Gå til innhold

UVI uten svie? 38.6 i feber

Fremhevede innlegg

Skrevet

Typisk at dette skulle skje en fredag, og akkurat mens kjæresten er i Riga til helgen.

Men altså, er det mange som har hatt UVI uten at det svir ved tissing? Skjønner ikke hva annet det kan være. Gode forslag til en hypokonder i spe? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så merket jeg svie...så det er nok UVI. Kjekt å ha antibiotika i huset da :)

Skrevet

du bør snakke med lege før du begynner med antibiotika- Ta en stiks

Skrevet

Var nærmest allergisk mot eksen min, fikk UVI hele tiden. Derav lager.

Skrevet

pass på så du ikke blir resident..

Skrevet
pass på så du ikke blir resident..

Få se...resistens vs. betennelse i nyrene :klø:

Finnes heldigvis forskjellige typer antibiotika.

Gjest Anonymous
Skrevet

Få se...resistens vs. betennelse i nyrene :klø:

I verste fall blir det slik:

Infeksejon i nyrene vs. infeksejon i nyrene forårsaket av resistente bakterier....

Men ha god bedring! :klem:

Skrevet

Jeg pleier alltid å få 20 tabeletter når jeg har urinveisinfeksjon, og så skal jeg bare ta 10 av dem. så da har jeg en ekstra kur liggende som jeg tar hvis jeg kjenner jeg har UVI. Har hatt det maaaange ganger, så jeg vet hvordan det kjennes. jeg synes det er deilig å ha det liggende, for da slipper jeg å bekymre meg sånn for å få det. Feks hvis jeg er på reise et sted e.l, da har jeg alltid med meg tabelettene. Kjipt hvis man skal få det en gang man ikke har tilgang på lege. feks i utlandet eller på landet (der to fylker deler en legevakt... :roll: )

Skrevet

Er det sånn at når man først har fått UVI en gang,så er man igang? Huff,hadde i så fall min første runde for et par uker siden. Det var utrolig vondt :oops:

Skrevet
Er det sånn at når man først har fått UVI en gang,så er man igang? Huff,hadde i så fall min første runde for et par uker siden. Det var utrolig vondt :oops:

Nei, det behøver ikke å være slik. Jeg fikk det relativt ofte med eksen, men det var fordi han hadde en helt annen bakterieflora enn meg. Med nåværende kjæreste har jeg fått det én gang, og det var kanskje ikke så rart..

Men vær nøye med å tisse etter sex hvis du er bekymret.

Skrevet

Og hvis man får det ofte, så vil jeg heller anbefale andre ting enn antibiotika etterhvert.

Tranebærkapsler er genialt, og funker fortere enn antibiotika på meg.

Skrevet
Og hvis man får det ofte, så vil jeg heller anbefale andre ting enn antibiotika etterhvert.  

Tranebærkapsler er genialt, og funker fortere enn antibiotika på meg.

Blir litt oppgitt over slike svar. Tror du ikke de fleste prøver dette FØR de tyr til antibiotika? Fint at man er klar over problemet med resistens, men come on! (Forresten, har dere lest om pasienter som blir resistente av flere år med konstante antiobiotika-kurer? Nei?) Blir også litt irritert av slike svar fordi det kan føre til at noen venter for lenge med å ta antiobiotika-kur, og da kan infeksjonen allerede angrepet nyrene. Det er ingenting man kan gjøre for å fikse nyrer med nedsatt funksjon.

Tranebær kan i beste fall fungere forebyggende, det kan ikke drepe bakterier. Ikke har de funnet bevis for forebyggende effekt i medisinske studier heller... Hvis tranebær (og væske regner jeg med) fungerer for deg, har du bare milde infeksjoner.

Jeg, og alle andre håper jeg, velger å stole på legen. Ingen leger anbefaler å gå med en infeksjon.

Jeg har sagt mitt. Nok skremselspropaganda er blitt spredd.

Skrevet

Men jøssda. Det var ikke sånn ment, så du trenger ikke ta så veldig på vei. Jeg bare sier at det kan hjelpe, og jeg regner med at det er flere enn meg som er skeptisk til antibiotika i hytt og pine.

Det er mulig jeg bare har milde infeksjoner. Selv om det av og til kan være så vondt at jeg ikke klarer å gå oppreist. Men så lenge jeg etter en "kur" etter så og si egen oppskrift faktisk er kvitt alt som kan minne om en infeksjon (ja, legen min tok prøver av meg), så synes jeg ikke det blir helt feil å informere om at det kan hjelpe.

Blir litt oppgitt over slike svar. Tror du ikke de fleste prøver dette FØR de tyr til antibiotika?

Jeg håper da ikke det. Uvi bør alltid behandles skikkelig første gang. (Dvs med antibiotika)

Skrevet

Forresten så er det himla lett å få soppinfeksjoner av AB så det er lurt å bare pøse på med noe surt som appelsinjuice (som også er profylakse mot UVI) + feks biola, som også holder magen i sjakk (løs mage)

Skrevet

Jeg lå syk en hel sommer med høy feber før legen fant ut av hva som feilte meg. Jeg hadde UVI uten svie. Men da han endelig fant ut det og satte meg på antibiotika så kom svien!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...