Gå til innhold

"tapermann"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kjennetegner en såkalt "tapermann"?  For meg skal folk få leve som de vil. Men det er så plagsomt med menn som fortsetter å ta kontakt og så er det null interesse fra min side. Addet meg som venn i sommer, deretter på instagram. Begynner å skrive. Går over profilen og liker alle bildene. :(

Jeg later bare som jeg ikke ser noe av det. Merker meldingen som lest, følger ikke tilbake og kommenterer ikke på hans kommentarer til meg. Jeg vet ikke helt hva han vil. 

Anonymkode: b2dba...053

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du synes det er irrenterende, så er det jo bare å blokke han eventuelt? 😊 dersom det ikke er noe interesse fra din side..

AnonymBruker
Skrevet

Tapermann var et kjipt uttrykk. Hva er det for noe å si? Bare fordi han er betatt av deg og du er uinteressert, så er han en taper? 

Anonymkode: dcf04...bca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tapermann var et kjipt uttrykk. Hva er det for noe å si? Bare fordi han er betatt av deg og du er uinteressert, så er han en taper? 

Han må jo være taper når han har en så elendig kvinnesmak?

Anonymkode: 3d846...d7b

• Liker 7
Skrevet

Han burde finne seg en bedre jente enn deg..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måten han går frem på. Han skriver ikke rett ut at han kunne tenke seg å date, men sender smileys osv ut av det blå! 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Måten han går frem på. Han skriver ikke rett ut at han kunne tenke seg å date, men sender smileys osv ut av det blå! 

Ja, så er han sosialt keitete, sjenert, eller en eller annen nøytral beskrivelse da! Det gjør han ikke til en taper.

• Liker 1
Skrevet

I mine øyne er en tapermann en fyr med lav/ingen utdanning som enten a) fremdeles bor hos foreldrene, enten på gutterommet eller nedi kjeller "leiligheten"  hvor han blir vartet opp av foreldrene eller b) bor i en forever unkarsbolig og generelt opptrer som en potetsekk med dritt flytende rundt. Sosiale antenner er også mangelvare og man kan risikere å bli utsatt for utrolig merkelige og kleine ting. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så er han sosialt keitete, sjenert, eller en eller annen nøytral beskrivelse da! Det gjør han ikke til en taper.

Det gjør han vel til en taper på sjekkemarkedet, men jeg synes det var et dumt begrep. Hvis han har resten av livet på stell, og har andre attraktive egenskaper, så er det vel ingenting i veien for at TS kan ta et initiativ?  

Anonymkode: 61ff6...63b

AnonymBruker
Skrevet

Heller en slitsom eller evn desperat mann, det du beskriver. Ikke nødvendigvis en taper sånn generelt.

Jeg forbinder tapermenn med menn som har oppnådd lite i livet, ofte er bitre for det, eller menn som lever som en 18 år gammel gutt og røyker hasj hver dag og uffer og akker seg over sitt ukentlige møte på nav fordi de ikke gidder å få seg en jobb og skylder på sosial angst , men aldri gidder å gå til psykologen de har fått utdelt og er ute å fester og sosial 5 dager i uka.

Altså menn som ikke gidder å oppnå noe i livet.

Moraler kan også avgjøre om jeg ser på de som tapere eller ikke. For eksempel om de er nøytrale til prostitusjon og fullstendig uengasjert i politikk, ser ned på andre pga religion, farge, eller lignende.

Anonymkode: fcac7...1ef

AnonymBruker
Skrevet

Og mobbere, de er tapere. Det inkluderer menn som hetser kvinnekjønnet også.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heller en slitsom eller evn desperat mann, det du beskriver. Ikke nødvendigvis en taper sånn generelt.

Jeg forbinder tapermenn med menn som har oppnådd lite i livet, ofte er bitre for det, eller menn som lever som en 18 år gammel gutt og røyker hasj hver dag og uffer og akker seg over sitt ukentlige møte på nav fordi de ikke gidder å få seg en jobb og skylder på sosial angst , men aldri gidder å gå til psykologen de har fått utdelt og er ute å fester og sosial 5 dager i uka.

Altså menn som ikke gidder å oppnå noe i livet.

Moraler kan også avgjøre om jeg ser på de som tapere eller ikke. For eksempel om de er nøytrale til prostitusjon og fullstendig uengasjert i politikk, ser ned på andre pga religion, farge, eller lignende.

Hva definerer du som "oppnådd"? Jordisk gods eller reflektert pga masse opplevelser?

Disse 2 tingene går ikke alltid hånd i hånd.

Anonymkode: 965ba...316

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør han vel til en taper på sjekkemarkedet, men jeg synes det var et dumt begrep. Hvis han har resten av livet på stell, og har andre attraktive egenskaper, så er det vel ingenting i veien for at TS kan ta et initiativ?  

Anonymkode: 61ff6...63b

TS her. Nei! Jeg vil ikke ta noe initiativ. Fordi alle årene jeg har "kjent" han, har han vært totalt ute av minnet når jeg ikke har vært rundt han. Jeg har aldri funnet han intressant. Ikke attraktiv en gang! Utssendet har LITT å si ift dating. Ikke alt. Når jeg har blitt forelsket har det ikke vært fordi mannen var så innmari kjekk, men han har blitt atraktiv etter jeg fikk følelser. Men han her "klarer" ikke å kapre min interesse av en  grunn. Han har heller ike oppnådd noe jeg synes er spennende. Han har hatt samme jobben i flere år, og har ikke planer om noe annet. Hvis han trives er det det viktigste. Men jeg tenker at hans valg av jobb også forteller om personligheten. en personlighet som ikke er særlig utforskende? 
Han har liksom ikke utstråling heller. Synes han er kjedelig. :/ skjønner da ikke hvorfor han tydeligvis liker meg.
Og jeg synes det er kjempe turn off når menn sender hint. Jeg liker direkte menn som sier at de vil bli bedre kjent.

Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Nei! Jeg vil ikke ta noe initiativ. Fordi alle årene jeg har "kjent" han, har han vært totalt ute av minnet når jeg ikke har vært rundt han. Jeg har aldri funnet han intressant. Ikke attraktiv en gang! Utssendet har LITT å si ift dating. Ikke alt. Når jeg har blitt forelsket har det ikke vært fordi mannen var så innmari kjekk, men han har blitt atraktiv etter jeg fikk følelser. Men han her "klarer" ikke å kapre min interesse av en  grunn. Han har heller ike oppnådd noe jeg synes er spennende. Han har hatt samme jobben i flere år, og har ikke planer om noe annet. Hvis han trives er det det viktigste. Men jeg tenker at hans valg av jobb også forteller om personligheten. en personlighet som ikke er særlig utforskende? 
Han har liksom ikke utstråling heller. Synes han er kjedelig. :/ skjønner da ikke hvorfor han tydeligvis liker meg.
Og jeg synes det er kjempe turn off når menn sender hint. Jeg liker direkte menn som sier at de vil bli bedre kjent.

Og dette gir deg rett til å kalle han for en tapermann? 

Du får ta mot til deg og si at du ikke er interessert da, sånn enhver anstendig person ville gjort. Kanskje menn like mye som deg liker jenter som er tydelig og direkte i stedet for å være feig og unngå han?

Endret av isw
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, isw skrev:

Og dette gir deg rett til å kalle han for en tapermann? 

Du får ta mot til deg og si at du ikke er interessert da, sånn enhver anstendig person ville gjort. Kanskje menn like mye som deg liker jenter som er tydelig og direkte i stedet for å være feig og unngå han?

Vil jo ikke si til han at jeg ikke er intressert når jeg ike er 100% sikker. Synes bare det er rart å ta kontakt på denne måten dersom man ikke er det. Blir jo innbilsk å skrive til han "Hei, jeg er ikke intressert i deg". Når han ike har skrevet direkte at han er intressert.

Skrevet

Han vil åpenbart være kjæresten din, men kan ikke si det rett ut av samme årsak som at du ikke kan si rett ut at du ikke er interessert. Fordi han tenker at det ville blitt rart og at det ikke ville fungert.

Dette er hans måte å vise interesse på. Den passer ikke helt til deg, men det betyr ikke at han er en taper av den grunn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva definerer du som "oppnådd"? Jordisk gods eller reflektert pga masse opplevelser?

Disse 2 tingene går ikke alltid hånd i hånd.

Anonymkode: 965ba...316

Det grunnleggende som fast arbeid, målrettet og sunn livsstil, fast bosted, innsett de viktige tingene i livet (som ikke nødvendigvis, eller bare er jordisk gods, tvert i mot)

En mann som oppfører seg som en dust og har dårlige moraler, men bor i et slott fordi han har fått god utdannelse og millioninntekt er altså like mye taper.

En mann som har reist verden rundt og opplevd alle type kulturer og mennesker, ønsker alle godt og har gode moraler men vært på syretripp på hver eneste tur og bor på en hybel og røyker hasj daglig hjemme uten fast arbeid og hater nav fordi han ikke gidder å jobbe , er altså like mye taper.

Oppnådd da mener jeg å ha livet på stell rett og slett, det gjelder både bosted/jobb/livsstil, og det sjelemessige/personutviklingsplan som sunne og riktige verdier og gode moraler.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, fullførsetningen skrev:

Han vil åpenbart være kjæresten din, men kan ikke si det rett ut av samme årsak som at du ikke kan si rett ut at du ikke er interessert. Fordi han tenker at det ville blitt rart og at det ikke ville fungert.

Dette er hans måte å vise interesse på. Den passer ikke helt til deg, men det betyr ikke at han er en taper av den grunn.

Huff, er det jeg er redd for. Jeg kjenner han ikke, egentlig. Det er 4 år siden jeg så han. 

Jeg har samme problem med han jeg liker. Det er litt over 1 år siden jeg så han. Han skrev at han ville bli bedre kjent, etter masse teksting spurte han om jeg hadde kjæreste. Jeg vet ikke hvorfor han spurte. Hjertet mitt ville og vil ha han. Men fornuften sier imot. Ikke fordi han er en drittsekk, men noen helt andre ting som vil gi konflikter nok til å kanskje ødelegge et bra forhold. Jeg har slitt psykisk litt, sykt misfornøyd med meg selv i perioder, sint på meg selv, analyserer og alt. Han tenker nok det samme. At et virkelig forhold vil bli vanskelig. Men jeg tenker også at enkelt og greit fordi han fikk meg forelsket, så tar han sikkert ingen seriøst, eller bare skulle leke.

mens han jeg absolutt ikke vil ha, sikkert vil gjørr alt for meg 🙄🙄

AnonymBruker
Skrevet

Når du ikke har noen interesse, hvorfor i alle dager henger du deg sånn opp i han og gjør han til et tema her da? Du virker hoven og nedlatende. Som om dette er et problem for deg. At du er så bra, og at det er så irriterende å måtte se på at "undermennesker" beundrer deg.

Anonymkode: e1080...217

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hva kjennetegner en såkalt "tapermann"?  For meg skal folk få leve som de vil. Men det er så plagsomt med menn som fortsetter å ta kontakt og så er det null interesse fra min side. Addet meg som venn i sommer, deretter på instagram. Begynner å skrive. Går over profilen og liker alle bildene. :(

Jeg later bare som jeg ikke ser noe av det. Merker meldingen som lest, følger ikke tilbake og kommenterer ikke på hans kommentarer til meg. Jeg vet ikke helt hva han vil. 

Instagram er jo for "attention whores" og "attention hogs". Dette er jo stedet man legger ut bilder om det ikke er nok at bare facebookvennene dine ser aktiviteten din på sosiale medier. 

Han er åpnebart desperat etter å få din oppmerksomhet. 

Anonymkode: 1b115...c4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...