Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har gått på Femar (men har skjønt at disse to her er "like") og lurer på hvorfor vi settes på forskjellige doser?

Jeg er på 5 dager - 1 tabletter daglig. Ser at noen har litt andre "planer" fra legene sine. Er det større fare for tvillinger om man tar "for mye"? Blir man bedt om å ta færre om man ikke bør ha så store problemer med å bli gravide og høyere dose om man har mer "imot" seg for å bli gravid?

Føler jeg leser at det er større andel brukere av disse tablettene som får mer enn ett barn enn de som blir gravide uten noe hjelp. Kan være jeg tar feil, men mener jeg får følelsen av dette når jeg leser om hjelpe-preparater under prøvingen.

Anonymkode: 85ad8...213

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan få dobbel dose/større dose om man ikke fikk el på vanlig dose. Man prøver lavest mulig dose først. 

Anonymkode: 9de34...26a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan få dobbel dose/større dose om man ikke fikk el på vanlig dose. Man prøver lavest mulig dose først. 

Anonymkode: 9de34...26a

Takk for svar :)

Skrevet

Prøvde først på enkel dose, men det var ikke nok. Så derfor ble det dobbel dose her. Bivirkningene kan være ganske heftige (det er ikke morsomt her i gården de dagene jeg tar dem i alle fall), så jeg tror det er derfor man prøver med så liten dose som mulig.

Jeg har ikke hørt noe om at faren for flerlinger øker ved økt dose.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at flere ikke har fått nok effekt av enkel dose, da burde en jo bli satt på dobbel for sikkerhetsskyld tenker jeg for enkel + dobbel blir jo en hel enkel runde for mye for kroppen.

Men nå ble jeg gravid på den ene dosen men mistet og skal til sjekk på fredag om alt er kommet ut. Men "alle" mister jo på første runde. Hilsen gynekologen min :(

Hadde vært fint om man bare kunne fått to i en engang :P

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg ble satt på dobbel dose med en gang. Starter i desember, om dei fungerte vet jeg ikke 100% enda før jeg får svar om blodprøvene eller eventuelt en posetiv test 😇

Anonymkode: 57e5e...9b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...