AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #81 Skrevet 6. januar 2018 Du og bestevenninna di høres ut som en god match. Ment to be Anonymkode: b0a98...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #82 Skrevet 6. januar 2018 1 time siden, WubWub skrev: men jeg tenker på det grammatiske og det jeg leste i en artikkel fra forskning.no. det sto at empati handler om evnen til å lese følelser. jeg leser følelser lett, for det er de jeg spiller på. om jeg bryr meg om følelsene derimot er en helt annen sak https://snl.no/empati Empati handler ikke kun om å lese følelser, det handler om å forstå, sette seg inn i situasjonen/følelsesbildet selv og anerkjenne andres følelser. Så nei, det at psykopater og andre er flinke til å lese og spille på andres følelser gjør dem ikke til superempatiske. Anonymkode: 34d7d...16b 4
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #83 Skrevet 6. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du og bestevenninna di høres ut som en god match. Ment to be Anonymkode: b0a98...7c8 ja, vi har vært venner i 7 år nå, hverken hun eller jeg har evnet å holde på vennskap. men vi har greid det
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #84 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, WubWub skrev: ja, vi har vært venner i 7 år nå, hverken hun eller jeg har evnet å holde på vennskap. men vi har greid det Alle kan jo se at innlegget var negativt ment men det klarer ikke du. Fordi hjernen til psykopat fungerer annerledes. De vil aldri innrømme noe negativt ved seg selv. Anonymkode: 90027...fa7 3
Gjest Mass Skrevet 6. januar 2018 #85 Skrevet 6. januar 2018 9 minutter siden, WubWub skrev: det jeg har fått mange tilbakemeldinger på er at jeg er som dr jekyll and mr hyde. jeg har en side som er veldig snill og god, men så har jeg også en mørk side, og den mørke siden kan for de fleste oppleves som skremmende. men min bestevenninne er som sagt psykopat så hun blir ikke redd Det vil jeg tro. Du hadde sikkert skremt livsskiten ut av meg som ble 'velsignet' med et rikt følelsesliv 🙈
Grovmel Skrevet 6. januar 2018 #86 Skrevet 6. januar 2018 Er du gal. Psykopater er super uempatiske. De forstår godt hva empati er, sånn rent teoretisk og på en måte kognitivt. Men har ikke denne forståelsen i sin egen psyke. Det er det som gjør dem til psykopater. De har null forståelse for din sorg. En med empati kjenner en annen sin frykt selv, ved å sette seg i dens andres perspektiv. En psykopat, vet at en annen lider men klarer ikke å sette seg selv i dens perspektiv. 2
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #87 Skrevet 6. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle kan jo se at innlegget var negativt ment men det klarer ikke du. Fordi hjernen til psykopat fungerer annerledes. De vil aldri innrømme noe negativt ved seg selv. Anonymkode: 90027...fa7 Følelser er ingen sannhet. Følelser er ikke rasjonelle eller logiske, de er styrt av reptil hjernen din ; amygdala. Det er det senteret i hjernen som regulerer det du føler og opplever. Og det du føler og opplever trenger ikke nødvendigvis å høre med til virkeligheten. Det vi må jobbe imot er å styrke hyppocampus i hjernen, skape nye nervebaner som er regulert av logikk og ikke følelser
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #88 Skrevet 6. januar 2018 2 minutter siden, WubWub skrev: Følelser er ingen sannhet. Følelser er ikke rasjonelle eller logiske, de er styrt av reptil hjernen din ; amygdala. Det er det senteret i hjernen som regulerer det du føler og opplever. Og det du føler og opplever trenger ikke nødvendigvis å høre med til virkeligheten. Det vi må jobbe imot er å styrke hyppocampus i hjernen, skape nye nervebaner som er regulert av logikk og ikke følelser Så nå som du fant ut at du ikke har følelser skal du få andre til å ikke føle følelser heller. Anonymkode: 90027...fa7 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #89 Skrevet 6. januar 2018 Joda, forstår andre veldig godt, men å faktisk bry seg og ikke fake er noe annet. Den festligste av alle psykopatene nyter og føler glede når andre lider. Anonymkode: a5e89...fcc
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #90 Skrevet 6. januar 2018 2 hours ago, WubWub said: som den gangen jeg var i syden, jeg kastet 2 søppelposer i en søppeldunk. i søppeldunken lå det 2 katter som posen min traff. jeg fikk en klump i halsen fordi søppelposene mine traff kattene. eller den gangen jeg ser en hund som hadde mistet benet sitt, han var hjemløs å tok til gata for og tigge om mat. jeg fikk en klump i halsen. er dette empati? Hvis jeg hadde opplevd dette så hadde det antagelig ødelagt hele dagen min, om ikke flere dager av ferien. Det er jo positivt at du får klump i halsen av det, og skal vi være ærlig så er det nok veldig forskjellig hvordan folk vil reagere på slike syn. Noen mener jo at dyr ikke har noen særlig verdi, uten at de nødvendigvis er psykopater av den grunn. Jeg mener at hovedgreia med empati er at man kjenner andres smerte når man ser andre lide, ikke bare at man kan forstå at noe gjør vondt. Anonymkode: 7ca59...8a8
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #91 Skrevet 6. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så nå som du fant ut at du ikke har følelser skal du få andre til å ikke føle følelser heller. Anonymkode: 90027...fa7 nei , det er motsatt. jeg er på psykiatrisk avdeling akkurat nå. Jeg har fått i oppgavede å rette fokuset utover og ikke innover. vi har helgepermisjon men jeg har fått en utfordring allikevel ; jeg skal dra på date og jeg skal ikke prate om meg selv eller være manipulerende. for de fleste så er nok dette en lett oppgave men for meg så er det ikke det
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #92 Skrevet 6. januar 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, forstår andre veldig godt, men å faktisk bry seg og ikke fake er noe annet. Den festligste av alle psykopatene nyter og føler glede når andre lider. Anonymkode: a5e89...fcc nja men jeg liker ikke sånt da. jeg finner ingen glede i andres smerte, heldigvis så er jeg ikke sadist
♥Missy♥ Skrevet 6. januar 2018 #93 Skrevet 6. januar 2018 På 6.1.2018 den 19.50, Evilposelos skrev: Det handler jo om at ved empati kan den som har det, føle smerten til den andre, men det kan ikke psykopater, de kan bare lese at personen har det sånn, men føler ingenting. Empati er ikke å føle smerte til den andre, det blir feil. En kan aldri føle smerten til andre da man er forskjellig. Empati er å PRØVE å forstå smerten til en annen og EVNEN til å kunne sette seg inn i andre følelsesliv og raksjoner.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. januar 2018 #94 Skrevet 6. januar 2018 2 minutter siden, ♥Missy♥ skrev: Empati er ikke å føle smerte til den andre, det blir feil. En kan aldri føle smerten til andre da man er forskjellig. Empati er å PRØVE å forstå smerten til en annen og EVNEN til å kunne sette seg inn i andre følelsesliv og raksjoner. Kverulant.
