AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #61 Skrevet 6. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gud bedre!!! Anonymkode: b0a98...7c8 Nei de tror til og med at de er bedre enn gud også. Anonymkode: 90027...fa7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #62 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, WubWub skrev: men jeg tenker på det grammatiske og det jeg leste i en artikkel fra forskning.no. det sto at empati handler om evnen til å lese følelser. jeg leser følelser lett, for det er de jeg spiller på. om jeg bryr meg om følelsene derimot er en helt annen sak Ja??? Det er det mange har prøvd å si til deg men du har avvist det. Når man ikke bryr seg om andres følelser har man ikke empati. Anonymkode: 90027...fa7 1
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #63 Skrevet 6. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja??? Det er det mange har prøvd å si til deg men du har avvist det. Når man ikke bryr seg om andres følelser har man ikke empati. Anonymkode: 90027...fa7 men definisjonen på empati er ; lese andre menneskers følelser. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #64 Skrevet 6. januar 2018 14 minutter siden, WubWub skrev: Jeg tullet i det sitatet, jeg blir ikke trist og andre menneskers følelser affiserer meg ikke Hvorfor ser du ikke deg selv som en psykopat da? Anonymkode: d7312...5a6
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #65 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ser du ikke deg selv som en psykopat da? Anonymkode: d7312...5a6 Fordi narsissist er mer passende? Min bestevenninne er dyssosial (psykopat), hun er mye kaldere enn meg. Hun er også mer selvstendig, hun bryr seg ikke et fnugg om oppmerksomhet eller hva andre mennesker tenker om hu. Jeg derimot er drevet av følelser og et ekstremt behov for oppmerksomhet - dette er svært lite psykopatisk.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #66 Skrevet 6. januar 2018 1 time siden, WubWub skrev: men ifølge ordboken så handler empati om å forstå andre menneskers følelser. og der regjerer psykopater og narsissister - disse menneskene lever av å spille på andre menneskers følelser. de spiller på andre menneskers følelser hele sine liv så de får god trening, så da lurer jeg på ; det betyr jo at psykopater og narsissister er mer empatiske enn vanlige mennesker Å forstå andres følelser betyr ikke at de føler med dem . Det siste er empati . Det fins fotturister som vet hva som forårsaker mest smerte . Er de empatiske ? Du blander empati med grov kynisme og mishandling . Å forstå er ikke å føle med , eller å ta hensyn . Her er du helt på viddene . Anonymkode: 30bd4...bdb
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #67 Skrevet 6. januar 2018 4 minutter siden, WubWub skrev: Fordi narsissist er mer passende? Min bestevenninne er dyssosial (psykopat), hun er mye kaldere enn meg. Hun er også mer selvstendig, hun bryr seg ikke et fnugg om oppmerksomhet eller hva andre mennesker tenker om hu. Jeg derimot er drevet av følelser og et ekstremt behov for oppmerksomhet - dette er svært lite psykopatisk. Ok. Men sånn som de kattene og den hunden: du har tydeligvis nok følelser til å føle deg dårlig i forhold til de dyrene, men det naturlige er kanskje å ta dem opp av søppla f.eks..? Anonymkode: d7312...5a6
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #68 Skrevet 6. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Men sånn som de kattene og den hunden: du har tydeligvis nok følelser til å føle deg dårlig i forhold til de dyrene, men det naturlige er kanskje å ta dem opp av søppla f.eks..? Anonymkode: d7312...5a6 jo, jeg har tenkt på dette i mange år. det var nemlig i 2015 at jeg traff denne hunden med 3 ben. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde mer for han, i Tyrkia blir syke hunder behandlet som dritt. Jeg blir trist av å tenke på det, mest sannsynlig er hunden død. At jeg blir trist av å tenke på dette er en indikasjon på at jeg har empati og at jeg ikke er psykopat
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #69 Skrevet 6. januar 2018 Det er sykdommen din som snakker, wubwub. Narsissismen gjør at du føler deg bedre enn alle andre, og da selvsagt også mer empatisk enn alle andre. Motargumenter vil aldri nå inn, for det er ikke rasjonelle argumenter du kommer med, det er sykdommen din som gjør at du tenker sånn. Men jeg vet også at du vil være uenig, og at du vil si at det er ikke sykdommen som gjør at du føler deg bedre enn alle andre, du ER bedre enn alle andre. Du kommer aldri til å se at det er sykdommen som gjør at du tenker slik, men vi ser det. Anonymkode: 1e7d0...b5f 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #70 Skrevet 6. januar 2018 Akkurat nå, WubWub skrev: jo, jeg har tenkt på dette i mange år. det var nemlig i 2015 at jeg traff denne hunden med 3 ben. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde mer for han, i Tyrkia blir syke hunder behandlet som dritt. Jeg blir trist av å tenke på det, mest sannsynlig er hunden død. At jeg blir trist av å tenke på dette er en indikasjon på at jeg har empati og at jeg ikke er psykopat Så har vi tråden der du snakker om hvor godt det kjennes å spise en hamburger foran tiggere, se dem sulte, se de se deg spise den hamburgeren. Det er definisjonen på mangel på empati. Anonymkode: 90027...fa7 3
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #71 Skrevet 6. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sykdommen din som snakker, wubwub. Narsissismen gjør at du føler deg bedre enn alle andre, og da selvsagt også mer empatisk enn alle andre. Motargumenter vil aldri nå inn, for det er ikke rasjonelle argumenter du kommer med, det er sykdommen din som gjør at du tenker sånn. Men jeg vet også at du vil være uenig, og at du vil si at det er ikke sykdommen som gjør at du føler deg bedre enn alle andre, du ER bedre enn alle andre. Du kommer aldri til å se at det er sykdommen som gjør at du tenker slik, men vi ser det. Anonymkode: 1e7d0...b5f Det er sånn jeg tenker, jeg har aldri møtt et menneske som er så empatisk, varm, snill og god som meg. Det blir i mine øyne litt for dumt å hevde at jeg ikke har empati når jeg er snill og god som dagen er lang.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #72 Skrevet 6. januar 2018 Du får trøste deg med at vi tar sånne utsagn for hva de er. Anonymkode: 1e7d0...b5f 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #73 Skrevet 6. januar 2018 3 minutter siden, WubWub skrev: jo, jeg har tenkt på dette i mange år. det var nemlig i 2015 at jeg traff denne hunden med 3 ben. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde mer for han, i Tyrkia blir syke hunder behandlet som dritt. Jeg blir trist av å tenke på det, mest sannsynlig er hunden død. At jeg blir trist av å tenke på dette er en indikasjon på at jeg har empati og at jeg ikke er psykopat Enig i det siste der, men kanskje ikke den mest velutviklede empatien. Hvordan klarer man være bestevenn med en psykopat forresten? Det virker som et kunststykke hvis du trenger mye oppmerksomhet og respons fra andre? Anonymkode: d7312...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #74 Skrevet 6. januar 2018 2 minutter siden, WubWub skrev: Det er sånn jeg tenker, jeg har aldri møtt et menneske som er så empatisk, varm, snill og god som meg. Det blir i mine øyne litt for dumt å hevde at jeg ikke har empati når jeg er snill og god som dagen er lang. I psykopatens/narsissistens øyne blir det for dumt fordi han må alltid være best. Selv når han ikke er best. Det er kun en tro han har om seg selv. Å tro er ikke det samme som virkelighet. Anonymkode: 90027...fa7 5
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #75 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig i det siste der, men kanskje ikke den mest velutviklede empatien. Hvordan klarer man være bestevenn med en psykopat forresten? Det virker som et kunststykke hvis du trenger mye oppmerksomhet og respons fra andre? Anonymkode: d7312...5a6 Jeg aner ikke, vil ikke anbefale noen å stifte bekjentskap med en psykopat. Men hun er snill mot meg da så jeg bryr meg ikke noe spesielt om hvordan hun behandler andre. For 6 år fikk hun f.eks eks kjæresten sin til å begå selvmord da hun knullet rundt mens hun var i forhold, hun pulte broren til kjæresten sin. Så kom dette for en dag og han hang seg selv. Jeg spurte hun så "hva tenker du om dette?" og hun svarte "svake mennesker har ikke livets rett"
Gjest Mass Skrevet 6. januar 2018 #76 Skrevet 6. januar 2018 44 minutter siden, WubWub skrev: er det så lett som du hevder? hvorfor er det da slik at så mange lar seg lure av psykopater og narsissister? du tenker at slike mennesker er lette å gjennomskue, hevder du at de som lar seg lure er dummere enn deg? hvorfor sitter du der å tråkker på mennesker som har blitt mishandlet? Nå dro du det litt vel langt her. At jeg synes det er enkelt å skille ekte empatisme fra uekte empatisme betyr ikke at jeg ser på andre som dumme. Viss jeg møter mennesker uten følelsesregister så både ser og kjenner jeg det.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #77 Skrevet 6. januar 2018 55 minutter siden, WubWub skrev: det er det jeg også tenker. psykopater og narsissister forstår at andre har det vondt, problemet er at ; de bryr seg ikke. 42 minutter siden, WubWub skrev: Og det er poenget mitt. Empati handler om å forstå menneskers følelser. Vi har faktisk evnen til å skille et sint ansiktsuttrykk fra et trist et. Jeg tror du forveksler empati med sympati. Sympati er å se/skjønne at noen har det vondt uten at man nødvendigvis lar det gå innpå seg. Empati er når man i tillegg til å se/skjønne at noen har det vondt, virkelig føler med dem og kjenner at det faktisk går innpå en i kortere eller lengre tid. Når man sympatiserer stikker det ikke så dypt, det er mer tillært adferd som handler om høflighet og regler for hvordan man omgås andre mennesker best mulig. Dette er psykopater veldig gode på; de er gode til å analysere andres følelser og adferd for å deretter bruke det i mot dem. Det er det stikk motsatte av empati, da godt utviklet empati vil gi samvittighetskvaler og anger dersom man manipulerer folk på denne måten. 5 minutter siden, WubWub skrev: Jeg aner ikke, vil ikke anbefale noen å stifte bekjentskap med en psykopat. Men hun er snill mot meg da så jeg bryr meg ikke noe spesielt om hvordan hun behandler andre. For 6 år fikk hun f.eks eks kjæresten sin til å begå selvmord da hun knullet rundt mens hun var i forhold, hun pulte broren til kjæresten sin. Så kom dette for en dag og han hang seg selv. Jeg spurte hun så "hva tenker du om dette?" og hun svarte "svake mennesker har ikke livets rett" Denne historien og det at du avslutter med en leende smiley, er et strålende eksempel på manglende empati og medfølelse, fra både deg og venninna di. Har man et eneste snev av empati så trekker man ikke på skuldrene av selvmord. Anonymkode: 13d2a...153 6
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #78 Skrevet 6. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du forveksler empati med sympati. Sympati er å se/skjønne at noen har det vondt uten at man nødvendigvis lar det gå innpå seg. Empati er når man i tillegg til å se/skjønne at noen har det vondt, virkelig føler med dem og kjenner at det faktisk går innpå en i kortere eller lengre tid. Når man sympatiserer stikker det ikke så dypt, det er mer tillært adferd som handler om høflighet og regler for hvordan man omgås andre mennesker best mulig. Dette er psykopater veldig gode på; de er gode til å analysere andres følelser og adferd for å deretter bruke det i mot dem. Det er det stikk motsatte av empati, da godt utviklet empati vil gi samvittighetskvaler og anger dersom man manipulerer folk på denne måten. Denne historien og det at du avslutter med en leende smiley, er et strålende eksempel på manglende empati og medfølelse, fra både deg og venninna di. Har man et eneste snev av empati så trekker man ikke på skuldrene av selvmord. Anonymkode: 13d2a...153 Nei men du viser til det jeg undrer meg over. Du skule bare visst hvordan jeg har behandlet andre mennesker tidligere. Men så har jeg begynt å tenke at godhet og ondskap er valgfritt , jeg kan velge være en snill fyr eller så kan jeg velge være en drittsekk uten hemninger som ikke bryr seg om folk sine grenser. Om jeg sier positive ting og jeg er snill mot andre mennesker så betyr jo det i praksis at jeg er et godt menneske, eller? Psykiatrien driver jo hele tiden å skriker "fake it till you make it!", så om godheten min ikke er 100% genuin, hva så? Så lenge jeg er snill så er vel alt greit
Gjest Mass Skrevet 6. januar 2018 #79 Skrevet 6. januar 2018 3 minutter siden, WubWub skrev: Nei men du viser til det jeg undrer meg over. Du skule bare visst hvordan jeg har behandlet andre mennesker tidligere. Men så har jeg begynt å tenke at godhet og ondskap er valgfritt , jeg kan velge være en snill fyr eller så kan jeg velge være en drittsekk uten hemninger som ikke bryr seg om folk sine grenser. Om jeg sier positive ting og jeg er snill mot andre mennesker så betyr jo det i praksis at jeg er et godt menneske, eller? Psykiatrien driver jo hele tiden å skriker "fake it till you make it!", så om godheten min ikke er 100% genuin, hva så? Så lenge jeg er snill så er vel alt greit Det er jo helt supert om du har et valg mellom å være drittsekk og snill uten at det egentlig rører ved noe i deg at du da velger å være snill.
WubWub Skrevet 6. januar 2018 Forfatter #80 Skrevet 6. januar 2018 2 minutter siden, Mass skrev: Det er jo helt supert om du har et valg mellom å være drittsekk og snill uten at det egentlig rører ved noe i deg at du da velger å være snill. det jeg har fått mange tilbakemeldinger på er at jeg er som dr jekyll and mr hyde. jeg har en side som er veldig snill og god, men så har jeg også en mørk side, og den mørke siden kan for de fleste oppleves som skremmende. men min bestevenninne er som sagt psykopat så hun blir ikke redd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå