Gå til innhold

Panelovn under vindu...det beste stedet å ha sofaen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere som har panelovnen under vinduet der hvor det egentlig er best at sofaen står? Flytter dere panelovnen til et annet sted på veggen?

Akkurat nå står sofaen på et så teit sted som gjør det umulig for meg å ha bokhyller osv. Det beste stedet å ha den er ved vinduet. Men da kan jeg jo ikke bruke panelovnen som er en viktig varmekilde i leiligheten jeg leier. Leiligheten er nemlig veldig kald og trekkfull. 

Så vurderer å eventuelt flytte panelovnen til et annet sted på veggen, eller kanskje jeg rett og slett må skaffe meg en frittstående ovn istedenfor?

Anonymkode: a512d...c0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere som har panelovnen under vinduet der hvor det egentlig er best at sofaen står? Flytter dere panelovnen til et annet sted på veggen?

Akkurat nå står sofaen på et så teit sted som gjør det umulig for meg å ha bokhyller osv. Det beste stedet å ha den er ved vinduet. Men da kan jeg jo ikke bruke panelovnen som er en viktig varmekilde i leiligheten jeg leier. Leiligheten er nemlig veldig kald og trekkfull. 

Så vurderer å eventuelt flytte panelovnen til et annet sted på veggen, eller kanskje jeg rett og slett må skaffe meg en frittstående ovn istedenfor?

Du kan ikke flytte fastmonterte ovner i en leillighet som du leier, uten å få tillatelse til det av huseier.
Det er en grunn til at panelovner er montert under vinduene.

Anonymkode: b4f7d...6ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ville skaffet frittstående ovn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det blir jo trekkfullt og kaldt (for de som sitter i sofaen) når sofaen står inntil et vindu da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

La sofaen stå et stykke ut fra panelovnen, så kan du ha den foran vinduet.

Anonymkode: 4249e...f9c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det blir jo trekkfullt og kaldt (for de som sitter i sofaen) når sofaen står inntil et vindu da.

Ikke i et normalt godt isolert hus nei.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skrur av varmeovnen (altså la den stå oppmontert, men skru den av sånn at den ikke gir fra seg varme) setter sofaen inntil og kjøper en frittstående ovn du kan bruke. Det blir gjerne kald trekk fra vinduet når sofaen er inntil selv i et godt isolert hus, men det får du kjenne på selv. Du kan ikke fjerne eller flytte på fastmontert ovn uten tillatelse .

Anonymkode: af04b...1b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i et normalt godt isolert hus nei.. 

Nei, men ts skrev: Leiligheten er nemlig veldig kald og trekkfull.

• Liker 1
Skrevet

Hvis leiligheten ikke er veldig godt isolert (noe jeg tviler på siden du skriver den er trekkfull) vil det bli veldig kaldt med sofa under vinduet. Grunnen til at varmeovner plasseres under vinduer er for å forhindre trekk langs gulvet, så hvis du flytter den eller skrur den av blir det nok mye trekk i leiligheten din

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke flytte fastmonterte ovner i en leillighet som du leier, uten å få tillatelse til det av huseier.
Det er en grunn til at panelovner er montert under vinduene.

Huseier har sagt at jeg nærmest kan gjøre som jeg vil her så det er ikke noe problem

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det blir nok noe kaldt, men det er eneste stedet jeg kan ha sofaen samtidig som at jeg kan ha andre ting i rommet også. På de aller kaldeste dagene så kan jeg sitte litt på utsiden liksom. Altså, det blir bare en del av sofaen som er rett under vinduet. Og det trekker mest på andre siden av leiligheten hvor kjøkkenet er

Og jeg bor på et sted hvor den kalde og sure vinteren bare er et par uker i året virker det som 😝

Men da tror jeg at jeg bare lar panelovnen stå og heller skaffer en frittstående ovn jeg kan flytte rundt hvor jeg trenger den mest

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...