Gå til innhold

Helsesekretær? Hvor mye


MammaMums

Anbefalte innlegg

ligger årslønnen på i dette yrket? Om jeg aldri så forsiktig tør å spørre? 

Jeg vurderer nemlig å bytte yrke - ta helsesekretær utdanning, og deretter jobbe på et legesenter (forhåpentligvis da😊) Pr idag jobber jeg turnus- og det kommer jeg meg ikke utenom i mitt yrke... 

Jeg skulle så gjerne kunne hatt meg en dagjobb - 8-16 - for det hadde redusert så mye stress i livet akkurat nå🙄

Er det noen som kunne hatt lyst å svare meg på dette? Jeg mener dette ikke på noe måte for å snoke,folkens😊 Jeg skulle bare kunne sondert det faktiske terrenget, så jeg kan vurdere det økonomiske grunnlaget videre 🤓🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 390 000😊 

Anonymkode: 02004...458

😊😊 Takk for svar😊 Jobber du 100% ?

Så fint det var å få noe håndgripelig å ta med i tankene om fremtiden🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt meg på denne videregående utdanningen selv. Krysser fingrene for at jeg får plass :) Vet ikke noe før i mai!  Har et familiemedlem som har jobbet i mange år som helsesekretær, hen ligger på 460-470 000 og stortrives. Hen elsker jobben sin og har fine arbeidstider. 

Leste at helsesekretærer ligger på 360 000-420 000 uten mange års ansiennitet. 

Anonymkode: 626d3...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 390 000😊 

Anonymkode: 02004...458

Privat eller offentlig?

Anonymkode: 626d3...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har meldt meg på denne videregående utdanningen selv. Krysser fingrene for at jeg får plass :) Vet ikke noe før i mai!  Har et familiemedlem som har jobbet i mange år som helsesekretær, hen ligger på 460-470 000 og stortrives. Hen elsker jobben sin og har fine arbeidstider. 

Leste at helsesekretærer ligger på 360 000-420 000 uten mange års ansiennitet. 

Anonymkode: 626d3...09c

Dette høres jo bare ut som søt musikk i mine ører 😍😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 396000,- på sykehus med 10 års ansiennitet. Jobber turnus, så kveld/natt- og helgetillegg kommer i tillegg.

Anonymkode: 8c295...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk å sjekke på forhånd om utdanningen du tar fører til autorisasjon eller ikke, da det kan ha betydning for lønn. Det er forskjell på "medisinsk sekretær" og en autorisert helsesekretær. 

Anonymkode: 8c295...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har meldt meg på denne videregående utdanningen selv. Krysser fingrene for at jeg får plass :) Vet ikke noe før i mai!  Har et familiemedlem som har jobbet i mange år som helsesekretær, hen ligger på 460-470 000 og stortrives. Hen elsker jobben sin og har fine arbeidstider. 

Leste at helsesekretærer ligger på 360 000-420 000 uten mange års ansiennitet. 

Anonymkode: 626d3...09c

 

20 minutter siden, MammaMums skrev:

Dette høres jo bare ut som søt musikk i mine ører 😍😍😍

På tide med litt realitetsorienterting for begge to, 392 100 er topplønnen etter 16 år + evt tillegg (som man ikke får på legekontor). Lønnstabell på Delta kan dere få på link på denne siden https://delta.no/yrke/helsesekretærforbundet-i-delta/resultatet-av-tariffoppgjøret-2016-for-helsesekretærer

Det er for øvrig vanskelig å få jobb, enda vanskeligere å få full stilling, og svært få betaler over tariff da det er overproduksjon av helsesekretærer.

Anonymkode: 3f7a4...7bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På tide med litt realitetsorienterting for begge to, 392 100 er topplønnen etter 16 år + evt tillegg (som man ikke får på legekontor). Lønnstabell på Delta kan dere få på link på denne siden https://delta.no/yrke/helsesekretærforbundet-i-delta/resultatet-av-tariffoppgjøret-2016-for-helsesekretærer

Dette er ikke riktig. https://delta.no/yrke/helsesekretærforbundet-i-delta/lønn-og-avtaler

401000,- er topplønna etter 16 års ansiennitet.

Anonymkode: 8c295...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, MammaMums skrev:

😊😊 Takk for svar😊 Jobber du 100% ?

Så fint det var å få noe håndgripelig å ta med i tankene om fremtiden🤓

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Privat eller offentlig?

Anonymkode: 626d3...09c

Det er lønnen min på 100% stilling, men jeg jobber 80% (etter eget ønske), det er i det offentlig. Man kan vel muligens få høyere lønn i det private:)

Anonymkode: 02004...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2018 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Bare husk å sjekke på forhånd om utdanningen du tar fører til autorisasjon eller ikke, da det kan ha betydning for lønn. Det er forskjell på "medisinsk sekretær" og en autorisert helsesekretær. 

Anonymkode: 8c295...402

Takker for godt poeng😊😊 Gjør jeg et karriereskifte, skal det absolutt bli med autorisasjon 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haukeland sjukehus 401000 ca i 100 prosent stilling dagtid. Var 396000,-  før lønnsoppgjøret våren 2017. Dette er for full ansiennitet.

Noen går i turnus og tjener mer, men det er få. 

Anonymkode: 54edd...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...