♥Missy♥ Skrevet 6. januar 2018 #95 Skrevet 6. januar 2018 På 6.1.2018 den 22.37, Grovmel skrev: Er du gal. Psykopater er super uempatiske. De forstår godt hva empati er, sånn rent teoretisk og på en måte kognitivt. Men har ikke denne forståelsen i sin egen psyke. Det er det som gjør dem til psykopater. De har null forståelse for din sorg. En med empati kjenner en annen sin frykt selv, ved å sette seg i dens andres perspektiv. En psykopat, vet at en annen lider men klarer ikke å sette seg selv i dens perspektiv. Jeg tror ikke psykopater generelt er uempatiske, jeg tror det bare velger å slå den følelsen av og på. De velger å ikke føle noe, og intelligensen er veldig høy, derfor blir ofte prioriteringer og alt rundt den personer det som gagner psykopaten best. Noen er jo selvfølgelig mindre empatiske. Enkelte kan også mangle dette. Men tror de fleste mennesker har dette i seg. Jeg har tro på at hvis man skal kunne hjelpe en psykopat, så vil man kunne lære denne personen å føle noe.
♥Missy♥ Skrevet 6. januar 2018 #96 Skrevet 6. januar 2018 På 6.1.2018 den 23.24, Evilposelos skrev: Kverulant. Er ikke å være kverulant. Er jo å rette på noe som tydelig blir misforstått blant mange. Folk tror faktisk at man kan føle hvordan andre har det, og det kan man ikke. Ingen smerte er lik.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #97 Skrevet 6. januar 2018 1 time siden, WubWub skrev: Nei men du viser til det jeg undrer meg over. Du skule bare visst hvordan jeg har behandlet andre mennesker tidligere. Men så har jeg begynt å tenke at godhet og ondskap er valgfritt , jeg kan velge være en snill fyr eller så kan jeg velge være en drittsekk uten hemninger som ikke bryr seg om folk sine grenser. Om jeg sier positive ting og jeg er snill mot andre mennesker så betyr jo det i praksis at jeg er et godt menneske, eller? Psykiatrien driver jo hele tiden å skriker "fake it till you make it!", så om godheten min ikke er 100% genuin, hva så? Så lenge jeg er snill så er vel alt greit Joda da er alt greit, ihvertfall på overflaten, men du er fremdeles ikke empatisk. Du er bare god til å tilpasse egen adferd etter det du har lært om andre menneskers adferd og fungerende sosialt samspill. Å spille empatisk gjør deg like lite empatisk som å spille psykopat gjør deg til en psykopat, uansett hvor overbevisende du spiller rollen. Anonymkode: 13d2a...153 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. januar 2018 #98 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, ♥Missy♥ skrev: Er ikke å være kverulant. Er jo å rette på noe som tydelig blir misforstått blant mange. Folk tror faktisk at man kan føle hvordan andre har det, og det kan man ikke. Ingen smerte er lik. Alle skjønner det.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #99 Skrevet 6. januar 2018 På 6.1.2018 den 23.32, Evilposelos skrev: Alle skjønner det. Hvis du leser denne tråden, så forstår ikke alle det. Anonymkode: 42c0c...d0d 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 6. januar 2018 #100 Skrevet 6. januar 2018 3 timer siden, WubWub skrev: men ifølge ordboken så handler empati om å forstå andre menneskers følelser. og der regjerer psykopater og narsissister - disse menneskene lever av å spille på andre menneskers følelser. de spiller på andre menneskers følelser hele sine liv så de får god trening, så da lurer jeg på ; det betyr jo at psykopater og narsissister er mer empatiske enn vanlige mennesker Som flere nevner så kan man lese seg til å forstå hvordan man skal opptre og hvilken følelser man skal spille på til en annen. Det betyr ikke at de forstår hvorfor eller føler noe. De er skuespillere som vet nøyaktig hvordan de skal manipulere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå