Gå til innhold

Klar ferdig ferdig - Kreft.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo takk som spør 🙂 er "så langt" kreft fri i følge legene men sliter veldig  med fatique, er i 100% jobb å prøver presse kroppen gjennom dette så vi får se. har ikke så mye valg da jeg om jeg ikke jobber må søke om afp og da går jeg økonomisk rett på trynet siden jeg bare har en inntekt og har et barn boende hoss meg som går på skole. Drømmer om å ha energi og livsglede igjen og vet at drømmen slår til en gang, det blir bra igjen, bare vet ikke når.

Litt redd for koronna viruset som herjer rundt da jeg har nedsatt imunforsvar og jobben min er med mange andre mennesker tett innpå meg, ikke er jeg spesielt gammel men gikta har kmmet for fullt og holdes i sjakk med cellegift å det er heller ikke en oppskrift på godt imunforsvar.

Men som nevnt, det går seg til og en dag sitter jeg å tenker tilbake og er glad det er over, frem til da er det bare å holde seg fast å gjøre det beste ut av situasjonen 🙂

• Liker 6
  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan går det ?

Skrevet
idamoor skrev (På 4.5.2021 den 22.44):

Hvordan går det ?

Jo takk , det går bedre på mange måter, fatiquen har sluppet litt taket så ting er lettere. Nå er det snart sommer og alt blir mye enklere da 🙂

• Liker 3
  • 3 uker senere...
Skrevet
ferdig skrev (På 9.5.2021 den 21.32):

Jo takk , det går bedre på mange måter, fatiquen har sluppet litt taket så ting er lettere. Nå er det snart sommer og alt blir mye enklere da 🙂

Godt å høre 🥰

• Liker 1
Skrevet

Føler ting går mer og mer rette veien nå, jeg orker mye for tiden, spretter rundt å klipper plenen, lufter hunden på lange turer, fikser hus og har masse energi, dette selv med 100 % jobb. Nå er det snart ferie og jeg har 2 år å ta igjen for, 2 år hvor jeg har prøvd men kroppen og hue har ikke hvert enig i målsettning og utførelse, bare være forsiktig så jeg ikke går på en smell igjen.  Viktig når man har fatique å lytte til kroppen har jeg nå erfart, sier kroppen pause så MÅ mann ta pause om ikke havner jeg fort igjen der jeg var i fjor sommer hvor jeg lå på sofaen hele ferien og klarte så vidt 50% jobb hele vinteren.

• Hjerte 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Tøft å lese, kreft er virkelig ikke til å spøke med. Når jeg til tider har vanskelige tanker er det greit å bli påminnet om at man i alle fall er fysisk frisk og skal sette pris på det.

• Liker 1
Skrevet

Å da var det over igjen..... ligger på sofaen å er så gjenomsliten at det gjør vondt bare å tenke, hele kroppen griner, sover 4-5 timer hver natt 😞 Ferien starter om en uke så håper jeg kommer meg i løpet av fire uker ferie men ser ut til å bli enda en sommerferie hvor vile blir hovedfokus.

• Hjerte 1
Skrevet
4 hours ago, ferdig said:

Å da var det over igjen..... ligger på sofaen å er så gjenomsliten at det gjør vondt bare å tenke, hele kroppen griner, sover 4-5 timer hver natt 😞 Ferien starter om en uke så håper jeg kommer meg i løpet av fire uker ferie men ser ut til å bli enda en sommerferie hvor vile blir hovedfokus.

Håper du får en knall sommer! Når det kommer til dagsformen din vil jeg anbefale å teste ulike dietter. Ta f. eks 1-2 uker med kun grønnsaker og kjøtt/fisk og se om du føler deg bedre. 

• Liker 1
Skrevet

Spiser nesten bare grønnsaker og fisk, brød med eksempelvis egg osv. Pasta en gang pr uke og rødt kjøtt 1-2 ganger pr uke men takk for rådet, prøver litt å kutte ut kjøtt helt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...