Gå til innhold

Kostpenger for barnehagepersonell

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den kaffekoppen og den tomatsuppa jeg spiser i blandt koster ikke mer enn dine privattelefoner :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den kaffekoppen og den tomatsuppa jeg spiser i blandt koster ikke mer enn dine privattelefoner :wink:

hei

greit men jhg syns du skal se va som står om skat på slik,e goder som det er over her vi har også et slik at vi har gratis kaffe på jobben eneste bråke vi hade var at ledelsen ville lehgg på litt betaling i måneden og med respekt og melde den matne du snakker om koster mer ne en privatsamtale man tar på jobben

hilsen

Skrevet

Tidligere betalte vi 200kr i mnd, men da ble det kjøpt inn egen mat til oss. Dette ble det slutt på, da vi sjelden hadde tid til å kjøpe inn forskjellig mat og folk ikke var enige om hva som skulle kjøpes.

Nå betaler vi ingenting, og vi kan kun spise et par brødskiver sammen med barna - og forsyne oss litt av varmmaten som vi har en gang i uken. Ellers får vi også mat om det er spesielle anledninger.

For den som nevnte at det er foreldrene som da betaler vår mat, så er dette feil. Iallfall i vår barnehage. Vet ikke hvordan det fungerer andre steder, men hos oss så "overfører" styrer penger fra vårt bevertningsbudsjett over til matbudsjettet (som er betalt av foreldrene) etter at vi har hatt noe som da de ansatte spiser av.

Ellers er det kommunen som betaler kaffe og te.

Skrevet

Hos oss betaler foreldrene 100 kroner i kostpenger hver måned. Pengene går til varm mat en gang i uken, melk, saft, frukt og alt vi handler inn når vi skal lage fastelavnsboller, eplekaker, vafler osv. Om jeg spiser en vaffel når vi lager vafler er det ingen som går konkurs av det, og foreldrene setter stor pris på at vi velger å spise sammen med barna. Om skattesjefen syns han skal bry seg med det så får han bare gjøre det.

Skrevet

Hos oss (i Sverige) ingår lagad varm mat för både barn och vuxna - vilket min man tycker är lite konstigt och ovant...

Konstigt när man jämför med norska barnehager men smidigt för oss föräldrar.

Filisofin är att barnen ska äta näringsrik och god, lagad mat varje dag och personalen äter tillsammans med dem både av praktiska skäl och pedagogiska.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...