AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Jeg ønsker å kjøpe en vare på Finn.no. Prisen står i annonsen, men står også at "seriøse bud mottas". Jeg skrev jeg var interessert og at jeg kunne hente den i dag. Selger sier flere er interesserte og hva jeg ville by. Jeg spør hva budet er på nå og selger svarer prisen som står oppgitt. Jeg kan nok gå høyere, men hvordan kan jeg være sikker på at ikke selger bare sier det er budrunde? Hvorfor ikke kjøre første mann til møllen prinsippet... Er dette lov forresten? Anonymkode: 57517...fa5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 usikker? by det som du kan gi og se hvordan det går? om han sier at budet går opp så får du bare se det an om det er noe du ønsker å gi. Det er vel ikke ulovlig å ha en budrunde, men du kan jo feks kreve å se budet skriftlig. Anonymkode: dcc9a...5e4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #3 Skrevet 8. januar 2018 Selvfølgelig er det lov! Hva slags "lov" skulle komme inn og styre hva folk vil selge de private eiendelene sine for? "Nei, du har ikke lov å ta så mange kroner for den greia der!" Gi prisantydning i annonsen da. Det var vel det du var forberedt på? Det virker ikke som du synes den prisen var urimelig på noen måte heller? Anonymkode: fd069...db9 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #4 Skrevet 8. januar 2018 TS: Jeg la inn et bud på litt over prisantydning og fikk tilbake at det var mange i køen før meg som har lyst på varen til den prisen... Anonymkode: 57517...fa5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #5 Skrevet 8. januar 2018 Det kommer an på hva det er. Jeg selger designervesker, sko og klær på Finn, og det er ofte budrunder på tingene mine. Før var det førstemann til mølla prinsippet, men når noen kan komme samtidig blir det budrunder. Anonymkode: a637e...20c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #6 Skrevet 8. januar 2018 Etter ts har fått tilslaget på budet og kjøpt varen, husk å be om budjournalen. Hvem andre som var med i budrunden og hvor mye. Anonymkode: 0f039...40e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #7 Skrevet 8. januar 2018 Rapporter annonsen. Legges det opp til budrunde, får de heller la prisfeltet stå tomt. Her er fra finns regelverk. Sitat Sett den reelle prisen på varen i prisfeltet. Hvis du er usikker på hva du kan forvente, lar du prisfeltet være tomt. Om prisen ikke er reell, stanser vi annonsen. Varer under "gis bort" skal gis bort! Du kan derfor ikke kreve at de som overtar noe fra deg betaler porto eller emballasje, dersom de er villige til å hente varen. Anonymkode: a3883...789 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #8 Skrevet 8. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rapporter annonsen. Legges det opp til budrunde, får de heller la prisfeltet stå tomt. Her er fra finns regelverk. Anonymkode: a3883...789 Lykke til med den. De klarer ikke engang å få bukt på svindlere på finn🙄 Anonymkode: a637e...20c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #9 Skrevet 8. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lykke til med den. De klarer ikke engang å få bukt på svindlere på finn🙄 Anonymkode: a637e...20c Å få finn til å fjerne annonser som ikke oppgir riktig pris er da enkelt nok. Har gjort det selv en del ganger. Å få bukt med svindlere er mer komplisert. Anonymkode: a3883...789
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #10 Skrevet 8. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Etter ts har fått tilslaget på budet og kjøpt varen, husk å be om budjournalen. Hvem andre som var med i budrunden og hvor mye. Anonymkode: 0f039...40e Budjournalen? Driver vel ikke med slikt for slike typer salg? Anonymkode: c07e8...17a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #11 Skrevet 8. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å få finn til å fjerne annonser som ikke oppgir riktig pris er da enkelt nok. Har gjort det selv en del ganger. Å få bukt med svindlere er mer komplisert. Anonymkode: a3883...789 Det er bare å opprette en ny annonse. Det tar 10sek. Kjøpere forsvinner ikke og det er bare å søke dem opp. Om ts ikke vil eller har råd til varen, så Finn en hun har råd til eller spare mer penger. Anonymkode: a637e...20c
