Sarahand Skrevet 6. januar 2018 #1 Skrevet 6. januar 2018 Hei! Har 3 uker ferie til sommeren og er egentlig veldig interessert i å kjøre oppover i Norge, gjerne helt til Nordkapp. Har en litt gammel bil jeg er interessert i å kjøre til den havarerer, og da kanskje ta hurtigruta ned igjen. Noen som har noen forslag til kjørerute og hva som er verdt å se? Siden jeg bare har 3 uker så har jeg ikke tid til allverdens..
Alltidpånett Skrevet 6. januar 2018 #2 Skrevet 6. januar 2018 (endret) Hei, Kjører du Norge fra sør til nord, går det mange dager på veien i ren kjøring. Hurtigruta til Bergen bruker vel rundt 4 dager fra Honningsvåg til Bergen. Men har du 3 uker til overs, bør du velge deg ut ett eller to områder du vil besøke. Vest-Finnmark fra Alta til Nordkapp byr jo på mange flotte steder og naturen i seg selv er jo en opplevelse enten det er Finnmarksvidda eller Sennalandet. Det spørs hva du er ute etter. Kanopadling på Altaelva, sykling, fjellturer, samisk kultur, helleristninger i Alta, Juhls sølvsmie i Kautokeino eller spisesteder eller annet Du kan eventuelt også kjøre Sverige/Finland opp, og Norge ned. Helgelandskysten er vakker, det samme er Vesterålen hvor jeg kommer fra, med mindre turister enn Lofoten. Fiskeværet Nyksund i Øksnes kommune i Vesterålen byr på unike restauranter og overnatting, samt spektakulær natur. Kjør f.eks så Trøndelag og ta deretter veien via Sverige hjem, men det kommer jo an på hvor i Telemark hjem er. Jeg er ikke godt kjent der Jeg har en egen reiseblogg, sjekk gjerne ut tips på den fra Vega havhotell på Helgeland til Vesterålen og Finnmark. Trenger du noen flere tips eller råd når ruta er planlagt, bare si fra. Jeg svarer både på bloggen og FB-siden. God planlegging! Endret 6. januar 2018 av Alltidpånett
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå