AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #1 Skrevet 4. januar 2018 Jeg har fått forespørsel fra BV om å være " besøkshjem " for en ung tenåring. To helger i måneden. Dette er ønske fra jenta selv. Jeg liker denne jenta godt . Vi slapper av sammen . Jeg er ikke vant til tenåringer , men det går fint . Hun har vært med meg til venner hele julen , og vi har hatt " gjesterom " med bad og kjøkkenkrok pluss sovealkover. Hun sov mye i flere døgn , men ble aktiv og sosial de siste dagene :-) Problemet er at jeg har en kronisk fysisk lidelse som brått dukker opp , og da er jeg helt ute av aktiv virksomhet. Da har faren til mine to mindreårige steppet inn , så alt er greit med det . Han er nesten nærmeste nabo , så ikke noe stress . Men hva med tenåringen ? Jeg kan jo snakke og være selskap sånn sett , og hun er stor nok til å lage mat om jeg blir helt handlingslammet. BV mener at hun trenger rom til å bare slappe av ( lang historie som ikke er relevant her ). Vi kan snakke sammen i mine dårlige perioder og jeg blir ikke sur og tverr. Vi kan ha quiz og ja..ja mental kontakt da . Men er det bra nok ? Dette er jentas ønske , og det er rørende og veldig koselig . Men blir det for mye om jeg blir liggende en helg ? På sofa og ikke i senga da ! Jeg er til stede liksom. Jeg liker denne jenta godt! Hun har mange utfordringer , men jeg er en laidback sjel som tar ting rolig . Jeg jobber også når jeg kan , og det sa jeg til BV. De mente at det ikke gjorde noe . At hennes ønske var viktig fordi hun sjelden ytrer ønsker. Jeg VIL veldig gjerne , men duger jeg til det ?? Anonymkode: a5da8...354 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #2 Skrevet 4. januar 2018 Bor dine to mindreårige der? Jeg tenker at det er hvordan de har det, som er det viktigste å tenke på. Absolutt alle jeg kjenner som vokste opp med fosterbarn og besøksbarn, følte seg tilsidesatt og glemt når foreldrene plutselig skulle bruke all energi på "noen som hadde det verre". Anonymkode: 5b04c...901
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått forespørsel fra BV om å være " besøkshjem " for en ung tenåring. To helger i måneden. Dette er ønske fra jenta selv. Jeg liker denne jenta godt . Vi slapper av sammen . Jeg er ikke vant til tenåringer , men det går fint . Hun har vært med meg til venner hele julen , og vi har hatt " gjesterom " med bad og kjøkkenkrok pluss sovealkover. Hun sov mye i flere døgn , men ble aktiv og sosial de siste dagene :-) Problemet er at jeg har en kronisk fysisk lidelse som brått dukker opp , og da er jeg helt ute av aktiv virksomhet. Da har faren til mine to mindreårige steppet inn , så alt er greit med det . Han er nesten nærmeste nabo , så ikke noe stress . Men hva med tenåringen ? Jeg kan jo snakke og være selskap sånn sett , og hun er stor nok til å lage mat om jeg blir helt handlingslammet. BV mener at hun trenger rom til å bare slappe av ( lang historie som ikke er relevant her ). Vi kan snakke sammen i mine dårlige perioder og jeg blir ikke sur og tverr. Vi kan ha quiz og ja..ja mental kontakt da . Men er det bra nok ? Dette er jentas ønske , og det er rørende og veldig koselig . Men blir det for mye om jeg blir liggende en helg ? På sofa og ikke i senga da ! Jeg er til stede liksom. Jeg liker denne jenta godt! Hun har mange utfordringer , men jeg er en laidback sjel som tar ting rolig . Jeg jobber også når jeg kan , og det sa jeg til BV. De mente at det ikke gjorde noe . At hennes ønske var viktig fordi hun sjelden ytrer ønsker. Jeg VIL veldig gjerne , men duger jeg til det ?? Anonymkode: a5da8...354 Dette må du diskutere med barnevernet. Anonymkode: 5d0ce...eb6 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #4 Skrevet 4. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bor dine to mindreårige der? Jeg tenker at det er hvordan de har det, som er det viktigste å tenke på. Absolutt alle jeg kjenner som vokste opp med fosterbarn og besøksbarn, følte seg tilsidesatt og glemt når foreldrene plutselig skulle bruke all energi på "noen som hadde det verre". Anonymkode: 5b04c...901 0å Ja , mine to mindreårige bør her 50 %. Faren er gift på nytt og bør 100 m herfra . Vi samarbeider veldig bra . I jula var denne tenåringen helt super med de små her :-) når hun fikk hvilt ut . Jeg har tenkt den tanken , så .. Men tror ikke det skal bli sjalusi . En vet aldri , men som jeg har erfart, så blir det ikke problem . Denne jenta elsker å " dulle " med småbarn . Flink er hun også. Men ja , jeg har det i bakhodet . Anonymkode: a5da8...354 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #5 Skrevet 4. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må du diskutere med barnevernet. Anonymkode: 5d0ce...eb6 Ja , jeg fikk sagt litt på telefon . Og vi skal ha møte . Men vil bare høre andres synspunkter ( særlig de med barn i tenårene). Kan komme kloke innspill her ! Anonymkode: a5da8...354 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #6 Skrevet 4. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 0å Ja , mine to mindreårige bør her 50 %. Faren er gift på nytt og bør 100 m herfra . Vi samarbeider veldig bra . I jula var denne tenåringen helt super med de små her :-) når hun fikk hvilt ut . Jeg har tenkt den tanken , så .. Men tror ikke det skal bli sjalusi . En vet aldri , men som jeg har erfart, så blir det ikke problem . Denne jenta elsker å " dulle " med småbarn . Flink er hun også. Men ja , jeg har det i bakhodet . Anonymkode: a5da8...354 Jeg snakker ikke om sjalusi, jeg snakker om neglisjering av friske normale barns behov fordi noen andre har større behov. Det samme gjelder hvis et søsken er syk eller har større problemer. Eller for den saks skyld at den ene forelderen krever mye fokus pga sykdom eller problemer. Dette er ikke noe barna ser der og da, som i sjalusi, men noe de ser i etterkant når de blir voksne, at var feil. Anonymkode: 5b04c...901 1
Gjest Carressa Skrevet 4. januar 2018 #7 Skrevet 4. januar 2018 Jaaaaaa, klart du duger! Både barnevernet og jenta vil ha deg som besøkshjem, gjør det. 👍🏼
solmåneogstjerner Skrevet 4. januar 2018 #8 Skrevet 4. januar 2018 Jeg synes du skal ta det som et stort kompliment, og si ja! Men vær ærlig med barnevernet og jenta selv. Det er godt mulig at det er fordi du sliter litt selv at hun vil ha deg. Kanskje hun føler at du forstår mer enn andre som aldri opplever problemer. Dersom det ikke fungerer senere, må du være ærlig om det også. Barna dine har sannsynligvis godt av å se at du bryr deg om andre... 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #9 Skrevet 4. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker ikke om sjalusi, jeg snakker om neglisjering av friske normale barns behov fordi noen andre har større behov. Det samme gjelder hvis et søsken er syk eller har større problemer. Eller for den saks skyld at den ene forelderen krever mye fokus pga sykdom eller problemer. Dette er ikke noe barna ser der og da, som i sjalusi, men noe de ser i etterkant når de blir voksne, at var feil. Anonymkode: 5b04c...901 Å. Ok. Nei , det er ikke snakk om det . Hun trenger et sted hvor hun får slappet av og komme vekk fra miljø . Mest slappe av . BV er i bildet , og har vært det en stund . Jeg skal ikke ha en viktigere rolle enn å være en hun slapper av hos . Hun er veldig glad i små barn , og tror hun føler styrke der . Jeg vil jo være observant . Vil veldig gjerne være den støtten jeg kan for denne skjønne jenta , men jeg er redd jeg ikke helt når opp . Spesielt når jeg blir fysisk lite aktiv . Mens i andre perioder på topp. Anonymkode: a5da8...354 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #10 Skrevet 4. januar 2018 6 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg synes du skal ta det som et stort kompliment, og si ja! Men vær ærlig med barnevernet og jenta selv. Det er godt mulig at det er fordi du sliter litt selv at hun vil ha deg. Kanskje hun føler at du forstår mer enn andre som aldri opplever problemer. Dersom det ikke fungerer senere, må du være ærlig om det også. Barna dine har sannsynligvis godt av å se at du bryr deg om andre... Tusen takk for et svar jeg satte umåtelig stor pris på ! Ja , jeg skal helt klart være 100% ærlig ! Anonymkode: a5da8...354 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #11 Skrevet 4. januar 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått forespørsel fra BV om å være " besøkshjem " for en ung tenåring. To helger i måneden. Dette er ønske fra jenta selv. Jeg liker denne jenta godt . Vi slapper av sammen . Jeg er ikke vant til tenåringer , men det går fint . Hun har vært med meg til venner hele julen , og vi har hatt " gjesterom " med bad og kjøkkenkrok pluss sovealkover. Hun sov mye i flere døgn , men ble aktiv og sosial de siste dagene :-) Problemet er at jeg har en kronisk fysisk lidelse som brått dukker opp , og da er jeg helt ute av aktiv virksomhet. Da har faren til mine to mindreårige steppet inn , så alt er greit med det . Han er nesten nærmeste nabo , så ikke noe stress . Men hva med tenåringen ? Jeg kan jo snakke og være selskap sånn sett , og hun er stor nok til å lage mat om jeg blir helt handlingslammet. BV mener at hun trenger rom til å bare slappe av ( lang historie som ikke er relevant her ). Vi kan snakke sammen i mine dårlige perioder og jeg blir ikke sur og tverr. Vi kan ha quiz og ja..ja mental kontakt da . Men er det bra nok ? Dette er jentas ønske , og det er rørende og veldig koselig . Men blir det for mye om jeg blir liggende en helg ? På sofa og ikke i senga da ! Jeg er til stede liksom. Jeg liker denne jenta godt! Hun har mange utfordringer , men jeg er en laidback sjel som tar ting rolig . Jeg jobber også når jeg kan , og det sa jeg til BV. De mente at det ikke gjorde noe . At hennes ønske var viktig fordi hun sjelden ytrer ønsker. Jeg VIL veldig gjerne , men duger jeg til det ?? Anonymkode: a5da8...354 Jepp, det duger du til. Denne jenta trenger sannsynligvis mer mental kontakt enn aktivisering? Anonymkode: b28fb...6a5 15
solmåneogstjerner Skrevet 4. januar 2018 #12 Skrevet 4. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for et svar jeg satte umåtelig stor pris på ! Ja , jeg skal helt klart være 100% ærlig ! Anonymkode: a5da8...354 Da mener jeg du skal si ja! Vær ærlig og ta det derfra. Selvsagt er det viktig at dette ikke gjør at du sliter deg ut. Men jeg tror virkelig at så lenge du er ærlig, gir av deg selv, og tar imot den tilliten og kjærligheten hun viser deg - så kommer dette til å være en vinn-vinn situasjon for dere begge. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #13 Skrevet 4. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, det duger du til. Denne jenta trenger sannsynligvis mer mental kontakt enn aktivisering? Anonymkode: b28fb...6a5 Takk! Ja, har tenkt på det . Jeg er vel en type som ikke stresser og maser , og det er jo bra for noen det . Dessuten er jeg god på å lytte , fordi jeg er mer der enn så snakksalig selv. :-) vi har en fin kontakt da :-) tror det er viktig selv om kroppen klikker iblant ! Anonymkode: a5da8...354 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #14 Skrevet 4. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å. Ok. Nei , det er ikke snakk om det . Hun trenger et sted hvor hun får slappet av og komme vekk fra miljø . Mest slappe av . BV er i bildet , og har vært det en stund . Jeg skal ikke ha en viktigere rolle enn å være en hun slapper av hos . Hun er veldig glad i små barn , og tror hun føler styrke der . Jeg vil jo være observant . Vil veldig gjerne være den støtten jeg kan for denne skjønne jenta , men jeg er redd jeg ikke helt når opp . Spesielt når jeg blir fysisk lite aktiv . Mens i andre perioder på topp. Anonymkode: a5da8...354 Javel. Jeg reagerer når du skriver "duger JEG som besøkshjem", for så å fokusere på at du er kronisk syk og at hun er skjønn, mens du bare nevner barna dine i en bisetning. Hvorfor regner du ikke med barna dine i familien og spør om "duger VI som besøkshjem?" eller "hvordan vil dette påvirke OSS som familie?"? Anonymkode: 5b04c...901
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #15 Skrevet 4. januar 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja , jeg fikk sagt litt på telefon . Og vi skal ha møte . Men vil bare høre andres synspunkter ( særlig de med barn i tenårene). Kan komme kloke innspill her ! Anonymkode: a5da8...354 Du må levere helseattest og politiattest før du blir besøkshjem eller påtar seg oppdrag for bv. 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: 0å Ja , mine to mindreårige bør her 50 %. Faren er gift på nytt og bør 100 m herfra . Vi samarbeider veldig bra . I jula var denne tenåringen helt super med de små her :-) når hun fikk hvilt ut . Jeg har tenkt den tanken , så .. Men tror ikke det skal bli sjalusi . En vet aldri , men som jeg har erfart, så blir det ikke problem . Denne jenta elsker å " dulle " med småbarn . Flink er hun også. Men ja , jeg har det i bakhodet . Anonymkode: a5da8...354 Jenta skal ikke være din barnevakt men du skal være hennes omsorgsperson og støtte. Når du skriver det du gjør her så er du enten ikke innforstått med hva det innebærer å påta deg oppdrag fra bv. Du vil vel heller neppe gå igjennom nåløyet når du har levert legeerklæring og har to mindreårige barn i tillegg, om dette er seriøst da. Anonymkode: 5d0ce...eb6 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #16 Skrevet 4. januar 2018 Men dette blir vel en tråd i klassisk syforeningsstil hvor folk roper at dette må du ta som et kompliment og du er så flink og go girrrrl! Men hvor dine egne barn er glemt fordi det tross alt er noen år siden de ble født og hadde nyhetens interesse... Anonymkode: 5b04c...901
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #17 Skrevet 4. januar 2018 Tenk over hva som er best for dine barn. Er det best for dine barn om du er besøkshjem de 2 helgene pr mnd når de er hos sin far? Slik at barna dine er i fokus de 2 helgene pr mnd barna dine er hos deg? Anonymkode: 85104...643 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #18 Skrevet 4. januar 2018 4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Da mener jeg du skal si ja! Vær ærlig og ta det derfra. Selvsagt er det viktig at dette ikke gjør at du sliter deg ut. Men jeg tror virkelig at så lenge du er ærlig, gir av deg selv, og tar imot den tilliten og kjærligheten hun viser deg - så kommer dette til å være en vinn-vinn situasjon for dere begge. Nei , jeg vil ikke slite meg ut ! Denne kroppen streiker pga fysisk skade som blomstrer opp iblant . Mentalt er jeg normalt oppegående , og jeg er så glad for at denne jenta føler at hun slapper av hos meg . Jeg er ikke en stressa type . Rydd rommet ditt og luft ut iblant vil jeg si. Og å hjelpe litt til med borddekking osv. Noe hun var utrolig flink med i jula :'D var så stolt av henne :-) Anonymkode: a5da8...354
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #19 Skrevet 4. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må levere helseattest og politiattest før du blir besøkshjem eller påtar seg oppdrag for bv. Jenta skal ikke være din barnevakt men du skal være hennes omsorgsperson og støtte. Når du skriver det du gjør her så er du enten ikke innforstått med hva det innebærer å påta deg oppdrag fra bv. Du vil vel heller neppe gå igjennom nåløyet når du har levert legeerklæring og har to mindreårige barn i tillegg, om dette er seriøst da. Anonymkode: 5d0ce...eb6 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk over hva som er best for dine barn. Er det best for dine barn om du er besøkshjem de 2 helgene pr mnd når de er hos sin far? Slik at barna dine er i fokus de 2 helgene pr mnd barna dine er hos deg? Anonymkode: 85104...643 Endelig noen voksne som svarer! Anonymkode: 5b04c...901
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #20 Skrevet 4. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel. Jeg reagerer når du skriver "duger JEG som besøkshjem", for så å fokusere på at du er kronisk syk og at hun er skjønn, mens du bare nevner barna dine i en bisetning. Hvorfor regner du ikke med barna dine i familien og spør om "duger VI som besøkshjem?" eller "hvordan vil dette påvirke OSS som familie?"? Anonymkode: 5b04c...901 Barna mine er jeg jo ikke det minste bekymret for . Ikke mer enn hva andre foreldre er :-) barn = normal bekymring :-) Hun skal være her to helger i måneden. Ikke sånn at hun skal bo her . Anonymkode: a5da8...354 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå