Gå til innhold

Ønsker å finne ut av min andre halvdel (ukjent far) DNA

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 26 år som er oppvokst uten noen far. Min mor møtte min far på en sydenferie på en bar og hadde vist en hyggelig natt sammen. De planla og møtes igjen dagen derpå, men han møtte ikke opp. Hun vet bare hva han het til fornavn, ca alder og at han opprinnelig var fra et annet land, men hadde flyttet til dette landet for å jobbe. Det finnes heller ingen bilder av han, så jeg har kun min mors beskrivelse på hvordan han så ut. 

Jeg skulle så gjerne funnet ut av hvem han er, er jeg halvt italiensk, er jeg halvt noe annet? Lever han? Har jeg halvsøsken? Det er så uendelig mye spørsmål jeg har, og jeg ser at det kun er profesjonelle som kan hjelpe meg. Er det noen måte jeg kan sjekke DNA på, for å se hvilket land jeg har min andre del av? 

Har sett litt på DNA test fra MyHeritage, men usikker på om det noe seriøst. Har opptil flere ganger forsøk å melde meg med på slike programmer på tv hvor de hjelper til med å finne en du aldri har møtt, men har ikke nok info eller bilder til at det er noe sjans. 

Hva kan jeg gjøre? Jeg har så veldig lyst til å møte faren min og dette gnager veldig...

Anonymkode: ab664...c69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med aå få opplysninger leiter du etter nåla i høystakken. 

Det er nærmesr umulig å finne en far på så tynt grunnlag. Vil han bli funnet, hvordan vil det at et fremmed barn tar kontakt etter så mange år påvirke han og hans liv? 

Om ettersøkstjenesten til Frelsesarmeen fortsatt finnes og om de kan hjelpe deg er mitt eneste forslag, men forvent ikke at de klarer å løse en så komplisert sak. 

Anonymkode: d6c07...211

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med aå få opplysninger leiter du etter nåla i høystakken. 

Det er nærmesr umulig å finne en far på så tynt grunnlag. Vil han bli funnet, hvordan vil det at et fremmed barn tar kontakt etter så mange år påvirke han og hans liv? 

Om ettersøkstjenesten til Frelsesarmeen fortsatt finnes og om de kan hjelpe deg er mitt eneste forslag, men forvent ikke at de klarer å løse en så komplisert sak. 

Anonymkode: d6c07...211

Han vet ikke om meg..

AnonymBruker
Skrevet

Han skal og angivelig ha bodd på en bungalow i det området min mor hadde hotell. Går det kanskje an og forhøre seg om de bungalowene er der enda, og om det var registrert et slikt navn på den tiden? Mulig jeg kan få nøyaktig dato da min mor var der..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nytter ikke med DNA når du ikke har noen andre å teste enn deg selv. Folks DNA ligger liksom ikke i en database (utover mulige kriminelle registere, men de har du ikke tilgang på).

Kanskje du kan ta med deg et bilde av din mor fra den tiden, dra ned dit og bruke de opplysningene du har? Men hvis din mor vet så lite blir det vanskelig. Hva med arbeidsstedet? Husker hun det? Menn snakker jo typisk (altfor) mye om jobben sin?

Anonymkode: b3026...6f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at han hadde flyttet til dette landet for å jobbe, vet du hvor han jobbet? Eksisterer det stedet han jobbet enda? Kan det finnes noe der .. papirer eller personer som kan si noe, bilder med navn fra gamle dager?

Anonymkode: d2108...956

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at han hadde flyttet til dette landet for å jobbe, vet du hvor han jobbet? Eksisterer det stedet han jobbet enda? Kan det finnes noe der .. papirer eller personer som kan si noe, bilder med navn fra gamle dager?

Anonymkode: d2108...956

Jeg har navnet på baren dem møttes på. I følge min mor så var det på den tiden kun en plass med bungalower der.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nytter ikke med DNA når du ikke har noen andre å teste enn deg selv. Folks DNA ligger liksom ikke i en database (utover mulige kriminelle registere, men de har du ikke tilgang på).

Kanskje du kan ta med deg et bilde av din mor fra den tiden, dra ned dit og bruke de opplysningene du har? Men hvis din mor vet så lite blir det vanskelig. Hva med arbeidsstedet? Husker hun det? Menn snakker jo typisk (altfor) mye om jobben sin?

Anonymkode: b3026...6f9

I følge min mor så pratet han veldig lite om seg selv. Men mulig jeg kan reise på ferie dit til sommeren. Håper den baren er der enda, som hun sier dem møttes på første og siste gang..

Skrevet

Du kan også ta kontakt med Tore på sporet :)

• Liker 3
Skrevet

Det er mange som har brukt facebook til å finne ukjent familie. Det må da finnes grupper for dette også? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Brimi skrev:

Det er mange som har brukt facebook til å finne ukjent familie. Det må da finnes grupper for dette også? 

Det var en som ble med på den ferien, og knipset noen bilder blant annet av ham. Vedkommende som tok bilder er dessverre gått bort. Fikk tips om å kontakte mor til vedkommende og dette har jeg gjort. Hun sier at det mest sannsynlig er et album etter ham som hun har, og at hans bror også har noen bilder etter ham. Håper inderlig det er svar der...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, slagelse skrev:

Opererer han med slike saker enda?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, slagelse skrev:

Skrev en liten melding til Tore på Sporet nå..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En sånn dna-test fra myheritage eller lignende kan svare på hvor i verden dna-et ditt kommer fra. Men det betyr ikke at de nødvendigvis kan svare på hvilket land din far kommer fra. Du kan faktisk ha flaks og oppdage at noen av dine biologiske slektninger har tatt tilsvarende test og dermed finne dem. Jeg vet at min onkel fant et søskenbarn som var født utenfor ekteskap når han tok en slik test. Men det er jo litt nåla i høystakken da. 

Anonymkode: 36146...a54

• Liker 7
Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skrev en liten melding til Tore på Sporet nå..

Ja, han holder på med slike saker fortatt :). Lykke til. 

Endret av slagelse
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan beskrivelsene fra din mor føre til en robottegning kanskje?

Anonymkode: ce437...cc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så spennende, håper du får dette til

Anonymkode: 37c75...a4c

AnonymBruker
Skrevet

Jo, det kan faktisk være mulig å ta en DNA-test.... Jeg har forstått det sånn at det finnes tester (DNA) som kan vise treff OM noen i din fars familie har tatt samme testen, husker ikke helt hvilken test det er snakk om, men mener det er Family Finder. Vi har vurdert det samme for å finne min samboers far (adopsjon) Det er godt mulig det er en tusenlapp rett ut av vinduet, men det er også mulig det er treff. Har forstått det sånn at testen er god og at det sånn sett kan gi riktig resultat, men er som sagt avhengig av at noen i fars familie også har tatt testen. 

Hadde egentlig glemt hele greia, men tror jeg skal minne samboer på dette igjen.

Har du forsøkt å kontakte noen i området (kanskje via fb) der dine foreldre møttes? Håper du får tak i bildene, det kan være lettere å få folk til å huske noe da. Lykke til ❤️

Anonymkode: da2b2...8d4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan beskrivelsene fra din mor føre til en robottegning kanskje?

Anonymkode: ce437...cc9

Høy, mørk å kjekk.. Kommer ikke langt med det hehe. Hun sier bare "Jeg husker ikke alt, det er jo tross alt 26 år siden". Men jeg mener at sånt glemmer man jo ikke...

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høy, mørk å kjekk.. Kommer ikke langt med det hehe. Hun sier bare "Jeg husker ikke alt, det er jo tross alt 26 år siden". Men jeg mener at sånt glemmer man jo ikke...

Klart hun kan glemme detaljer i utseendet. Jeg er ikke god på å huske navn og ansikter selv, og det kan gå veldig kort tid før jeg får problemer med å mane fram detaljene av et ansikt jeg har truffet kun 1 dag.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...