Gå til innhold

Nora Mørk -bilder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 4.1.2018 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Syntes du skal konfrontere han med det å spørre hva han syntes om menn som oppsøker private nakenbilder av deres fremtidige datter eller søsteren hans.

Ikke akuratt en mann med god menneskemoral eller farsrolle det der.

Anonymkode: 3949c...0cf

Herlighet, hvem har ikke sett de bildene der da? Og før du beskylder meg for å være mannsgris; jeg er kvinne. 

Anonymkode: b9bd9...901

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Herlighet, hvem har ikke sett de bildene der da? Og før du beskylder meg for å være mannsgris; jeg er kvinne. 

Anonymkode: b9bd9...901

Er det bedre å være kvinnegris enn mannegris?

Anonymkode: fb63b...68e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, January 25, 2018 den 21.31, AnonymBruker skrev:

At dører og vinduer er åpne gjør ikke tyven til noe mindre tyv. At jenta er lettkledd og full gjør ikke voldtekstmannen til noe mindre voldtektsmann. At man hakker seg inn på mobilen i stedet for å klistre et mikrokamera utenpå baderomsvinduet gjør man ikke noe mindre til en kikker.

Anonymkode: fb63b...68e

 Men det burde være mulig å ha to tanker i hodet samtidig...

Anonymkode: 48590...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

 Men det burde være mulig å ha to tanker i hodet samtidig...

Anonymkode: 48590...1c6

Det virker ikke slik. Hvis noen klager over innbrudd får man tilbake at man burde låst døra. Klager noen over voldtekt får man tilbake at man ikke burde være full, lettkledd eller uten følge av mannlig familiemedlem. Klager noen på hacking får de beskjed om at de ikke burde ha slike bilder. 

Anonymkode: fb63b...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker ikke slik. Hvis noen klager over innbrudd får man tilbake at man burde låst døra. Klager noen over voldtekt får man tilbake at man ikke burde være full, lettkledd eller uten følge av mannlig familiemedlem. Klager noen på hacking får de beskjed om at de ikke burde ha slike bilder. 

Anonymkode: fb63b...68e

Det er likevel greit å låse døra, synes du ikke? Det er i overkant naivt å stole på at alle er snille og ingen vil finne på å stjele rent huset om det står åpent for alle til å spasere rett inn.

På samme måte er det med den type bilder. Hvorfor er det viktig å ta nakenbilder av seg selv og formidle til andre som igjen viser dem rundt? Bruker man hodet, er det mye trøbbel en klarer å styre unna.

Anonymkode: 3052f...2c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker ikke slik. Hvis noen klager over innbrudd får man tilbake at man burde låst døra. Klager noen over voldtekt får man tilbake at man ikke burde være full, lettkledd eller uten følge av mannlig familiemedlem. Klager noen på hacking får de beskjed om at de ikke burde ha slike bilder. 

Anonymkode: fb63b...68e

Men dette er sant. Det kalles ansvar og refleksjon over egne handlinger. Å klare å se at man selv ikke kan påvirke kriminelles handlinger og at man selv må ta grep for å sikre seg mot tyver, både husranere og hackere. Men idag vil ingen ta ansvar for seg selv. Vi er mer opptatt av at vi har rett til allt og at alle andre må vike og innrette seg for at jeg kan gjøre og oppføre meg som jeg vil! Et samfunn snudd opp ned og bort fra all selvrespekt og verdighet. Egoisme i sin reneste form.

Det har blitt en greie idag, ikraft av et slags massekvinne opprør, at kvinner skal kunne oppføre seg og vise seg akkurat som de måtte ønske uten at handlingene deres får konsekvenser. De vil helst gå nakne og samtidig krever de at menn ikke skal stirre på dem! Det disse kvinnene ikke evner å se, er at det går an å ha to tanker i hodet på samme tid. Man kan stille spørsmål om mengde alkohol og unødvendig lite påkledning, uten å anklage sextrakasserte kvinner som skyld i hendelsen. For at trakassereren har all skyld er soleklart! Men man kan forhindre mye dritt om man eier en smule selvinnsikt og tar seg i vare for omgivelsene sine. Det er iallefall helt vanlig at menn som f.eks blir utsatt for vold når de er ute på byen, blir spurt av politiet om de selv oppførte seg provoserende eller ledet selv til volden. Vi lever ikke i en svart/hvit verden. Hva med at vi oppfører oss som voksne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er likevel greit å låse døra, synes du ikke? Det er i overkant naivt å stole på at alle er snille og ingen vil finne på å stjele rent huset om det står åpent for alle til å spasere rett inn.

På samme måte er det med den type bilder. Hvorfor er det viktig å ta nakenbilder av seg selv og formidle til andre som igjen viser dem rundt? Bruker man hodet, er det mye trøbbel en klarer å styre unna.

Anonymkode: 3052f...2c2

Enig!

Nå tenker jo jeg at folk må gjøre som de ønsker. Ta gjerne bilder, men sørg for å sikre dem godt. Gå kledd som man vil, bare sørg for at du ikke er på gale steder og alene hvor miljøet er hardt. Det handler om å leve med ansvar for seg selv. For som du så riktig sier, vi kan ikke påvirke andre fremmedes handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2018 den 16.25, AnonymBruker skrev:

Nora Mørk er utvilsomt en hederskvinne som har blitt utsatt for noe grusomt, i tillegg til at hun er en glimrende idrettsutøver, og da er det klart at «årets navn» ville vært på sin plass, i det minste «årets forbilde» som i stedet gikk til kapteinen på landslaget som har tatt del i uretten Nora Mørk er utsatt for.

Anonymkode: 4ff59...527

Visste ikke en gang hvem hun var før ell sutringen hennes i media om porr bildene hun har gitt ut. Men så var vel også det at hun skulle bli mer kjent også hensikten med hele rabalderet. Litt som Paris Hilton med sin porr utgivelse som startet hennes kjendiskarrière.

Anonymkode: f8d91...494

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Visste ikke en gang hvem hun var før ell sutringen hennes i media om porr bildene hun har gitt ut. Men så var vel også det at hun skulle bli mer kjent også hensikten med hele rabalderet. Litt som Paris Hilton med sin porr utgivelse som startet hennes kjendiskarrière.

Anonymkode: f8d91...494

Hun har ikke gitt ut noen bilder. Hun hadde bilder på sin egen telefon som ble hacket. Hun har ikke sendt de til noen som så har sendt de videre.

Anonymkode: fb63b...68e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, HarryDotter said:

Enig!

Nå tenker jo jeg at folk må gjøre som de ønsker. Ta gjerne bilder, men sørg for å sikre dem godt. Gå kledd som man vil, bare sørg for at du ikke er på gale steder og alene hvor miljøet er hardt. Det handler om å leve med ansvar for seg selv. For som du så riktig sier, vi kan ikke påvirke andre fremmedes handlinger.

Jo vi kan påvirke andre fremmedes handlinger med hvilke holdninger vi vil ha i samfunnet.

Mange samfunn har en nedre grense for hvor lite kvinner kan ha på seg (Denne grensen varierer mye over tid og sted og er vel dermed bevis på at det ikke finnes en universell naturlig grense.) Hvis kvinner er kledd under denne grensen gjøres de ofte medansvarlige for et overgrep. Menn blir da gjerne unnskyldt med at sex er så sterke følelser og det er ikke rart at de ikke klarer å styre seg hvis noen lettkledde kvinner "byr seg frem". Selv om kanskje den underliggende loven sier at menn ikke skal forbryte seg sendes det signaler fra samfunnet om at det er ikke så farlig hvis kvinnene er kledd på en viss måte. Dermed forteller samfunnet er det er mer greit å voldta noen kvinner enn andre. Man kommer da inn i en spiral hvor det er mer akseptabelt å voldta de til enhver tid minst kledde kvinnene. Da må kvinnene hele tiden kle på,srg mer. Hvor skal det ende? Skal alle gå i niqab med følge av mannlige familiemedlemmer? De fleste av oss ønsker ikke det. Da er svaret at det er menns oppgave å styre seg selv om kvinnene er helt nakne. Det finnes mange nakenkulturer med null-aksept for overgrep og hvor dette faktisk i stor grad fungerer.

