? Or ney?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tømmer morgen og kveld, men det kommer jo så klart an på hvor mye du blør :) Jeg ble overrasket med menskoppen over hvor lite jeg faktisk blør - synes blødningen så enorm ut i bind/tampong, men når man får alt samlet på ett sted i koppen er det ikke så mye. Men du bør tømme ofte (kanskje hver 5-6 time i starten eller noe, for å finne ut hvor mye du blør).

Anonymkode: 95739...96b

Samme her, jeg trodde jeg blødde noe sinnsykt, og så var det jaggu ikke nok tli å fylle koppen to ganger om dagen engang. 

Anonymkode: 58dfb...f52

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, jeg trodde jeg blødde noe sinnsykt, og så var det jaggu ikke nok tli å fylle koppen to ganger om dagen engang. 

Anonymkode: 58dfb...f52

Ikke sant! Hvertfall i bind så det sykt dramatisk ut, når det var klina ut over alt... :P 

Anonymkode: 95739...96b

• Liker 1
Skrevet

Måne kopp 😍

Skrevet
På 9.1.2018 den 12.04, Sphynx skrev:

Måne kopp 😍

Måne kopp? 😂

Anonymkode: 82643...2d8

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måne kopp? 😂

Synes det er et finere ord ^_^ fritt oversatt fra moon cup!

Skrevet

Yay til menskopp! Bedre for skjeden, bedre for miljøet og du trenger ikke skifte så ofte. 

Når du lærer deg å sette den inn på en ordentlig måte, er den fantastisk, men kan være vanskelig de første gangene. 

Jeg bruker å "åpne skjeden" med musklene etter at jeg har fått den inn, etter det dytter jeg den så langt opp som det går. Du lærer deg å kjenne at den sitter rundt livmortappen. Har erfart at det er lettere å få den inn hvis den er litt våt etter vask. Blir mindre friksjon da. 

Eneste ordentlige lekkasje jeg har opplevd er da kjæresten og jeg hadde lekebrytekamp i senga. Den slapp vakumet og "veltet" inni meg. Hjalp ikke på at det var en stund siden jeg tømte den sist. Var kun uflaks og ting har vært uproblematisk siden. 

Anonymkode: 6ae74...0ff

Skrevet
3 timer siden, Sphynx skrev:

Synes det er et finere ord ^_^ fritt oversatt fra moon cup!

Likte den 👏🏼

• Liker 1
Skrevet

Yey! Men se tester på youtube så kan du finne en som passer deg! Jeg bruker den minste fra Lunette og er veldig fornøyd med den. 

Skrevet

Jeg er også veldig positiv til menskopp og jeg ser at det meste allerede er sagt, så jeg legger bare ved et par av mine egne erfaringer :) 

Forskjellige merker har forskjellige størrelser, en small DivaCup er ikke like stor som en small MoonCup. Jeg startet selv med en small DivaCup, men jeg har en lavtsittende livmorhalstapp, så denne ble for lang til at jeg kunne ha den i uten å lekke. MeLuna er kanskje det merket med flest variasjoner i størrelsen, og jeg endte opp med å kjøpe en shorty small som er ca like vid, men mye kortere. Den passer meg perfekt. 

Og, det er stor forskjell på hardheten på koppene. DivaCupen jeg hadde var ganske hard, mens MeLuna-koppen er veldig myk. Det er kanskje naturlig å tro at en mykere kopp er lettere å bruke, men det er ikke min erfaring i det hele tatt. Siden DivaCupen var så hard så foldet den seg veldig lett ut med en gang jeg tok den inn. MeLuna-koppen min gjør ikke det i det hele tatt, og ofte må jeg bruke fingrene til å nesten brette den ut manuelt etter å ha satt den inn. Det kan være litt knotete, men jeg har lært meg en teknikk på det også. 

• Liker 1
Skrevet

Er du frisk, sier jeg ja.

Har selv ikke immunforsvar så ble frarådet å bruke noe annet enn bind.

Anonymkode: 09a71...35d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...