Gå til innhold

Hjelp med selbuvotter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er nybegynner på strikking og har satt i gang mitt første mønster-prosjekt, nemlig selbuvotter. Jeg er nå kommet til øking for tommel og forstår absolutt ingenting. Jeg vet hvordan man øker, men når jeg har økt blir mønsteret helt feil etter tommeldiagrammet. Er det noen snille og erfarne strikkere som kan forklare hvordan dette gjøres? 

image.jpg

image.jpg

Anonymkode: 71012...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har strikket de 5 nederste maskene som tilhører tommeløkningen hele veien? (Altså 6 omganger med mønster som tilhører tommel) 

Når du da kommer til den første masken på første øking, så øker du en maske med lys og strikker den andre med mørk. Motsatt på sndre siden, øk med mørk, og strikk lys. 

 

Anonymkode: b4717...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har strikket tommeløkingen hele veien. Der hvor tommelkilen går ut i diagrammet skal jeg strikke en i mønsterfargen før jeg fortsetter videre på mønsteret eller? 122D4504-E945-4104-869E-94203C6001EB.thumb.jpeg.292bc97caf3f7efe3fdc57b119ed6abf.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2018 den 17.18, Holapapa skrev:

Ja har strikket tommeløkingen hele veien. Der hvor tommelkilen går ut i diagrammet skal jeg strikke en i mønsterfargen før jeg fortsetter videre på mønsteret eller? 122D4504-E945-4104-869E-94203C6001EB.thumb.jpeg.292bc97caf3f7efe3fdc57b119ed6abf.jpeg

Beklager sent svar 😱 

Der hvor du skal øke så gjør du det i den siste masken på tommeldiagrammet. Først øker du altså med mørk (kryss) og strikker den samme masken vanlig i lys, så fortsetter du på vanlig mønster. Nå er jeg usikker på hvordan du øker, men det skal hvertfall gjøres i den siste (og første) masken på tommeldiagrammet. 

Anonymkode: b4717...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...