Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger litt info om Thailand fra dere som er godt kjent. Vi får baby til sommeren, og vurderer en ferie et stykke tid etterpå. Har to barn på 4 og 13 fra før. Har en del spørsmål, men hvis du bare kan svare på noe av det er det også supert! 

- Når på året er det best å reise, fra når til når? Vil unngå regn, og liker varme. 

- Hvor burde vi dra, hvor kan barna også ha det fint?  

- Hvor lang er reisetiden fra Oslo? 

- Er alle flyene komfortable siden det er long haul, eller kan man risikere null benplass osv? 

- Ca hvor mye burde vi regne med til flybilletter for oss 5 (4)? 

- Ca hva koster et fint hotell pr. natt? 

- Ca hva koster mat og drikke pr. døgn? 

Annet? 

Takk for hjelpen. 

Anonymkode: 55f7e...fa5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er regntid i Phuket/Krabi om sommeren, det betyr ikke at det regner hele tiden, men en kraftig ettermiddagsbyge kommer. Det kjedeligste med regntid i Phuket/Krabi er at det ofte kan være badeforbud pga sterke undervannsstrømmer. Så unngå å reise dit om sommeren om dere er glad i å bade. Om sommeren er vel Koh Samui best å reise til, det er også et par øyer rett utenfor: Koh Tao og Koh Phangan.

Flybilletter til Bangkok kan man få rimelig, dvs ca kr 5-6000 pr billett, men skal man videre må man regne med 8-9000 kr pr billett, i alle fall om man skal ha gjennomgående billett til feks Koh Samui. 

Hotellpriser er ut fra standard og om det er høysesong. Man kan bo billig (men mer lugubert, hadde aldri gjort det med små barn) og man kan bo virkelig luksuriøst. Er omtrent klin umulig å si noe om pris. 

Samme når det gjelder mat og drikke: spiser man på mer lokale restauranter er det latterlig billig. En flaske vin, hovedrett og dessert kan koste kr 100 for to personer, men vi har også betalt kr 1200 på en bedre restaurant. 

Anonymkode: c9de2...858

Skrevet

Å fly økonomi så langt er ren tortur. Fullstendig uaktuelt for oss. Singapore Airlines har gode priser i business class for tiden; man slipper unna med drøyt 16.000 og det er vel verdt hver krone.

Anonymkode: e97ee...7ae

Skrevet
På 8.1.2018 den 8.45, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger litt info om Thailand fra dere som er godt kjent. Vi får baby til sommeren, og vurderer en ferie et stykke tid etterpå. Har to barn på 4 og 13 fra før. Har en del spørsmål, men hvis du bare kan svare på noe av det er det også supert! 

- Når på året er det best å reise, fra når til når? Vil unngå regn, og liker varme. 

- Er alle flyene komfortable siden det er long haul, eller kan man risikere null benplass osv? 

Annet? 

Takk for hjelpen. 

Først.   Så vidt jeg vet så bør baby være stor nok til å kunne få viktige vaksiner ved reise til Thailand.  Vaksiner til de vokse og de andre barna og bør være på plass I god tid før reise.   Hør med helsestasjon  eller vaksinekontor for dette.   

Reis mellom november og februar.  Da er det best temperatur  og ikke såå  varmt som når mars begynner.  Men det er plenty  varmt allikevel.  

Jeg vil med 3 små barn sterkt anbefale å reise charter til kamala beach med   ving.   Dette er deres barne og familiehotell og er spesielt  lagt opp for småbarnsfamilier.   Så velger dere all inklusive  og med 2 betalende voksne  så spiser og drikker barn under 12 år gratis så sant de ikke har forandret på,reglene.  På dette anlegget kan man og velge leilighet  som er tilrettelagt for de med baby.   

Pris avhenger av når dere drar.  Det er altid dyrere I skoleferien  så her må man rett og slett følge med . Søker man opp en dato så kan man gå litt frem og tilbake på kalender og få opp priser til de forskjellige reisedatoer. 

Fly.   Ving bruker store greie fly på langdistanse.  Alle seter har og eget underholdnings system med mange filmer både for barn og voksne. 

Jeg er 167 høy og har ikke følte noe ubehag ved å sitte på økonomiklasse med disse flyene og jeg har flydd 11 timer med de flere ganger.   Men ønsker dere å invistere I de store setene foran så er vel det en mulighet.  Det står vel mere om på ving sine sider.    Sørg for å kjøpe seter på forhånd så dere er sikre på å sitte sammen.  Koster ekstra men bedre det enn at dere blir spredt rundt for at mange andre har kjøpt seter.  

Ønsket man å gjøre andre ting enn de på hotellet så kan man melde seg på og bli med på utflukter.  

Legger ved en link til anlegget.  

https://www.ving.no/thailand/kamala/sunwing-kamala-beach

Skrevet (endret)

Vær nøye med vaksiner til babyer!! Ville aldri reist så langt med en liten baby. 

Men skal dere først reise, så ville jeg ikke reist charter og all inclusive! Mat er svært billig i Thailand, og man har råd til å gå ut å spise superbillig deilig lokalmat. 

Ville også unngått å fly med Norwegian. Kanskje er de billigst ja, men dere kan få det slitsomt ved forsinkelser. 

Vi flyr alltid Qatar når vi flyr til Østen.  God service, fine fly, og konkurransedyktige priser.  

Endret av tirben
Skrevet
8 minutter siden, tirben skrev:

Vær nøye med vaksiner til babyer!! Ville aldri reist så langt med en liten baby. 

Men skal dere først reise, så ville jeg ikke reist charter og all inclusive! Mat er svært billig i Thailand, og man har råd til å gå ut å spise superbillig deilig lokalmat. 

Ville også inngått å fly med Norwegian. Kanskje er de billigst ja, men dere kan få det slitsomt ved forsinkelser. 

Vi flyr alltid Qatar når vi flyr til Østen.  God service, fine fly, og konkurransedyktige priser.  

Hvor ofte er Norwegian forsinket til Thailand? Antar du har greie på dette siden du kommer med en slik påstand. Og vennligst ikke kom med avisoppslag om 1 forsinket fly i 2017 som bevis på din påstand.

Skrevet
26 minutter siden, FrodeF skrev:

Hvor ofte er Norwegian forsinket til Thailand? Antar du har greie på dette siden du kommer med en slik påstand. Og vennligst ikke kom med avisoppslag om 1 forsinket fly i 2017 som bevis på din påstand.

Nei, kanskje ikke spesielt Thailand, men har vært fortvilet i Usa, med Norwegian. Og det var 0 hjelp eller info fra selskapet! Derfor anbefaler jeg ALDRI Norwegian på langdistanse! Og i hvertfall ikke med småbarn!

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, tirben skrev:

Vær nøye med vaksiner til babyer!! Ville aldri reist så langt med en liten baby

Hvorfor ikke? 

• Liker 2
Skrevet

Vi dro til Phuket området i April og hadde plenty varme og lite regn, vi valgte å bo i bungalow heller enn hotel med privat basseng selv om stranden var 5 minutter unna pga barn som elsker bade og pga at det var roligere enn å bo i typisk "turistfeller" 

Ellers veldig enig med brukeren over som henviste til vaksiner osv -spesielt viktig for små barn! Vår minste var 13 og fikk matforgiftning og solstikk, ikke en spesielt festlig opplevelse som definitivt la en demper på de dagene det sto på! 

Ellers er det et fantastisk feriested med enorme kontraster, men pass på lommene, pass på i trafikken og vær for all del obs selv når noen er veldig hyggelig og hjelpsom - det er mye fattigdom og elendighet som ligger og ulmer enkelte steder, spesielt i typiske markedsområder osv. Sørg for at reiseforsikringen er god og ta forhåndsregler så får dere en fantastisk ferie!

Alle typiske "pakkereiser" er "cattleclass" og det betyr lite benplass og dårlige seter, Thomas Cook spesielt, men alle generelt. Personlig ville jeg valgt å fly økonomiplus som et minimum, Thai air er bedre enn SAS osv.. 

Anonymkode: 4815e...ab6

Skrevet

Har akkurat kommet hjem fra Thailand. Uten barn da, men temperaturen nå er perfekt. 25-30 grader, og ikke høy luftfuktighet. Vi leide leilighet gjennom airBnB. 50kvm til 200kr natta. Og vi har spist middag (2 pers) for mellom 50 og 100kr. Så All Inclusive og charter er uforholdsmessig dyrt. Men, hvis barna er kresne og ikke vil spise thaimat kan det kanskje være verdt det likevel. Minstmann skal vel uansett ha morsmelt (erstatning), så det blir jo ikke noe problem med mat sånn sett. 

Anonymkode: 619dd...14a

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 8.1.2018 den 8.45, AnonymBruker skrev:

Annet? 

Takk for hjelpen. 

Jeg kan ikke så mye om Thailand, men vet at nesten alt der er super billig. 

Anonymkode: 04b30...c45

AnonymBruker
Skrevet

Veldig fornøyd med å fly Thai Airways økonomi. 

Anonymkode: d8ff9...59d

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 11.1.2018 den 1.46, AnonymBruker skrev:

Å fly økonomi så langt er ren tortur. Fullstendig uaktuelt for oss. Singapore Airlines har gode priser i business class for tiden; man slipper unna med drøyt 16.000 og det er vel verdt hver krone.

Anonymkode: e97ee...7ae

Pr. pers ja! Det er vel mer enn de fleste kan betale..og når en er 5 stykker blir jo det litt drøyt for de fleste. Har flydd langdistanse økonomi mange ganger. Vær tidlig ute å booke seter og babyseng( til å henge på veggen) . Har god erfaring med Finnair via Helsinki eller Thai direkte fra Oslo..det er vel de raskeste rutene. Ellers er Emirates, Quatar, Lufthansa og KLM fin å fly med . Swiss og Cathay har eg dårlig erfaring med. Med gode nakkeputer, støttestrømper( til meg;)) og behagelige klær syns eg det går heelt fint. Har og flydd masse med ungene fra de var 1 år..stort sett går det strålende . Fly gjerne nattflygninger, så sover barn ofte store deler av turen. 

Ellers når det gjelder reisemål..har vært i Thailand på sommeren. Vi valgte da Ko Chang og Ko Samet, lite regn og godt og varmt. :) Høsten regner det vel mest i Thailand..har og vært der i oktober og november...endel regn..styrtregn i flere dager ved etpar anledninger. Desember til Mars er vel den tørreste tida. Da ville eg valgt feks Ko Lanta som har flere familievennlige bungalower/hoteller/hus .. Det er forholdsvis stille og rolig der. Vi reiste videre til Ko Ngai fra Lanta med ungene når de var 1 og 3 år...deilig barfot øy med fine resorts.

Phuket har eg lite kjenneskap til...bare vært der 3 dager for 23 år siden;) 

Endret av gladidag
AnonymBruker
Skrevet
På 12.1.2018 den 15.46, AnonymBruker skrev:

Har akkurat kommet hjem fra Thailand. Uten barn da, men temperaturen nå er perfekt. 25-30 grader, og ikke høy luftfuktighet. Vi leide leilighet gjennom airBnB. 50kvm til 200kr natta. Og vi har spist middag (2 pers) for mellom 50 og 100kr. Så All Inclusive og charter er uforholdsmessig dyrt. Men, hvis barna er kresne og ikke vil spise thaimat kan det kanskje være verdt det likevel. Minstmann skal vel uansett ha morsmelt (erstatning), så det blir jo ikke noe problem med mat sånn sett. 

Anonymkode: 619dd...14a

Man vil jo trenge rent vann til å blande ut den morsmelkerstatningen da, og noe å koke flaskene i etterpå.. 

Baby som får pupp er greiere, men knøttet kan bli forgiftet av vann ved bading osv. likevel. Varmen kan også gjøre baby ukomfortabel.

Anonymkode: 55167...94c

AnonymBruker
Skrevet
På 9.3.2019 den 21.02, AnonymBruker skrev:

Veldig fornøyd med å fly Thai Airways økonomi. 

Anonymkode: d8ff9...59d

Til Phuket? Eller hvor går flyet til? :) 

Anonymkode: 04b30...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...