Anonymkode: fb63b...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun har ikke gitt ut noen bilder. Hun hadde bilder på sin egen telefon som ble hacket. Hun har ikke sendt de til noen som så har sendt de videre.

Anonymkode: fb63b...68e

Å si at telefonen hennes ble "hacket" er like misvisende som å si at man er innbruddstyv av yrke hvis man bryter opp en av disse bitte små låsene jenter låser dagbøkene sine med i barneskolen.

Oppbevaring av sensitive bilder på en enhet tilknyttet nettet vil alltid innebære at bildene kan komme på avveie dersom det oppstår et sikkerhetshull, noe som skjer med jevne mellomrom på en smarttelefon, og på samme vis som det er vanskelig å synes synd på en amerikansk turist som blir ranet i Bogotas horestrøk med en lommebok i baklommen full av sedler - da dette er en kjent risiko som alle voksne mennesker kjenner til - på samme vis oppbevarer man ikke sensitive bilder på en smarttelefon da sannsynligheten for at de vil komme på avveie er nær 100% - spørsmålet er bare når dette skjer.

Kort ssgt - er man med på leken, får man tåle steken, uansett hvor urettferdig dette føles for den amerikanske turisten som blir ranet, da han utsetter seg for en kalkulert risiko ved å rusle rundt med en tykk lommebok i et utrygt strøk. Det samme gjorde Nora Mørk. I slike tilfeller ser man seg selv i speilet, og sier "pokker så dum jeg var som gjorde dette" i stedet for å løpe til pressen og gjøre seg til et offer.

Den digitale verden er ingen lekeplass, og tar man ikke sine forhåndsregler, må man også tåle konsekvensene av handlingene sine uten å syte i ettertid, og kreve ublu summer. Først dum, så grådig - å føle sympati for noen som gjør så åpenbare feiltrinn som Nora Mørk gjorde ved å tro at telefonen hennes var immun mot "hacking" som en vanlig datainteressert kinesisk 10-åring leker seg med, er håpløst; hun er et voksent menneske, og voksne mennesker burde ta ansvar for handlingene sine, ikke oppføre seg som bortskjemte småunger.

Anonymkode: e485d...593

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2018 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Det er fortsatt ikke lov. Så hva du mener er velfortjent er irrelevant. 

Anonymkode: bd301...b1b

Jeg tviler på at det er ulovlig å søke opp bildene. Det er i alle fall ulovlig å dele dem. Jeg er ikke 100% sikker. 

Jeg har ikke søkt dem opp, men blir jo veldig nysgjerrig på hva alt handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.1.2018 at 11:15 PM, AnonymBruker said:

Merkelig at når det var Kåre Conradi det skjedde med så ble det sett på som morsomt. 

Anonymkode: 6d3b8...5f2

Kanskje du syntes det var morsomt, men de fleste jeg snakket med syntes ikke det, men at mobiltyven var en ussel person. Både Marion Hansen (er det vel eks-kjæresten) og Conradi tok det tungt. Men du tror de syntes det var artig?

Og ikke lenge etter røk forholdet og Conradi dro til London. Skal ikke 

Anonymkode: 3c21b...94a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Kanskje du syntes det var morsomt, men de fleste jeg snakket med syntes ikke det, men at mobiltyven var en ussel person. Både Marion Hansen (er det vel eks-kjæresten) og Conradi tok det tungt. Men du tror de syntes det var artig?

Og ikke lenge etter røk forholdet og Conradi dro til London. Skal ikke 

Anonymkode: 3c21b...94a

Skal ikke forundre meg om bildespredningen var triggeren, skulle det stå.

Anonymkode: 3c21b...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å si at telefonen hennes ble "hacket" er like misvisende som å si at man er innbruddstyv av yrke hvis man bryter opp en av disse bitte små låsene jenter låser dagbøkene sine med i barneskolen.

 

Anonymkode: e485d...593

Da vil jeg si at det helt soleklart er hacking. Det er ikke mer ok å bryte opp en svak lås bare fordi det er enkelt.

Er det ok å stjele vesker fra gamle damer bare fordi det er enkelt å gjøre det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

 

 

 

Oppbevaring av sensitive bilder på en enhet tilknyttet nettet vil alltid innebære at bildene kan komme på avveie dersom det oppstår et sikkerhetshull, noe som skjer med jevne mellomrom på en smarttelefon, og på samme vis som det er vanskelig å synes synd på en amerikansk turist som blir ranet i Bogotas horestrøk med en lommebok i baklommen full av sedler - da dette er en kjent risiko som alle voksne mennesker kjenner til - på samme vis oppbevarer man ikke sensitive bilder på en smarttelefon da sannsynligheten for at de vil komme på avveie er nær 100% - spørsmålet er bare når dette skjer.

Kort ssgt - er man med på leken, får man tåle steken, uansett hvor urettferdig dette føles for den amerikanske turisten som blir ranet, da han utsetter seg for en kalkulert risiko ved å rusle rundt med en tykk lommebok i et utrygt strøk. Det samme gjorde Nora Mørk. I slike tilfeller ser man seg selv i speilet, og sier "pokker så dum jeg var som gjorde dette" i stedet for å løpe til pressen og gjøre seg til et offer.

Den digitale verden er ingen lekeplass, og tar man ikke sine forhåndsregler, må man også tåle konsekvensene av handlingene sine uten å syte i ettertid, og kreve ublu summer. Først dum, så grådig - å føle sympati for noen som gjør så åpenbare feiltrinn som Nora Mørk gjorde ved å tro at telefonen hennes var immun mot "hacking" som en vanlig datainteressert kinesisk 10-åring leker seg med, er håpløst; hun er et voksent menneske, og voksne mennesker burde ta ansvar for handlingene sine, ikke oppføre seg som bortskjemte småunger.

Anonymkode: e485d...593

Bullshit.

De fleste kan dirke opp en dagbok, men ikke en telefon. Om det ikke er spesielt avansert er der likevel ikke allmennkunnskap. 

Hva er greia med victim blaming? Skjønner du virkelig ikke at det er hackeren som har skylden her bør du seriøst justere ditt etiske kompass. 

Anonymkode: 3c21b...94a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Isambard said:

Da vil jeg si at det helt soleklart er hacking. Det er ikke mer ok å bryte opp en svak lås bare fordi det er enkelt.

Er det ok å stjele vesker fra gamle damer bare fordi det er enkelt å gjøre det? 

En genuin hacker har kunnskap, kompetanse og ferdigheter - det han som "hacket" mobilen til Nora Mørk gjorde, var så enkelt at alle kunne ha gjort dette etter å ha sett en 2-minutters video på YouTube; selv om en trehjulssykkel kan ta seg frem, er det fortsatt forskjell på den og en Ferrari.

Nei, det er i mine øyne ikke greit å stjele vesker fra gamle damer. Men om en gammel dame slipper inn de to pratsomme rumenske tiggerne som er så ivrige etter å selge gull på en kopp kaffe, og senere oppdager at både vesken og smykkene hennes er borte vekk, kan man spørre seg om hun ikke burde være litt forsiktigere med hvem hun slipper inn i leiligheten.

Anonymkode: e485d...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2018 den 19.20, AnonymBruker skrev:

I lys av spredningen av Nora Mørks private bilder. Jeg synes som de fleste andre at det er veldig galt og umoralsk å spre slike bilder. 😔

Ekstra stor ble frustrasjonen da jeg oppdaget at samboer faktisk hadde googlet "Nora Mørk nakenbilder" her før jul. Opplagt at søket ikke var etter selve nyhetssaken, men at han faktisk var nysgjerrig på å se (og lette etter) selve nakenbildene. 

Hva er det med menn egentlig? Huff 😔 

Ingen poeng med dette innlegget annet enn å lufte litt frustrasjon. 

Anonymkode: db96d...15e

Leser du Se og Hør? Dama er jo en vandrende overeksponert selvfi maskin. Hu klarer bare ikke og la være og sole seg i oppmerksomhet enten den er negativ eller positiv. Egentlig totalt uinteressert før hun selv kjørte en kampanje for eksponering av bilder.  

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Bullshit.

De fleste kan dirke opp en dagbok, men ikke en telefon. Om det ikke er spesielt avansert er der likevel ikke allmennkunnskap. 

Hva er greia med victim blaming? Skjønner du virkelig ikke at det er hackeren som har skylden her bør du seriøst justere ditt etiske kompass. 

Anonymkode: 3c21b...94a

Det er allmennkunnskap for alle som interesserer seg for emnet, men når folk som tror at Linux er et eksotisk dyr skråsikkert hevder at noe i det digitale universet er 100% trygt slik at man ikke trenger å ta flere forhåndsregler, nærmest ber de om trøbbel.

Og beklager å måtte si det, men når man snakker om ofre, ligger sympatien min hos den nysgjerrige 16-åringen som blir saksøkt av advokat Elden på vegne av Nora Mørk etter å ha sett noen bilder i et halvt minutt, ikke hos en sytende håndballspiller som oppfører seg som en oppmerksomhetssyk småunge. Jeg har ingen vanskeligheter med å synes synd på ofre, men da er det snakk om reelle ofre - ikke folk som skaper blest om seg selv ved å løpe til pressen og sutre over hvor synd det er på dem. Hadde ikke Nora Mørk selv hylt om disse bildene til folk og fe, hadde man knapt vist at de eksisterte, og 16-åringen hun saksøker hadde aldri søkt etter dem. Dette er helt og holdent hennes eget ansvar, som hun burde være voksen nok til å ta.

Hvis jeg legger et nakenbilde av en venninne utenfor inngangsdøren min, med et stort skilt der det står "IKKE SE HER!!!", og folk likevel av ren nysgjerrighet ser hva dette er for noe, hadde jeg måttet være mildt sagt grådig om jeg begynte å saksøke alle nysgjerrige for 150.000 fordi de har sett noe jeg selv har gjort dem oppmerksom på. Nora Mørk får null sympati fra min side - i motsetning til dem hun forsøker å presse for penger.

Anonymkode: e485d...593

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En genuin hacker har kunnskap, kompetanse og ferdigheter - det han som "hacket" mobilen til Nora Mørk gjorde, var så enkelt at alle kunne ha gjort dette etter å ha sett en 2-minutters video på YouTube; selv om en trehjulssykkel kan ta seg frem, er det fortsatt forskjell på den og en Ferrari.

Anonymkode: e485d...593

Jeg mener fortsatt at det ikke spiller noen rolle om det var lett eller vanskelig å hacke telefonen. Jeg bryr meg ikke om hva som gir "kred" blant andre hackere.

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er i mine øyne ikke greit å stjele vesker fra gamle damer. Men om en gammel dame slipper inn de to pratsomme rumenske tiggerne som er så ivrige etter å selge gull på en kopp kaffe, og senere oppdager at både vesken og smykkene hennes er borte vekk, kan man spørre seg om hun ikke burde være litt forsiktigere med hvem hun slipper inn i leiligheten.

Anonymkode: e485d...593

Det må være lov å be folk om å være forsiktige. Så langt er jeg enig. Jeg synes tyvene i ditt eksempel burde blitt slått ekstra hardt ned på for å utnytte gjestfrihet.

Altså: Dumt å være uforsiktig, men tyvene skal ikke få mindre straff av den grunn. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...