AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Inspirert av en annen tråd, så, sover du med tampongen i? Det gjør jeg, noen ganger blir det 7 timer og andre 9. Jeg leker kanskje med ilden? Men ofte våkner jeg midt på natta for å gå på do og bytter da. Bytter også hver 3-4 time på dagtid. Anonymkode: a5bbc...eb9
T-Rex Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 Gjorde det, men jeg hadde rikelig menstruasjon. Aldri hatt noen problemer med det.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #3 Skrevet 8. januar 2018 Nei, jeg er veldig nazi på å ikke gjøre det. Livredd for å få toxic shock syndrome eller hva det nå kalles på norsk :/ Ofte innbiller jeg meg at jeg har en gammel tampong stuck "oppi der", men har begynt å slappe av etter flere gynekologiske besøker vedrørende disse bekymringene. Anonymkode: d71c3...2cd 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #5 Skrevet 8. januar 2018 Hender seg. Men stort sett bruker jeg nattbind, hvertfall hjemme. Men hvis jeg er borte på besøk så stapper jeg oppi en tampong også fordi jeg er så redd for at det skal bli lekkasje på andres laken 🤭 Aner ikke hvor lenge den er i. Men jeg pleier å våkne mellom 5 og 6 for å gå på do, så da skiftes den dersom jeg har tampong. Anonymkode: 3cf4d...0ea
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #6 Skrevet 8. januar 2018 Jeg gjør det den ene natta jeg blør mest, da bruker jeg både bind og tampong for å være på den sikre siden. Det er det siste jeg ordner før jeg legger meg og det første jeg gjør om morgenen. Sover sjelden lengre enn 6 timer uansett. Anonymkode: 93a29...fad
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #7 Skrevet 8. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inspirert av en annen tråd, så, sover du med tampongen i? Det gjør jeg, noen ganger blir det 7 timer og andre 9. Jeg leker kanskje med ilden? Men ofte våkner jeg midt på natta for å gå på do og bytter da. Bytter også hver 3-4 time på dagtid. Anonymkode: a5bbc...eb9 Jeg gjorde det. Statistikken på å bli syk av å ha tamponger lenge i er av såpass lav grad at om du uroer deg for det så finnes det 1001 andre vaner du heller burde fokusere på. Trolig er sannsynligheten for å bli syk av kjemikaliene i tampongen 1001 ganger høyere... men det har ikke produsentene av tamponger fortalt folk at de skal uroe seg for. Er det ikke merkelig at den ENE sykdommen de advarer forbrukerne mot er en som krever at du øker forbruket ditt av en vare de selger? Og er det ikke enda merkeligere at du ikke har spurt deg selv om hvorfor dette er sånn det er? Eller hvorfor tamponger ikke har innholdsfortegnelse..? Vi forbrukere er lettlurte fjols. Anonymkode: acd29...3f2 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #8 Skrevet 8. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde det. Statistikken på å bli syk av å ha tamponger lenge i er av såpass lav grad at om du uroer deg for det så finnes det 1001 andre vaner du heller burde fokusere på. Trolig er sannsynligheten for å bli syk av kjemikaliene i tampongen 1001 ganger høyere... men det har ikke produsentene av tamponger fortalt folk at de skal uroe seg for. Er det ikke merkelig at den ENE sykdommen de advarer forbrukerne mot er en som krever at du øker forbruket ditt av en vare de selger? Og er det ikke enda merkeligere at du ikke har spurt deg selv om hvorfor dette er sånn det er? Eller hvorfor tamponger ikke har innholdsfortegnelse..? Vi forbrukere er lettlurte fjols. Anonymkode: acd29...3f2 Riktig. Jeg hadde i en tampong i to døgn en gang da jeg hadde glemt at den var der. Ble kjemperedd da jeg oppdaget det men det var ikke verre enn at det var ekkelt. Anonymkode: b6aab...702 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #9 Skrevet 8. januar 2018 Ja. Har aldri blødd mye om natten, det kommer heller en ''foss'' når jeg står opp. Anonymkode: 5d57f...ddf
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #11 Skrevet 8. januar 2018 Har sovet med tampong hver eneste mensen siden 14-15årsalderen. Har aldri opplevd problemer i en alder av snart 40. God hygiene er alfa og omega. Rent underliv, rene hender og ren tampong. Vaske seg, vaske hendene, sette tampongen rett inn uten å ta i noe med de rene hendene. Det er større fare for å bli smittet av salmonella enn å få tss etter tampongbruk. Tss rammer også kvinner som ikke har brukt tamponger, og som ikke har mensen. Anonymkode: 67727...3f4 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #12 Skrevet 8. januar 2018 Ja, har alltid gjort det. Anonymkode: ee240...899
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #13 Skrevet 8. januar 2018 Jeg sov med tampong fra jeg var 14 til jeg var 25.. Har det siste året sluttet med det, bruker nattbind nå siden jeg blir noe "sår" av tampong bruk. Er også livredd for den der tampongsyken. Anonymkode: a2539...fb7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #14 Skrevet 8. januar 2018 Det hat jeg gjort siden jeg var ung. Nå er jeg 51, og gjør det fortsatt. Aldri noe problem Anonymkode: f3b16...c56
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #15 Skrevet 8. januar 2018 Sover i bare bokser slik at underlivet får fred noen timer. Anonymkode: 91bcc...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #17 Skrevet 8. januar 2018 Jepp. Har gjort det i 27 år uten problemer. Anonymkode: 6fa3d...4a2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #18 Skrevet 8. januar 2018 Bruker stort nattbind jeg. Anonymkode: 273cd...097 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #19 Skrevet 8. januar 2018 Nei, er mann. Anonymkode: 5dc7a...eb0 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #20 Skrevet 8. januar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Riktig. Jeg hadde i en tampong i to døgn en gang da jeg hadde glemt at den var der. Ble kjemperedd da jeg oppdaget det men det var ikke verre enn at det var ekkelt. Anonymkode: b6aab...702 Har jeg og gjort. Fikk ikke tss, men fikk en skikkelig ekkel infeksjon. Hadde et sår oppi der jeg ikke visste jeg hadde, som ble infisert. Kvalmeste jeg noen gang har opplevd. Anonymkode: 6568e...633 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå