Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 5. februar 2005 #1 Skrevet 5. februar 2005 Hvor mye betaler dere som jobber i barnehage i kostpenger hver måned? Fikk nettopp ei regning hvor det stod oppført: Kost personell: 200kr Kost 10/1-19/2: 264 kr (Jobber 3,5 timer daglig og spiser lunsj i barnehagen.) Altså tilsammen nesten 500kr. Har jobbet i barnehage før, og det er første gangen jeg får så store kostregninger.
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #2 Skrevet 5. februar 2005 Har aldri hørt om noe slikt! Vi betaler inn 20 kr/mnd til kaffe/te, noe annet har vi ikke av servering.... Får dere mat på jobb, eller? Uansett har du vel ikke pause når du jobber bare 3,5 timer/dag? Var vist ikke så mye til hjelp, men, men...
Vimsevips Skrevet 5. februar 2005 #3 Skrevet 5. februar 2005 Gjest, mange spiser sammen med barna i barnehagen. northstar, hos oss er det 200kr i måneden i 100% stilling, evt at man er der hver dag under måltidet. Man kan velge å ikke betale, men da må man ta med niste hjemme fra.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 5. februar 2005 #4 Skrevet 5. februar 2005 Har aldri hørt om noe slikt! Vi betaler inn 20 kr/mnd til kaffe/te, noe annet har vi ikke av servering.... Får dere mat på jobb, eller? Uansett har du vel ikke pause når du jobber bare 3,5 timer/dag? Var vist ikke så mye til hjelp, men, men... Spiser lunsj sammen med barna. (Brød og pålegg).
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2005 #5 Skrevet 5. februar 2005 Vi betaler ingenting. Vi får kaffe, te og kakao, melk, frukt og varm mat hver fredag. I tillegg spiser vi pølser hver gang vi er på grilltur, når det er karneval, sommerferster og den type ting. Varm-maten er ikke alltid så mye å rope hurra for, men det er da mat, som fex tomatsuppe, pizza, pølse og makaroni, ostesmørbrød...... Og av til baker vi boller, eplekake e.l. Men altså helt gratis
Tule Skrevet 6. februar 2005 #6 Skrevet 6. februar 2005 Vi betaler ingenting. Vi får kaffe, te og kakao, melk, frukt og varm mat hver fredag. I tillegg spiser vi pølser hver gang vi er på grilltur, når det er karneval, sommerferster og den type ting. Varm-maten er ikke alltid så mye å rope hurra for, men det er da mat, som fex tomatsuppe, pizza, pølse og makaroni, ostesmørbrød...... Og av til baker vi boller, eplekake e.l. Men altså helt gratis hei tex kan det vere at de trekker dette fra lønnna t dere hadde hat to hundre mer vis dere hadde betalt det selv hilsen
Brunhilde Skrevet 7. februar 2005 #7 Skrevet 7. februar 2005 hei tex kan det vere at de trekker dette fra lønnna t dere hadde hat to hundre mer vis dere hadde betalt det selv hilsen Det skal i så fall spesifisereres på lønnsslippen, så jeg tror ikke det er noen fare! Hvor får du egentlig slike ideer fra, Tule?
Gjest Texemor Skrevet 7. februar 2005 #8 Skrevet 7. februar 2005 hei tex kan det vere at de trekker dette fra lønnna t dere hadde hat to hundre mer vis dere hadde betalt det selv hilsen Jeg er hundreogfemti prosent sikker på at det ikke blir trukket rett fra lønna.
Gjest MrsL Skrevet 7. februar 2005 #9 Skrevet 7. februar 2005 Hos oss mener jeg det er hundre kroner måneden for mat. Jeg har med matpakke. også er det 60,- i mnd utenom for kaffe, te og avisen
*nora* Skrevet 7. februar 2005 #10 Skrevet 7. februar 2005 Hos oss er det 100 kr mnd for full stilling (det samme som barna betaler) og jeg som bare er vikar betaler fem kroner dagen.
Gjest forbanna Skrevet 7. februar 2005 #11 Skrevet 7. februar 2005 Vi betaler ingenting. Vi får kaffe, te og kakao, melk, frukt og varm mat hver fredag. I tillegg spiser vi pølser hver gang vi er på grilltur, når det er karneval, sommerferster og den type ting. Varm-maten er ikke alltid så mye å rope hurra for, men det er da mat, som fex tomatsuppe, pizza, pølse og makaroni, ostesmørbrød...... Og av til baker vi boller, eplekake e.l. Men altså helt gratis Om du jobber i barnehagen og spiser og drikker alt dette gratis , uavhengig om det smaker godt elelr ikke,så er du vel klar over at det er barnas foreldre som betaler for maten du spiser. For dette kunne kanskje barnehageutgiftene blitt noe billigere,og jeg regner med at det er alle de andre i barnehagen som spiser gratis på foreldrenes regning også. DVS at foreldrebetalingen til den fysiske maten som barna spiser bør bli mindre den da. For det koster da jaggu nok å ha unga i barnehagen. Hadde enda jeg fått gratis mat på jobben,men nei,der har vi ingen vi kan lure. Hilsen forbanna.
Snuppa Skrevet 7. februar 2005 #12 Skrevet 7. februar 2005 Om du jobber i barnehagen og spiser og drikker alt dette gratis , uavhengig om det smaker godt elelr ikke,så er du vel klar over at det er barnas foreldre som betaler for maten du spiser. For dette kunne kanskje barnehageutgiftene blitt noe billigere,og jeg regner med at det er alle de andre i barnehagen som spiser gratis på foreldrenes regning også. DVS at foreldrebetalingen til den fysiske maten som barna spiser bør bli mindre den da. For det koster da jaggu nok å ha unga i barnehagen. Hadde enda jeg fått gratis mat på jobben,men nei,der har vi ingen vi kan lure :o :o :o Dette er kanskje en liten avsporing fra hovedtråd, men.... Er det noen som fortjener ekstra goder, så må det da være de som jobber i barnehager??? De gjør en strålende jobb for luselønn!!! Hvis en tar utgangspunkt i at maten koster kr 20 pr dag (som ser ut til å være gjengs her) og at man har en småbarnsavdeling med 14 barn og 4 voksne, så må hvert barn betale kr 5,70 pr dag for at de voksne skal få mat. Det skulle bli en ekstrautgift pr mnd på 114. Kanskje ikke så mye å hyle og skrike for????? Og skulle du lure - jeg jobber ikke i barnehage!!!
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2005 #13 Skrevet 7. februar 2005 Om du jobber i barnehagen og spiser og drikker alt dette gratis , uavhengig om det smaker godt elelr ikke,så er du vel klar over at det er barnas foreldre som betaler for maten du spiser. For dette kunne kanskje barnehageutgiftene blitt noe billigere,og jeg regner med at det er alle de andre i barnehagen som spiser gratis på foreldrenes regning også. DVS at foreldrebetalingen til den fysiske maten som barna spiser bør bli mindre den da. For det koster da jaggu nok å ha unga i barnehagen. Hadde enda jeg fått gratis mat på jobben,men nei,der har vi ingen vi kan lure. Hilsen forbanna. Så trist at du blir så forbanna. Jeg antar at du på din jobb aldri tar en privat telefon, aldri tar en konvolutt eller et frimerke og absolutt aldri tar deg en unødvendig tredagers.
Væren Skrevet 7. februar 2005 #14 Skrevet 7. februar 2005 Hos oss betaler vi 100 kroner måneden i full stilling + kr. 20,- kr til å dekke mat til personalmøtet som vi har en gang i måneden. De som jobber 80% betaler 80 kr., de som jobber 60% betaler 60 kr. Vi betalte litt mindre før, men vi i personalgruppa ble enig om at vi hadde lyst til å betale litt mer. Tross alt spiser vi oss mette på ferskt brød, godt pålegg, melk og frukt hver dag. Vi drikker mye te eller kaffe og spiser varmt måltid en gang pr. uke; f.eks. pizza, spaghetti e.l. Selv om vi mener det er prinsipelt viktig at vi spiser sammen med barna, syntes vi ikke det var riktig at vi skulle bruke av barnas kost/matpenger som foreldrene betaler ekstra for. "Vi betaler vår skatt med glede" - og nyter maten med god samvittighet!
Vimsevips Skrevet 7. februar 2005 #15 Skrevet 7. februar 2005 Glemte å si hva vi betaler for. Vi betaler for lunsj 5 dager i uka, som i hovedsak er brødskiver. Ca 2 ganger i uka er det istedet et varmt måltid. Hos oss betyr det rundstykker, div. supper, komle, villmarksbrød, fiskepinner, lasagne, bidos eller noe annet. Av og til er den ene varme lunsjen erstattet med en dessert som sjokoladekake, vafler, eller annet. Vi kan spise så mye frukt vi vil, og også drikke det vi vil. Hos oss betaler barn som går 100% 200kr i mnd akkurat som oss voksne.
Tule Skrevet 7. februar 2005 #16 Skrevet 7. februar 2005 Det skal i så fall spesifisereres på lønnsslippen, så jeg tror ikke det er noen fare! Hvor får du egentlig slike ideer fra, Tule? hei det var bare netanke fordi det er enkelre og treke det i fra en at folk skal betale men der var det snakk om offentlige banrheager i de andre inleggene tenkte jeg og da skal det vel gjrøes kompilsert hilsen
Tule Skrevet 7. februar 2005 #17 Skrevet 7. februar 2005 Jeg er hundreogfemti prosent sikker på at det ikke blir trukket rett fra lønna. hei va er forskjellen på rett fra lønnen og fra lønnen uansett litt enkelr og ha mindre lønn en og betale ekstra for både ene og det andre men jeg mener og og huske at du jobber privat da gjelder vel ikke prinsippet om den mes kompliserde måten hilsen
Tule Skrevet 7. februar 2005 #18 Skrevet 7. februar 2005 Om du jobber i barnehagen og spiser og drikker alt dette gratis , uavhengig om det smaker godt elelr ikke,så er du vel klar over at det er barnas foreldre som betaler for maten du spiser. For dette kunne kanskje barnehageutgiftene blitt noe billigere,og jeg regner med at det er alle de andre i barnehagen som spiser gratis på foreldrenes regning også. DVS at foreldrebetalingen til den fysiske maten som barna spiser bør bli mindre den da. For det koster da jaggu nok å ha unga i barnehagen. Hadde enda jeg fått gratis mat på jobben,men nei,der har vi ingen vi kan lure. Hilsen forbanna. hei vis du sier dette så bør du samenligne vis du samenligner lønnslippen til tex med den til andre her så kan det godt henne at hun tjenr 100-150 kroner mindre en dem her du bør vite det først noen gjør forksjellig hilsen
mari Skrevet 7. februar 2005 #19 Skrevet 7. februar 2005 Vi betaler ingenting. Vi får kaffe, te og kakao, melk, frukt og varm mat hver fredag. I tillegg spiser vi pølser hver gang vi er på grilltur, når det er karneval, sommerferster og den type ting. Varm-maten er ikke alltid så mye å rope hurra for, men det er da mat, som fex tomatsuppe, pizza, pølse og makaroni, ostesmørbrød...... Og av til baker vi boller, eplekake e.l. Men altså helt gratis Jeg tror ikke jeg ville snakket for høyt om det, skattevesenet er veldig nøye på at man ikke får slike "goder" og at man ikke betaler for lite for maten. Gratis går vel som for lite. Vet at på mannen min sin jobb fikk de beskjed om at de måtte betale mer, og der har de også brød mat etc. Men det kan jo være at det er andre regler for barnehager.... Synes uansett at det ikke er ille om man får det gratis, jeg betaler gjerne for at barnehageansatte skal spise mat!!!!! (de er vel av den gruppen med minst goder?)
Tule Skrevet 7. februar 2005 #20 Skrevet 7. februar 2005 hei nå syns jeg du synser mye om folk her jegkasn snakke for meg og jeg tar aldri en kovolutt uten og si i fra men på noe narbeidplasser for man lov en og wn anen gang og ta en privbat telefon koster ikke så mye så det er ike så ille og det og ta ent redagers tror jeg ikke så mane g gjeør, og jeg synes ikke det er riktig at foeldre skal betale kostpenger til de ansatte men det er jo ikke så muye penger da det er jo ferre ansatte en barn uansett så re det mange forledre som har dårlig råd jeg syns mand skal ta hensy n til det jeg syns det hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå