Gå til innhold

Ønsker å finne ut av min andre halvdel (ukjent far) DNA

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk forresten beskjed om at pakken ligger på mitt postkontor (i butikk), men får vel ikke henteseddel før i morgen.

Går innom etterpå med sporingsnummer og id så får jeg nok hentet det ut idag..

ts

Anonymkode: ab664...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Nå har jeg fått prøvesvarene fra MyHeritage og jeg trenger virkelig hjelp til å tyde svarene da jeg er tykkskallet... hehe.. 

Når jeg gikk inn på siden så fikk jeg opp veldig mange DNA-treff som ikke er av betydning for mitt DNA.  Men jeg lurer på hvordan jeg kan finne de DNA-treffene som har høyst % uten å måtte bla gjennom så mange "sider" ? Noen som kan hjelpe meg her.

Som jeg selv har forstått så virker det som om min far var en god miks av både Gresk - Italiensk - Baltikum og Jødisk? Er det sannsynlig at jeg da er kvart gresk, men hva mer isåfall? 

IMG_4604.thumb.JPG.8d3b871ef04c3716dd0102c467d7293a.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å skrive et innlegg på facebook, på engelsk, med all info du har, og bilde av din mor?V

Vet om mange som har funnet slektninger på den måten :)

Anonymkode: 1eb14...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å skrive et innlegg på facebook, på engelsk, med all info du har, og bilde av din mor?V

Vet om mange som har funnet slektninger på den måten :)

Anonymkode: 1eb14...d44

Nei, for nå viser det seg vel at faren min ikke er helt av noe han heller... Har kontaktet ei som jeg fikk en low match med på MyHeritage, kanskje hun kan hjelpe meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gruppe på fb som holder på med slektsforskning og mange der har tatt samme test, spør om hjelp til å analysere svaret ditt der 😊

Anonymkode: da2b2...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en gruppe på fb som holder på med slektsforskning og mange der har tatt samme test, spør om hjelp til å analysere svaret ditt der 😊

Anonymkode: da2b2...8d4

Hva heter denne gruppen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som om din far kom fra sør-Jugoslavia/nord-Hellas. Makedonia? 

Anonymkode: 36871...4eb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for nå viser det seg vel at faren min ikke er helt av noe han heller... Har kontaktet ei som jeg fikk en low match med på MyHeritage, kanskje hun kan hjelpe meg. 

Hva mener du egentlig med low match? Knytter de Dnaet ditt opp mot andre som har tatt testen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.2.2018 den 22.55, Forundret.. skrev:

Hva mener du egentlig med low match? Knytter de Dnaet ditt opp mot andre som har tatt testen?

Ja, skal se om jeg får tatt en screenshot av hvordan det ser ut slik at det er lettere og forstå kanskje... (jeg forstår ikke så mye enda).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.2.2018 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Ja det er så mye å forholde seg til og jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal sette sammen puslebrikkene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Slik kan f.eks et DNA-treff se ut, og det er ikke sikkert at det er noe slektskap. Har enda ikke peil på hvordan jeg finner ut av alt det her, og hvordan jeg skal lese å tolke det forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.2.2018 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Syns det er rart, fordi flere av DNA-matchene som kom opp var blant annet Bulgarske... hmm:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

IMG_4655.thumb.JPG.5969aa29d328a1a25cc27663c93696bf.JPG5a98795f0d838_la6X69VSPuzMVQuN9BIug.thumb.jpg.7c31580a03dd26ea55d356f8c3ae8892.jpg

Da har altså de som er markerte med lilla der også testet seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
5 timer siden, Forundret.. skrev:

Da har altså de som er markerte med lilla der også testet seg?

Det markerte med lilla der er én person, og der det står du er selvsagt meg. Men jeg forstår ikke dette helt enda, og aner ikke hvordan jeg skal sette sammen puslebrikkene. Kanskje det blir lettere når min mor får sine svar ila et par dager. (siden hun tok testen noen dager etter meg) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det markerte med lilla der er én person, og der det står du er selvsagt meg. Men jeg forstår ikke dette helt enda, og aner ikke hvordan jeg skal sette sammen puslebrikkene. Kanskje det blir lettere når min mor får sine svar ila et par dager. (siden hun tok testen noen dager etter meg) 

Sorry, formulerte meg litt feil. Jeg mente de med lilla sirkel på. Forsto hvem som er deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Sorry, formulerte meg litt feil. Jeg mente de med lilla sirkel på. Forsto hvem som er deg..

Ja det som er med lilla sirkel på gjelder én person... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det som er med lilla sirkel på gjelder én person... 

Så de feltene som er markert med lilla sirkler ( ikke med  lilla senter som din) er da altså ikke din tremenning, firmenning osv som også har testet seg innen det systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...