Gå til innhold

Brus, snop og chips - dårlig samvittighet og bekymret

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært noe særlig glad i søte ting. Sjokolade er noe jeg aldri spiser da jeg ikke liker smaken, i tillegg til at jeg blir kvalm av en liten bit. Brus er det en god stund siden sist jeg drakk, da det kjennes ut som gift. Chips sluttet jeg å spise helt for et par år siden. 

Det begynte nå i julen, med at jeg tok en boks cola til maten. Ble gjerne flere bokser om dagen. Har plutselig fått ett søtsug etter ting jeg ikke liker som sjokolade, is, chips og brus. 

Jeg er ikke bekymret for vekten, da jeg ikke legger på meg. Det som derimot bekymrer meg er hvor skadelig alt dette sukkeret er for kroppen og tennene. Hvor skadelig er det med to uker med litt (eller en del) sukker, da jeg ikke har spist sjokolade, chips på noen år, og drukket svært lite brus de siste årene?

Anonymkode: 84062...52b

Videoannonse
Annonse
Gjest making.a.mess
Skrevet

Du snakker som om du har spist gift...  Å spise snop i noen uker gir deg neppe varige me'n....

AnonymBruker
Skrevet

Det er null problem.. og at det er lenge siden du har spist det, har overhodet ingenting å si. Om det hadde vært farlig med en to-ukers snopeorgie hadde halve landet vært dævv for lengst, siden hele desember stort sett er et sukker-og-fettgilde fra ende til annen for veldig mange her til lands. For ikke å snakke om sommerferien, med is og grillmat (og da tenker jeg ikke på kyllingfileter, men pølser og kjøttstykker med godt med fettrand) mange dager i uken. 

Anonymkode: 38744...a8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du virker ganske hysterisk. 

Anonymkode: 8a347...b6c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du at sukker er farlig? Spiser du ikke frukt eller drikker juice? Like mye sukker i appelsinjuice som i cola. Og du har vel ikke sluttet å pusse tennene? Prøv å nyt livet litt kjære deg!

Anonymkode: 0c25a...02b

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du at sukker er farlig? Spiser du ikke frukt eller drikker juice? Like mye sukker i appelsinjuice som i cola. Og du har vel ikke sluttet å pusse tennene? Prøv å nyt livet litt kjære deg!

Anonymkode: 0c25a...02b

Sukker er jo ikke sunt i store mengder, i tillegg til at jeg ikke er så vandt med å spise sukker. Pusser tennene godt, er nok sikkert bare litt hysterisk når det gjelder dette

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sukker er jo ikke sunt i store mengder, i tillegg til at jeg ikke er så vandt med å spise sukker. Pusser tennene godt, er nok sikkert bare litt hysterisk når det gjelder dette

Huff, da må du jo bare spise mere, så blir du nok vant til det etterhvert...

Skrevet (endret)
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har aldri vært noe særlig glad i søte ting. Sjokolade er noe jeg aldri spiser da jeg ikke liker smaken, i tillegg til at jeg blir kvalm av en liten bit. Brus er det en god stund siden sist jeg drakk, da det kjennes ut som gift. Chips sluttet jeg å spise helt for et par år siden. 

Det begynte nå i julen, med at jeg tok en boks cola til maten. Ble gjerne flere bokser om dagen. Har plutselig fått ett søtsug etter ting jeg ikke liker som sjokolade, is, chips og brus. 

Jeg er ikke bekymret for vekten, da jeg ikke legger på meg. Det som derimot bekymrer meg er hvor skadelig alt dette sukkeret er for kroppen og tennene. Hvor skadelig er det med to uker med litt (eller en del) sukker, da jeg ikke har spist sjokolade, chips på noen år, og drukket svært lite brus de siste årene?

Kjenner meg igjen fra noen år siden. Litt cola eller sjokolade en dag ga meg sug neste dag. Men skadelig er det ikke, det er bare å legge nye vaner. Det verste var suget følte jeg, men likevel hendte det at jeg unnet meg litt snop og cola. Nå spiser jeg lavkarbo, litt sukker ble det  på julaften, men fikk ikke lyst på mer.

Endret av Atea
Skrevet

Det værste som kan skje når du ikke har spist så mye sukker og fett er at du blir skikkelig dårlig når du spiser det, kvalm eller høy puls. Men hvis det har gått fint så er det ikke noe ettervirkninger om det er det du bekymrer deg for, det er helt vanlig å skeie ut iblant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...