Gå til innhold

Menssmerter og uteblitt mens

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trodde jeg skulle få den rundt jul. Det har enda ikke skjedd. Forrige gang kom den 8 dager senere. Mensen har uteblitt kanskje to ganger før det, men har ellers kommet rundt samme tiden månedlig.

Jeg er noe overvektig. Noe jeg har vært de 5 siste årene, etter at jeg sluttet å trene. Er snart 30.

Ved 25 års alder, begynte kraftige menssmerter. (Den første blødningsdagen). Har funnet ut at smertene minsker, når tarmen er tom/tømmes. Men det å gå på do, kan også være vondt. (Ikke alltid).

Avføringen endrer seg ofte i forkant også, men ikke alltid. 

De siste månedene, har jeg spist veldig annerledes. Kuttet ned, og nester kuttet ut kjøtt.

Vært mye stresset i det siste (av ulike årsaker). Lurer på om det kanskje er derfor mensen har uteblitt. men smertene har jeg hatt hver gang jeg har hatt mensen, siden 25 års alderen.

blødningene har også endret seg, siden smertene begynte i 25 års alderen. Nå blør jeg 3 dager, så stopper det. Deretter blør jeg i 1-2 dager, før jeg er ferdig (blør lite da). Begynnelsen av menstruasjonen derimot, er alltid kraftig. (Bruker mange bind) de første to dagene.

Legen foreslo P-piller, noe jeg avslo, da det har gitt meg andre plager i slutten av tenårene. Tror jeg sluttet da jeg var 21.

Skulle gjerne visst hvorfor det ble sånn. Når mensen ikke kommer på forventet tid, går jeg likevel med bind hver dag, fordi jeg er redd for å plutselig få det i buksa. Merker nemlig ikke alltid så mye i forveien. Men får kraftige smerter, etter et par timer, første dagen. Men blir ofte veldig trøtt.

Er veldig lei, og føler noe er galt. Vil ikke ha lindring. Vil finne årsaken til problemet, for dette ødelegger livskvaliteten min.

Uff dette ble veldig langt og rotete. Håper noen av dere orket å lese likevel, og kanskje til og med vet hva som er galt?

Anonymkode: f3a24...f9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Endometriode. Ta kontakt med legen og spør om det kanskje kan være dette som er problemet?

Anonymkode: f9f75...a5e

Skrevet

Tråden er ryddet for medisintips.

Blod, mod

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Endometriode. Ta kontakt med legen og spør om det kanskje kan være dette som er problemet?

Anonymkode: f9f75...a5e

Er det farlig?

Anonymkode: f3a24...f9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...