Gjest chisandra Skrevet 8. januar 2018 #12 Skrevet 8. januar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS: Jeg la inn et bud på litt over prisantydning og fikk tilbake at det var mange i køen før meg som har lyst på varen til den prisen... Anonymkode: 57517...fa5 Selger prøver å få mest mulig for varen (naturlig nok) så du må bare finne ut hva du er villig til å gi for varen, og ikke la deg rive med av en budrunde du ikke ser noen dokumentasjon på. Den kan være fiktiv - særlig hvis selger har fått følelsen av at du er villig til å gå stadig høyere.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #13 Skrevet 8. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å opprette en ny annonse. Det tar 10sek. Kjøpere forsvinner ikke og det er bare å søke dem opp. Om ts ikke vil eller har råd til varen, så Finn en hun har råd til eller spare mer penger. Anonymkode: a637e...20c Selvsagt kan selger opprette ny annonse. Noen potensielle kjøpere forsvinner muligen på veien; finn er ikke lagt opp til å skulle fungere som auksjonsformidler. Men å rapportere er bedre enn ingenting. Anonymkode: a3883...789 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #14 Skrevet 8. januar 2018 Tror TS mener at det ikke finnes noe bevis om noe budrunde og at selger bare later som? Anonymkode: dcc9a...5e4 1
Sirah Skrevet 8. januar 2018 #15 Skrevet 8. januar 2018 Jeg hadde bedt om å få se bevis på at det faktisk er en budrunde.
Påkrevd Skrevet 8. januar 2018 #16 Skrevet 8. januar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter ts har fått tilslaget på budet og kjøpt varen, husk å be om budjournalen. Hvem andre som var med i budrunden og hvor mye. Anonymkode: 0f039...40e Budjournal driver man med ved salg av eiendom, ikke når det dreier seg om et par gummistøvler på Finn (eller hva det måtte være). Da kan like gjerne budgiver ha ringt inn et muntlig bud. Jeg la selv ut en vare til 2500,- for ikke lenge siden. Han som sitter ved siden av meg på jobben sa at han ville kjøpe til oppgitt pris om ikke jeg fikk mer på Finn. Jeg satt ikke opp et regneark med budhistorikk, for å si det sånn. Annonsert pris er jo også bare det selger tenker er greit der og da. Den kan endres både opp og ned etter eget forgodtbefinnende.
Mystico Skrevet 8. januar 2018 #17 Skrevet 8. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Etter ts har fått tilslaget på budet og kjøpt varen, husk å be om budjournalen. Hvem andre som var med i budrunden og hvor mye. Anonymkode: 0f039...40e Her har vi et eksempel på en løk som har forvirret seg vekk fra grønnsaksavdelingen. 2
Gjest O.G. Skrevet 8. januar 2018 #18 Skrevet 8. januar 2018 Det der er en selger som prøver seg, jeg ville bare ha gitt blanke og ventet til neste gang det jeg ville ha ble lagt ut på finn.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #19 Skrevet 8. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å kjøpe en vare på Finn.no. Prisen står i annonsen, men står også at "seriøse bud mottas". Jeg skrev jeg var interessert og at jeg kunne hente den i dag. Selger sier flere er interesserte og hva jeg ville by. Jeg spør hva budet er på nå og selger svarer prisen som står oppgitt. Jeg kan nok gå høyere, men hvordan kan jeg være sikker på at ikke selger bare sier det er budrunde? Hvorfor ikke kjøre første mann til møllen prinsippet... Er dette lov forresten? Anonymkode: 57517...fa5 meld ham til finn Anonymkode: 96461...09e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #20 Skrevet 8. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS: Jeg la inn et bud på litt over prisantydning og fikk tilbake at det var mange i køen før meg som har lyst på varen til den prisen... Anonymkode: 57517...fa5 Han lyver mest sannsynlig om at mange er interesserte og vil bare få mer. Anonymkode: 96461...09e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå