Gå til innhold

Paradise hotell 2018

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, helloAdele skrev:

Ja virkelig, først det med Karoline og at han tok med trusa hennes til frokosten, så det at han basically sto og sa til Ina at han ville bytte henne ut med Newa som om det var en selvfølge og noe hun burde ha regna med det. Ikke brydde han seg om at hun begynte å gråte heller, tvert imot fortalte han alle ved frokosten neste dag hvor synd det var på han som måtte sove med Ina siden hun hadde begynt å grine. Også nå det i går. For en type altså:kvalm:

Det med den trusa tror jeg de aller fleste umodene gutter kunne ha gjort. Marius er en «klasseklovn» og prøver virkerlig for alt det er verdt å få folk til å le. Gjerne på bekostning av andre. Jeg likte Marius i starten, men sånn som han behandler Ina, så liker jeg han ikke lenger. Jeg synes ikke det er greit å tulle med sex man har hatt med andre. Det er bare slemt.

Anonymkode: df2c5...dc2

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Lord Friendzone skrev:

Newa advarer mot deltagelse i Paradise Hotel (VG)

- En av de mest negative tingene for meg etter «Paradise Hotel» har vært at folk som ser på «Paradise» tror at de kjenner meg og min personlighet. Jeg blir kalt mobber, psykopat og dum på sosiale medier. Det er fryktelig sårende.

Ryktet mitt har blitt ødelagt, og dette kan ødelegge for meg i fremtiden. Folk vil kanskje ikke samarbeide med meg. Jeg fikk plutselig ikke tilbake jobben jeg hadde før jeg dro til Mexico. Jobben jeg virkelig elsket og har vært lojal mot sa ikke direkte at «Paradise» var årsaken, men jeg skjønte fort at det var grunnen til at jeg ikke var ønsket tilbake. Dersom jeg møter en gutt kan han bli skremt bort. 

Jeg får faktisk vondt av henne! Hun har 99% av tiden vært en kjempe snill og god jente, som har vist at det fortsatt finnes bra jenter. Noen der inne har synes at hun har vært for skravlete, men det er et få tall av de som har synes at Newa har vært slitsom. Men de som har syntes at hun har vært slitsom er de som har ropt høyest der inne, sånn som Oskar og Erik. 

Jeg synes det er trist at Newa får så mye hat bare fordi hun snappet og var sur i to episoder. Det har skjedd med flere der inne at de har klikket, bla Mathias og Ann-Mariell, men ingen har hengt de for det. Det er mennskelig å ha følelser og bli sint. Newa er en så søt og god jente med kjærlighet for alt virker det ut som, la henne være. Jeg synes virkelig ikke at hun fortjener denne haten.

• Liker 3
Skrevet

Ser at enkelte her sier at AM har mer enn nok penger. Hva jobber hun med?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får faktisk vondt av henne! Hun har 99% av tiden vært en kjempe snill og god jente, som har vist at det fortsatt finnes bra jenter. Noen der inne har synes at hun har vært for skravlete, men det er et få tall av de som har synes at Newa har vært slitsom. Men de som har syntes at hun har vært slitsom er de som har ropt høyest der inne, sånn som Oskar og Erik. 

Jeg synes det er trist at Newa får så mye hat bare fordi hun snappet og var sur i to episoder. Det har skjedd med flere der inne at de har klikket, bla Mathias og Ann-Mariell, men ingen har hengt de for det. Det er mennskelig å ha følelser og bli sint. Newa er en så søt og god jente med kjærlighet for alt virker det ut som, la henne være. Jeg synes virkelig ikke at hun fortjener denne haten.

Jeg har ikke dette gode inntrykket av Newa.

Vil ikke utdype, da det ikke trenger å stå på trykk, men jeg synes PH burde ha beskyttet personen fra å dumme seg ut på TV.

Anonymkode: 8f5e7...313

• Liker 20
Skrevet
22 minutter siden, Lord Friendzone skrev:

Newa advarer mot deltagelse i Paradise Hotel (VG)

- En av de mest negative tingene for meg etter «Paradise Hotel» har vært at folk som ser på «Paradise» tror at de kjenner meg og min personlighet. Jeg blir kalt mobber, psykopat og dum på sosiale medier. Det er fryktelig sårende.

Ryktet mitt har blitt ødelagt, og dette kan ødelegge for meg i fremtiden. Folk vil kanskje ikke samarbeide med meg. Jeg fikk plutselig ikke tilbake jobben jeg hadde før jeg dro til Mexico. Jobben jeg virkelig elsket og har vært lojal mot sa ikke direkte at «Paradise» var årsaken, men jeg skjønte fort at det var grunnen til at jeg ikke var ønsket tilbake. Dersom jeg møter en gutt kan han bli skremt bort. 

Dette var en velskrevet innlegg av Newa. Ser hun er god til å formulere seg, virker mye mer reflektert skriftlig enn hvordan hun argumenterer på TV iallfall! Veldig trist å lese om at familien hennes har kuttet kontakten, utenom søskene hennes. Det er ganske brutalt! Jeg tror nok at det ordner seg, akkurat når man står i det så er det hardt, men om 1 år tid vil jeg tro ting er mye bedre!

• Liker 4
Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns hun virker svært korttenkt. Hun sier ting i affeksjon som kommer ut på en svært aggressiv måte, uten å tenke gjennom hvordan mottakeren føler om å bli angrepet på den måten. Hun har selvfølgelig vært livlig og morsom også, men det er ganske tydelig at hun ikke har noe til overs for personer som Julie, Charlotte og Oscar. Det ser en jo til og med etter de har kommet hjem, da Newa ikke har kontakt/følger Julie på sosiale medier. 

Edit: Men det er utrolig trist at familien har kuttet kontakt. 

Endret av tuppa
  • Liker 13
Gjest -Willow
Skrevet

Newa burde ikke legge skyld på noen andre enn seg selv. Det er selvfølgelig veldig trist at familien har kuttet kontakt med henne, noe som nok ikke akkurat er vanlig etter en realitydeltagelse, men at hun kom til å brenne noen broer utover dette må jo hun også ha innsett at ville skje. Hun kunne forøvrig ha kommet mye bedre ut av dette dersom hun hadde oppført seg annerledes. Jeg syns ikke Newa har fremstått som genuint utelukkende god, snill og uskyldig på Paradise Hotel eller utenfor. Tvert i mot syns jeg hun har sagt flest stygge ting til og om andre, tatt ting latterlig personlig, vært urimelig og hevngjerrig. Hun er tydeligvis svært klar over at hun sier ting uten å tenke seg om og at det kommer ut på en måte som blir helt feil. Da er det kanskje ikke tidenes idé å melde seg på et program hvor du blir filmet 24/7? 

Skrevet
7 minutter siden, tuppa skrev:

Jeg syns hun virker svært korttenkt. Hun sier ting i affeksjon som kommer ut på en svært aggressiv måte, uten å tenke gjennom hvordan mottakeren føler om å bli angrepet på den måten. Hun har selvfølgelig vært livlig og morsom også, men det er ganske tydelig at hun ikke har noe til overs for personer som Julie, Charlotte og Oscar. Det ser en jo til og med etter de har kommet hjem, da Newa ikke har kontakt/følger Julie på sosiale medier. 

Edit: Men det er utrolig trist at familien har kuttet kontakt. 

Tror de fleste er enig at det hadde vært best om hun ikke deltok, men hun har likevel noen gode poeng i innlegget sitt som kan være greitt for å andre å vite. Dette med hvordan ting fremstår og klippet er gode poenger, du vet aldri hvordan det vil se ut på tv og forberede deg på hatet som kommer i ettertid fra folk som ikke kjenner deg. Og det er viktig å huske, dette er et TV-program, vi kjenner ikke personenen i real life. Ingrid skrev forøvrig i sitt siste blogginnlegg at Newa og Julie skværet opp den dagen, men dette ble jo ikke med. Hun skrev også at produksjonen hadde foreberedt dem på hva som kom i ettertid, og at til og med hun som ikke har gjort noe galt eller forferdelig har opplevd stygge ting. Så du kan likevel ha oppført deg eksemplarisk og likevel bli dømt som bare det av seere som ikke kjenner det. 

Forøvrig har Julie og Newa vært venner etter PH, de fulgte hverandre i starten og Julie var i bursdagsselskapet til Newa. Tror ikke de har ikke hatt forferdelig mye kontakt, men både Newa og Julie kommenterte hverandres bilder i starten. Julie har også likt Newas siste bilde på IG, men de følger ikke hverandre nå nei. Så mitt inntrykk er at de skværet opp etter PH, men at omstendighetene i ettertid når dette kom på skjermen har endret seg. Hun og Oskar har også fulgt hverandre, for ikke så mange uker siden la både hun og Oskar ut en instastory der de drakk øl sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke synd på Newa, av den grunn at hun har hengt ut flere av deltagerne selv på jodel (spesielt Julie og Oskar, men også Erik og Ingrid) med bildebevis. Dette her kommer KUN fordi planen om å «få hele Norge til å hate» Julie og Oskar backfiret, ikke fordi hun angrer. Hadde all hatet gått mot dem som hun trodde, så hadde hu kost seg og ikke brydd seg et fnugg. Hvis hun virkelig angret etter hendelsen, så hadde hun lagt seg flat fra hun kom hjem. Men all oppfordringen hun har kommet med for å spre hat om Julie igjennom sesongen er jo klart nå et resultat av planen om å få folk til å hate henne. Tidligere trodde jeg det var pga det med Isabel, men nå gir det jo mer mening. 

Anonymkode: e6da0...71d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Merker at dette er kvinneguiden, her skal hatet på en person melkes som bare det.. Det er ikke roboter som er med på paradise hotell, det er mennesker. Synes folk kan tenke seg om 10 ganger før de poster noe. De lever en hel dag der på 24 timer alle sammen. Så skal vi få se 45 minutter av dette. Og produksjonen klipper det akkurat sånn som de vil. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk vondt av å lese intervjuet med Newa. Men må si at jeg ikke har så stor sympati angående jobb og familie fronten. En risiko alle PH deltakere tar er jo nettopp det å bli med i showet vel vitende om at det blir sett på som et trashy reality show. Hvis en arbeidstaker ikke har lyst til å ansette henne ettersom hun har vært med så tenker jeg at det er forståelig. 

Også husker jeg at jeg så en episode hvor hun ble intervjuet før PH, hvor de filmet at hun pratet med et familiemedlem (som sa at hun er en idiot for at hun blir med). Hvis du vet at familien din har fordommer mot showet og synes det er et utrolig dårlig valg, så burde du ha mer respekt for dem og velge å ikke delta. Det er ikke verdens undergang å ikke delta i et show som PH. Nå kan en jo se hvor langt det har ført henne. 

Anonymkode: e4cb5...b1b

• Liker 4
Gjest Mysticgirl
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Newa er en flott person. :kghjerte:

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker at dette er kvinneguiden, her skal hatet på en person melkes som bare det.. Det er ikke roboter som er med på paradise hotell, det er mennesker. Synes folk kan tenke seg om 10 ganger før de poster noe. De lever en hel dag der på 24 timer alle sammen. Så skal vi få se 45 minutter av dette. Og produksjonen klipper det akkurat sånn som de vil. 

Slutt å legg skylden over på produksjonen. Det går ikke an å klippe og redigere hva Newa sier og gjør. Hun må stå for det selv. Ingen hater, men må være lov til å kritisere når folk oppfører seg dårlig 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Minnie23 skrev:

Slutt å legg skylden over på produksjonen. Det går ikke an å klippe og redigere hva Newa sier og gjør. Hun må stå for det selv. Ingen hater, men må være lov til å kritisere når folk oppfører seg dårlig 

Hvorfor legge så mye vekt på det folk gjør feil? Hvorfor ikke heller legge mer vekt på det de gjør bra? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Minnie23 skrev:

Nei en kan ikke redigere seg fram til å legge ord i munnen på Newa, det hun har sagt har hun sagt. 

Men! Takket være produksjonen og deres valg av å vise visse ting å klippe vekk andre scener, så framstilte de henne som en gal, stalkerish kjerring de første ukene, i og med at de aldri viste at hun og Erik hadde sex. De fikk henne til å se helt håpløs ut, når det faktisk var en gyldig forklaring til oppførselen hennes, som vi aldri så. 

Anonymkode: e4cb5...b1b

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, helloAdele skrev:

Ja virkelig, først det med Karoline og at han tok med trusa hennes til frokosten, så det at han basically sto og sa til Ina at han ville bytte henne ut med Newa som om det var en selvfølge og noe hun burde ha regna med det. Ikke brydde han seg om at hun begynte å gråte heller, tvert imot fortalte han alle ved frokosten neste dag hvor synd det var på han som måtte sove med Ina siden hun hadde begynt å grine. Også nå det i går. For en type altså:kvalm:

Enig. Fatter ikke at Ina gidder? Hun er jo tydeligvis han sin nr 2. Han har siglet på AM og løpt etter henne som en hund. Han har vært skikkelig shit mot henne. Verste var da han sa han ville stå med Newa og hun må jo tenke sjæl. Sånn er det bare og brydde seg ikke om hun gråt. Tenkte sikkert "suck it up" Virker egoist i senga; da gutta spurte hvordan det var og han bare "jeg lå bare der og hun gjorde all jobben. Tror ikke hun kom heller, men jeg kom da 😁

• Liker 8
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor legge så mye vekt på det folk gjør feil? Hvorfor ikke heller legge mer vekt på det de gjør bra? 

Så man skal overse når folk oppfører seg dårlig? Når Newa kjefter folk huden full, så blir det så klart reaksjoner.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Christy89 skrev:

Så man skal overse når folk oppfører seg dårlig? Når Newa kjefter folk huden full, så blir det så klart reaksjoner.

Nei, men det er ikke akkurat sånn at det blir skrevet så mye om folk som gjør noe bra her inne. 

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hat? Jeg hater ikke. Jeg påpeker det jeg opplever som urimelig og slem oppførsel. Så klart er det flere nyanser som ikke kommer frem. Alle deltakerne er mennesker, på godt og vondt. Dessverre så er det ikke alle som takler presset like godt. Newa kommer ikke godt ut av det og det å påpeke dette, er ikke det samme som å "hate på en person". Hele tråden her er jo basert på deltakernes oppførsel og det er da vitterlig ikke bare Newa som blir diskutert. 

Anonymkode: 74f86...ce9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Den mest jordnære og ærlige personen på ph er Newa.  Hun hadde GOD grunn til å kjefte på Julie.  Vi alle så på skjermen at Julie ga tydelige tegn med hele trynet til Oscar. Og man ser tydelig at de gir tydelige tegn begge to.  Håper Newa fortsatt står på sitt i denne saken og ikke lar seg manipulere og gashlighte fordi de ikke tåler en konfrontasjon som er til sin rett.

Anonymkode: 0198c...1d8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...