Gjest Tabby Skrevet 4. februar 2005 #1 Skrevet 4. februar 2005 Hvordan skiller en søknad til en intern stilling seg ut i fra en vanlig søknad? På jobben til mannen min har det nå blitt en midlertidig ledig stilling, innen ledelse på hans avdeling. Denhar også blitt utlyst utad, men hittil har man ikke fått tak i rett person. Om han kommer til å søke aner jeg ikke, men jeg ble litt interessert i å vite hvordan disse søknadene skiller seg ut fra vanlige. Jeg vet ikke hvor godt han har markert seg på jobben, men de er fornøyde med innsatsen og han har vært der i en del år nå. Så om han er interessert, hva bør han skrive da? Bør han legge vekt på at han har vært der lenge og kjenner til de fleste arbeidsoppgavene? Eller bør han skrive den som om han sendte den til hvem som helst som søkte folk? Hva er viktig å legge vekt på, hvor godt må han selge seg selv i forhold til en nyansettelse?
diddi Skrevet 4. februar 2005 #2 Skrevet 4. februar 2005 Vi har en sånn stilling "utlyst" på jobben hos oss, og det er mange søkere (internt). Da er det ihvertfall viktig å få frem det som skiller meg fra de andre. Hva er det jeg kan som passer veldig bra til denne stillingen. Hvorfor skal de vege meg fremfor de andre. I forhold til andre søknader kan man jo bruke mer interne uttrykk/spesifikasjoner. Man kan gjennom sin argumentering lettere rette sin argumentasjon mot de spesielle oppgavene som ligger i stillingen. Og ikke minst: hvorfor ønsker man nettopp denne stillingen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå