Gå til innhold

Fingernegl sopp eller bare tørr?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere 

har de siste dagene merket at den ene tommelen min, ca under neglen har blitt veldig tørr. La merke at de andre neglene har også harde tørr hud. Redd for at det er sopp men aner ikke hvordan jeg kan ha fått den. Eneste jeg kan tenke meg er at jeg har brukt uv +  gel lakk veldig ofte i det siste (bestilt fra Kina) .. kansje det har ført til at jeg har blitt tørr eller fått sopp?  Klør ikke eller noe. 

Var innom apoteket og dama mente det var bare tørhet.har smurt meg mange ganger i det siste. 

Her er et bilde 

Noen som vet noe om dette?

3DA165AB-96B8-40E7-9B62-6E3C575ADE01.jpeg

Anonymkode: a80c4...168

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som sopp...

AnonymBruker
Skrevet

Steg 1: fjern neglelakken. Steg 2: rengjør negl og neglebånd ordentlig. Er det sopp så ser du det da. Du ser det ikke med lakk på. Den må uansett av for å anslå omfanget.

Anonymkode: 6d174...30c

Skrevet (endret)

Har gjort det. Alt ser normalt ut på selve neglene. Ikke gult eller noe. Er bare under neglene. 

Endret av Mangetanker
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Steg 1: fjern neglelakken. Steg 2: rengjør negl og neglebånd ordentlig. Er det sopp så ser du det da. Du ser det ikke med lakk på. Den må uansett av for å anslå omfanget.

Har gjort det men neglen ser normal ut.. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det men neglen ser normal ut.. 

Da ville jeg gått ut fra at apoteket har rett. Det er ikke spesielt enkelt å få neglesopp, men det er veldig enkelt å få tørr hud av minusgrader. 

Finn frem håndskrubben din og bruk 5 min på en ordentlig god skrubb. Så smører du på enten en god håndkrem eller bare olje (som er mer effektivt enn en dårlig håndkrem). Når huden er tørr smører du inn igjen (selv om det er 5 min etter første gang). Sett kremen ved vasken og smør hver gang du vasker hendene. 

Gjenta skrubb og krem over helga. Ser du ikke merkbar forskjell eller er helt bra mandag så går du ut fra at apoteket tar feil og enten starter soppbehandling på egenhånd eller oppsøker proff bistand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...