Gå til innhold

Sterk lukt fra urinen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i den senere tid hatt ganske sterk lukt av urinen. Har også mer utflod enn vanlig, synes dette er litt ekkelt. Men jeg får ikke vondt når jeg tisser, så utelukker uiv av den grunn. 
Noen som har noe som helst peiling på hva det kan være? er 22 år gammel om det skulle bety noe

Anonymkode: 0a7a0...251

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i den senere tid hatt ganske sterk lukt av urinen. Har også mer utflod enn vanlig, synes dette er litt ekkelt. Men jeg får ikke vondt når jeg tisser, så utelukker uiv av den grunn. 
Noen som har noe som helst peiling på hva det kan være? er 22 år gammel om det skulle bety noe

Ta urinprøve med deg og gå til lege. Umulig å vite om dette er sykdom eller kommer av maten og drikken du inntar. 

Anonymkode: bb582...8f9

Skrevet

Drikker du kaffe? Merker hvis jeg drikker noen kopper en dag, så lukter det ganske sterkt fra urinen min. 

Ellers kan jeg ikke komme på noe.. 

AnonymBruker
Skrevet

Drikker du nok vann etc? For lite drikking gjør urinen konsentrert og mørkere og det vil kunne lukte sterkere da. 

Anonymkode: 1b3c7...f21

AnonymBruker
Skrevet

Noen typer mat og drikke gir mer lukt på urinen enn andre. Eks honnikorn, da stinker urinen etterpå. Om det ikke gir seg så tar du med en urinprøve til fastlegen. Men ofte er det sånn at man ikke gir antibiotika om man ikke har symptomer av noe slag, men det kommer litt an på. 

Anonymkode: a8b69...3f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Punhunter skrev:

Drikker du kaffe? Merker hvis jeg drikker noen kopper en dag, så lukter det ganske sterkt fra urinen min. 

Ellers kan jeg ikke komme på noe.. 

Drikker litt kaffe hver dag ja. Hmm, kanskje det kan være noe i det!

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikker du nok vann etc? For lite drikking gjør urinen konsentrert og mørkere og det vil kunne lukte sterkere da. 

Anonymkode: 1b3c7...f21

Jeg drikker mye, men dette er en del Pepsi Max, dessverre. Kan det ha noe å si? At jeg drikker for lite vann og heller brus? Men drikker også en del vann i forbindelse med trening. Og fargen er ikke veldig mørk egentlig

AnonymBruker
Skrevet

Noen får UVI uten smerter, men kun lukt. Jeg får begge deler, men kan ofte lukte det på urinen før smertene kommer.

Anonymkode: b4de1...211

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen typer mat og drikke gir mer lukt på urinen enn andre. Eks honnikorn, da stinker urinen etterpå. Om det ikke gir seg så tar du med en urinprøve til fastlegen. Men ofte er det sånn at man ikke gir antibiotika om man ikke har symptomer av noe slag, men det kommer litt an på. 

Anonymkode: a8b69...3f2

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta urinprøve med deg og gå til lege. Umulig å vite om dette er sykdom eller kommer av maten og drikken du inntar. 

Anonymkode: bb582...8f9

Kanskje jeg bør ta en urinprøve.. er bare det at jeg har vært så mye til legen de siste månedene, i forbindelse med lungebetennelse osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...