Gå til innhold

Han skal tilbake til eksen...

Fremhevede innlegg

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg skjønner litt av avtalen mellom han du er sammen med og eksen hans, da jeg er i samme situasjon. Vi er separert og flyttet fra hverandre, men har en avtale om å prøve igjen om et år eller to.

"Prøve igjen" høres litt mindre bombastisk ut enn TS gir inntrykk av at fyren hennes snakker om. TS skriver som om han har en avtale med eksen skrevet i stein, og at uansett hva som skjer så skal de bli sammen etter ett år.

Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)

For et rot . At han og eksen bestemte seg for å være fra h er ndre kan jeg forstå . Hvis de var blitt for avhengige av hverandre og ville være sikre på at følelsene var rette . Vi vet jo ikke om hvordan forholdet deres var .

Så gir han deg tydelig beskjed om det da du først tok det opp fordi du ville ta det veldig rolig.  Og etter det virker det som om du absolutt vil ha ham , og tar ting han sier som tegn på at det kan bli alvor for ham med deg . 

Og mens du tenker og føler dette , dater du andre . Og du sier til ham at han må date andre . Hvorfor gjør du det ? Ting virker selvmotsigende og rart hele veien .

Det er alltid en sjanse for at et par som " tar pause " fra hverandre kan finne en ny . Men avtalen deres var å ikke ha sex med noen ? Det har jo han hatt med deg. 

Når han sier det fine til deg , men samtidig syns det er skummelt å tenke på at eksen og han ikke blir sammen igjen , er det jo tydelig at han ser for seg framtiden med henne , om det er avhengighet eller ei .

Tror ikke du bør ta opp mer med han om deres raring.  Du har i grunnen to valg : å enten fortsette der dere er og se om det blir mer alvorlig etter hvert . Eller du trekker deg ut og dater ( bare ) andre . Men , så klart kan dere fortsette dette til han og eksen blir sammen igjen . Det er ditt liv og dine følelser , og det er bare du som må tenke på det . Om de da blir sammen igjen . Har de kontakt dette året fra hverandre da ? 

Ps. Ta opp mer med ham om deres dating skulle det stå :-D

Endret av NotNaomi
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Lisa2491 said:

Takk for det. Ja, jeg respekterer avtalen egentlig. Har aldri prøvd å overtale han eller noe sånt. Bare dumt at jeg fikk et lite håp der. Men hva hadde du tenkt om du møtte en mann du gikk skikkelig godt overens med i denne "pausen"? Er kanskje det beste for oss begge å kutte kontakten, så slipper vi å bli forvirret.

Vår avtale er ikke hogget i stein som hun under sier. Om jeg treffer noen der alt stemmer nå så kommer jeg nok ikke til å holde igjen. 

Foreløpig har jeg det best alene.

12 minutter siden, jabx said:

"Prøve igjen" høres litt mindre bombastisk ut enn TS gir inntrykk av at fyren hennes snakker om. TS skriver som om han har en avtale med eksen skrevet i stein, og at uansett hva som skjer så skal de bli sammen etter ett år.

Anonymkode: 295c7...e84

Skrevet

Etter alt jeg har lest oppi her ser det ut som du selv vet at det beste for feg er å kutte han ut. Greit nok at han har sagt han var usikker på det greierne om et år med eksen siden han likte deg men hadde han villet bli sammen med deg hadde han droppa det greiern med eksen.. bare vent du, om noen år kommer du garantert til å se tilbake på dette å le med tanken på hvor dom han typen må være.😅 Du fortjener bedre!

AnonymBruker
Skrevet

Gjør en tjeneste for deg selv og kutt han ut. Ts, jeg har vært i en lignende situasjon før med eksen min. Han fortalte meg før han var fortsatt glad i exen mens vi var sammen, men jeg trodde aldri han ville kline henne bak ryggen min fordi han var så ego og visste ikke hvem han ville velge. Jeg dumpet han rett med en gang selv om jeg gråt i 2 måneder av sorg. Heldigvis har jeg en mann som behandler meg med respekt. Mannen du er glad i er veldig ego, og jeg vil ikke at du skal havne i mer tull. Synes det er tøft av deg og gå fra han om du gjør det!

Anonymkode: 38ccd...131

• Liker 1
Skrevet (endret)

TS her. Takk for alle gode, ærlige svar. Det er kanskje vanskelig å forstå, men jeg hadde virkelig ingen planer om å utvikle følelser for denne gutten. Derfor klarte jeg å finne meg i situasjonen ganske lenge. Nå har jeg derimot innsett hvor feil det hele er. Jeg er faen meg ingen nr 2, og jeg kommer ikke til å ha noe som helst mer med han å gjøre - uavhengig av hvordan det går med eksen. Kanskje jeg er feig som gir slipp, men jeg er mest feig om jeg blir. Han fortjener meg ikke.

Han sender snaps, men jeg svarer ikke. Det har jeg tenkt å fortsette med, og for å være ærlig, så har jeg ikke dårlig samvittighet en gang. Jeg har heller dårlig samvittighet ovenfor meg selv. Takk for at dere faktisk fikk meg til å innse at jeg ikke har vært noe annet enn en mellomstasjon. Han får bare ha det så fint, jeg bryr meg ikke lenger :-)

EDIT: Jeg vil nok også slite med å forstå hvordan et forhold kan være rett når man må ha pause for å "finne seg selv, bli mer selvsikker i møte med andre, og mer hardhuda". Personlig hadde jeg ikke gått tilbake til noe slikt (mest sannsynlig) og det sier kanskje nok om hvor ulike vi er. Jeg er all inn for å vokse sammen i et forhold og få frem potensialet til hverandre.

Endret av Lisa2491
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at det jeg sier nå kan virke litt rart, men du er på en måte heldig. Fyren er ærlig om at han vil tilbake til eksen, det virker ikke som at han ønsker å lure deg. Nå har du mulighet til å beskytte deg selv ved å komme unna, gå før du ender opp med å bli såret. 

Anonymkode: 738bd...b77

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser at det jeg sier nå kan virke litt rart, men du er på en måte heldig. Fyren er ærlig om at han vil tilbake til eksen, det virker ikke som at han ønsker å lure deg. Nå har du mulighet til å beskytte deg selv ved å komme unna, gå før du ender opp med å bli såret. 

Anonymkode: 738bd...b77

Jeg er helt enig. Jeg er ikke sint på han eller noe. Det virker litt som alle relasjonene han bygger i løpet av dette året er "midlertidige", men det får ikke være mitt problem når den tid kommer. F.eks har han aldri hatt mange jentevenner fordi dama her vært sjalu. Nå er en han i en stor gjeng med hvor halvparten er nydelige, kjempehyggelige jenter som han setter pris på - og som setter pris på han. Så det får han løse når den tid kommer.

Endret av Lisa2491
AnonymBruker
Skrevet
På 7.1.2018 den 23.32, AnonymBruker skrev:

Han sier de har et års pause for å bli mer selvstendige og tryggere på seg selv da de har lent seg på hverandre, samt at de vil utforske ting litt på egenhånd et år. Det handler ikke om sex med andre.

Anonymkode: 52250...4f4

Dersom målet med å ha pausen sin er dette, hvordan tenker han å oppnå dette når han er rett på vei inn i ett nytt forhold? Klarer han ikke å være singel??

De har en avtale om å bli sammen igjen om ett år. Men han sier at han er villig til å bryte den avtalen.

Er det en type mann du være sammen med? Avtaler er visst ikke så viktig for han eller?

Anonymkode: 988bc...089

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg, men han virker stokk dum. Tru at eksen hans venter på han om et år, er hjernedødt. Men ville nå aldri stolt på han. Finm deg en ny.

Anonymkode: fb489...75b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 7.1.2018 den 23.50, Lisa2491 skrev:

Og en ting til jeg lurer på (om noen orker å svare): Er det ikke naivt av han å tro at alt vil være som før den dagen de skal bli sammen igjen? Jeg forstår det bare ikke. Men samtidig har jeg ingenting med deres relasjon å gjøre. Er bare nysgjerrig på opplegget.

Igjen, tusen takk for svar! <3

Jo, ekstremt naivt faktisk. Utrolig merkelig avtale i utgangspunktet. Hadde jeg virkelig elsket noen, så hadde jeg virkelig ikke klart å være borte fra vedkommende frivillig i et helt år.

Anonymkode: 3a995...08c

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom målet med å ha pausen sin er dette, hvordan tenker han å oppnå dette når han er rett på vei inn i ett nytt forhold? Klarer han ikke å være singel??

De har en avtale om å bli sammen igjen om ett år. Men han sier at han er villig til å bryte den avtalen.

Er det en type mann du være sammen med? Avtaler er visst ikke så viktig for han eller?

Anonymkode: 988bc...089

Jeg vil vel si at å lage en slik avtale i utgangspunkter peker mot varig svekkede sjelsevner. Greit å ha en avtale om å prøve igjen, men å ha en klar avtale om å bli sammen igjen uten noe forbehold?

Røm, røm, røm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...