AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #41 Skrevet 3. januar 2018 5 minutter siden, herremann skrev: Tingen er: Siden du/PETA påstår sauetrimminga er inhuman så er det DERES jobb å bevise at den er det. Det er ikke min jobb å bevise at den er human. Jeg prøvde forresten det men den videoen jeg la ved, hvorpå du svarte "Tror du virkelig de utdøver dyremishandling forran mange mennesker i offentligheten? Dette gjør de bak lukkede dører" Så selv om jeg faktisk beviser det vil du automatisk avfeie bevisene mine som falske siden alt tross alt "skjer bak lukkede dører". edit: Og om du viser én video fra én gård så betyr ikke det nødvendigvis at bransjen er skitten, men heller det at bonden er et rasshøl. Noen er snille med dyrene sine, andre er ikke. Alle som kan tenke, kan vell tenke seg at folk ikke vil mishandle dyr der offentligheten kan se. Jeg er ikke enig i alt jeg leser heller. Jeg er enig i det jeg synes jeg hører fornuftig ut. Jeg har aldri sagt at jeg er 100% enig i alt PETA gjør eller sier. De har uansett ikke noe som står skrevet på hva som skjer i Norge. Så det vil si at jeg leser på andre sider også. Kjøtt og varer som kommer fra dyr som ikke er økologiske synes jeg er dyreplageri. Det betyr ikke at folk som ikke driver økologisk slår dyrene sine. Men mange dyr har alt for liten plass i forhold til hva de faktisk burde hatt. Og det med liten plass i seg selv synes jeg er dyreplageri. Det er utrolig mange som behandler dyrene på en helt feil måte, i forhold til hvordan dyret faktisk burde ha det. Jeg sier ikke ALLE. har selv sauer som går på et STOORT beite utenfor hytta mi. En i familien min eier dem. Synes ikke at han driver med dyreplageri. Kanskje han kunne hatt litt større plass til dem, den tiden de er i fjøset om vinteren, men men. Når de er utenfor hytta mi, gjør jeg alt jeg kan for at de skal ha det bra! Jeg temmer dem og koser med dem:) gir dem brød og plukker grener fra trærne de kan spise av:) Anonymkode: c38b4...077 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #42 Skrevet 3. januar 2018 4 minutter siden, herremann skrev: Jeg kommenterte det i stad. Ho ignorerte det. PETA er bare snille i hennes øyne. Unnskyld jeg så ikke at du skrev det ista. Som sagt har jeg sagt at jeg ikke er 100% enig i alt de skriver. Jeg ser alles syn, og har ikke sagt at PETA bare er snille. De har noe info som er sant og noe usant. Anonymkode: c38b4...077
Gjest Sirah Skrevet 3. januar 2018 #43 Skrevet 3. januar 2018 For det første: Ønsker du å bli tatt seriøst som dyreverner så må du slutte å lese på propagandasider som NOAH og PETA. Stort sett alle som kan noe om dyr blir bare forbanna av å lese alle løgnene på de sidene. Sakene de jobber for er kjempegode, men det drukner dessverre i all overdrivelsen og propagandaen. Nå har jeg ikke lest så mye på PETA, men mange av NOAH sine såkalte "artikler" er løgn og fanteri fra ende til annen. Det har ingen rot i virkeligheten. Ja, man vil dessverre alltid finne en eller annen idiot som virkelig ikke behandler dyrene bra, men de aller fleste dyreeiere er faktisk oppriktig glad i dyrene sine og behandler dem med verdighet og respekt. Det er kjempefint at du er opptatt av dyrevelferd, men pass deg for å bli ekstremist, for det er det du blir av å lese på disse sidene og følge alle deres råd. Du kan helt fint være en forkjemper for dyrene uten å blir så ekstrem. Ikke kjøp produkter med ekte pels, ikke bruk sminke som er dyretestet, spis bare kjøtt fra dyr som du vet har hatt det fint osv osv osv. Du kommer ingen, jeg gjentar INGEN vei ved å spre propaganda fra disse sidene. Det eneste du oppnår er at folk ikke gidder å høre på deg og det hjelper du i allefall ingen dyr med.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #44 Skrevet 3. januar 2018 26 minutter siden, Sirah skrev: For det første: Ønsker du å bli tatt seriøst som dyreverner så må du slutte å lese på propagandasider som NOAH og PETA. Stort sett alle som kan noe om dyr blir bare forbanna av å lese alle løgnene på de sidene. Sakene de jobber for er kjempegode, men det drukner dessverre i all overdrivelsen og propagandaen. Nå har jeg ikke lest så mye på PETA, men mange av NOAH sine såkalte "artikler" er løgn og fanteri fra ende til annen. Det har ingen rot i virkeligheten. Ja, man vil dessverre alltid finne en eller annen idiot som virkelig ikke behandler dyrene bra, men de aller fleste dyreeiere er faktisk oppriktig glad i dyrene sine og behandler dem med verdighet og respekt. Det er kjempefint at du er opptatt av dyrevelferd, men pass deg for å bli ekstremist, for det er det du blir av å lese på disse sidene og følge alle deres råd. Du kan helt fint være en forkjemper for dyrene uten å blir så ekstrem. Ikke kjøp produkter med ekte pels, ikke bruk sminke som er dyretestet, spis bare kjøtt fra dyr som du vet har hatt det fint osv osv osv. Du kommer ingen, jeg gjentar INGEN vei ved å spre propaganda fra disse sidene. Det eneste du oppnår er at folk ikke gidder å høre på deg og det hjelper du i allefall ingen dyr med. Tror ikke på alt de skriver. er bare 15 okeeei? Anonymkode: c38b4...077
Gjest Sirah Skrevet 3. januar 2018 #45 Skrevet 3. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke på alt de skriver. er bare 15 okeeei? Anonymkode: c38b4...077 Det er bra du ikke tror på alt. 15 år er gammelt nok til å tenke fornuftig rundt dyrevelferd
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #46 Skrevet 3. januar 2018 Sorry hvis jeg ikke blir tatt Serriøst. Jeg ser at alle her er imot meg så jeg har vell feil. Trodde jeg gjorde noe rett med dyrevelferden som er det eneste jeg faktisk bryr meg om, men Neida. dere har nokk rett og jeg har feil. plis ikke skriv mer på denne posten! Noe veldig trist kom akkurat inn i livet mitt, som gjør at jeg ikke orker flere som beviser at jeg har feil innpå dette forumet. takk for alle svarene jeg har fått:) Anonymkode: c38b4...077
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #47 Skrevet 3. januar 2018 35 minutter siden, AnonymBruker said: Sorry hvis jeg ikke blir tatt Serriøst. Jeg ser at alle her er imot meg så jeg har vell feil. Trodde jeg gjorde noe rett med dyrevelferden som er det eneste jeg faktisk bryr meg om, men Neida. dere har nokk rett og jeg har feil. plis ikke skriv mer på denne posten! Noe veldig trist kom akkurat inn i livet mitt, som gjør at jeg ikke orker flere som beviser at jeg har feil innpå dette forumet. takk for alle svarene jeg har fått:) Anonymkode: c38b4...077 IKKE LA NOEN FORBANNEDE TØLPERE få deg fra å bry deg!! Jeg har ikke ord for tortur jeg med egne øyne ser hva folk er i stand til. PETA gjør mye bra, men jeg er helt uenig i deres behandling og syn på f.eks pitbull. Bønder er bermen når det gjelder "dyrevelferd ", er en grunn til at Senterpartiet er på BÅNN i dyrevelferd! Mange ganger i året kommer nye brutale tortur situasjoner av dyr over tid . IKKE HØR PÅ.DE SOM ANGRIPER NOAH!Jeg forakter de som gjør det på linje med sadistene. Anonymkode: 24ae9...483 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #48 Skrevet 4. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sorry hvis jeg ikke blir tatt Serriøst. Jeg ser at alle her er imot meg så jeg har vell feil. Trodde jeg gjorde noe rett med dyrevelferden som er det eneste jeg faktisk bryr meg om, men Neida. dere har nokk rett og jeg har feil. plis ikke skriv mer på denne posten! Noe veldig trist kom akkurat inn i livet mitt, som gjør at jeg ikke orker flere som beviser at jeg har feil innpå dette forumet. takk for alle svarene jeg har fått:) Anonymkode: c38b4...077 Alle er da ikke uenige med deg. Da må du lese svarene en gang til. Folk prøver bare å gjøre deg obs på at mange dyrevernorganisasjoner ikke har rent mel i posen. Tåler du ikke å høre det så må du skaffe deg tykkere hud dersom dette er hjertesaken din, for det her er faktisk ingenting. Slutt å oppføre deg trasig (ja jeg veit du er 15 og full av hormoner, men uansett) å ta heller til deg råd, sil ut de som er kjeftsmeller. Anonymkode: c4c94...7e4 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #49 Skrevet 4. januar 2018 Trenger noen eksempel på at det Peta og Noah skriver løgnartikler altså, holder ikke med å bare slenge ut påstander om det og kalle dem "propagandasider". Har en viss mistanke om at man føler seg truffet av det de skriver og at man derfor må diskreditere dem. Anonymkode: ee62d...c27 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. januar 2018 #50 Skrevet 4. januar 2018 Peta lyver og skyr ingen midler, synes ikke du skal gi dem penger. Dyrebeskyttelsen kan du jo støtte 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. januar 2018 #51 Skrevet 4. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du vite at dette stemmer? Anonymkode: c38b4...077 Hallo, de sier at sauene blir drept for ulla, hva er logikken i det? De blir selvfølgelig ikke drept, de produserer ull hele tiden. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. januar 2018 #52 Skrevet 4. januar 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger noen eksempel på at det Peta og Noah skriver løgnartikler altså, holder ikke med å bare slenge ut påstander om det og kalle dem "propagandasider". Har en viss mistanke om at man føler seg truffet av det de skriver og at man derfor må diskreditere dem. Anonymkode: ee62d...c27 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #53 Skrevet 4. januar 2018 15 hours ago, AnonymBruker said: IKKE LA NOEN FORBANNEDE TØLPERE få deg fra å bry deg!! Anonymkode: 24ae9...483 Enig! Det er fantastisk at du er opptatt av dyrevelferd! Og PETA gjør også mye bra, folk er bare så enspora at de forteller det samme de hører om og om igjen, det har alltid vært i vinden å latterligjøre dyrevernorganisasjoner og kun fremme det negative (Som for all del er mye grums også) *Peta avdekket behandlingen av gjess avlet opp for foie gras. *De fikk gjennomslag for en ny lov som sikret dyrevelferd i Taiwan som reddet tusenvis av hunder fra å bli torturert levende. *Utallige undercover-besøk sørget for at pelsdyroppdrettere, forskere, sirkus-ansatte, valpefabrikker, bønder som vanskjøtet dyrene sine på verst tenkelige måte ble straffet og fratatt dyrene. *Ralph Lauren sluttet å selge pels pga. PETA og donerte resten av pelsproduktene sine til folk i nød i Mongolia. *De etterforsket og avdekket den største illegale salg av dyr. 26.000 eksotiske dyr. *4,5 millioner forsøksdyr slapp unødig tortur og gift i forbindelse med testing etter at labaratorene fikk dokumentasjon av forskere ved PETA. *PETA, tre marine forskere, og to tidligere Sea World ansatte gikk mot Sea World og avslørte hvordan spekkhoggere hadde det i fangenskap. *De donerte utstyr til Egypt som endte all bruk av dyr til trauma-forskning. *Ved bruk av geiter i militære øvelser (at de først skal skyte, og skade dyret slik at de kan utføre førstehjelp for trening) ble de pålagt å bruke bedøvelse og narkose på forhånd pga PETA. *Bruk av harde pisker som kunne påføre smerte ble forbudt på veddeløpsbaner. *De går hardt ut og avdekker forhold for elefanter og eksotiske dyr brukt som underholdning for turister. *Det var de som avdekket angora-pels industrien som "sjokkerte" verden for noen år siden. *På fem år har de reddet ut 60 bjørner fra dårlige forhold. Som sagt, det er nok mye hysteri, propoganda, og grums som har foregått hos PETA, men tenk litt selv og gjør litt research (det gjelder selvsagt fra begge sider) NOAH har fått nøyaktig samme rykte nå. De er kun ekstreme folk som vil ha slutt på kjæledyr, og kjøtt. Men har dere tenkt på hvordan disse ryktene oppstår? Hvor mange bønder og pelsdyrbønder som har vært under lupen, som er livredde for å miste grunnlaget på å forbedre seg og dyrevelferden? Hvor stort fokus som blir satt på hvordan kyr, kyllinger, og gris egentlig har det, hvordan pelsdyr har det? Og hvor mye bedre dyr har det ved økologisk drevet? Dyrevernorganisasjoner er mange bønders største frykt og fiende. Og istedet for å innrømme at dyrene kanskje ikke har det så greit mange steder så fyrer de av kraftsalmer om hvor ekstreme disse er, serverer løgner, at de vil ha slutt på gårdsdrift etc etc. Og mange kjøper dette. "NOAH hater at man skal ha kjæledyr" Men man ser selvsagt bort fra at Siri Martinsen (leder av NOAH) er veterinær... Men det funker! Folk kjøper det, og sprer det videre uten å gjøre noe som helst research om det. Nøyaktig det samme skjer mot WWF nå, pga ulvehysteriet. WWF vil bevare ulven og saksøkte staten pga masseslaktingen av ulv som foregår i disse tider, og tar man en kikk på f.eks "Rovdyrdebatt" gruppa på Facebook, så ser man hvordan enkelte mennesker istedet for å diskutere saklig serverer den ene løgnen etter den andre for å sørge for at WWF får et dårlig rykte... Tenk litt selv og ikke tro blindt på alt du blir fortalt... Anonymkode: 8c44d...39a 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #54 Skrevet 5. januar 2018 På 3.1.2018 den 21.05, AnonymBruker skrev: når jeg snakker om dette med dyremishandling mener jeg: dyretesting mulesing sirkus pels kjøtt som ikke er økologisk dun usikker på om jeg har glemt noe..? Anonymkode: c38b4...077 Økologisk er ikke det dugg bedre.Er du i mot dyremishandling er veganer veien å gå.Ferdig snakka. Anonymkode: f5dea...f9a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #55 Skrevet 6. januar 2018 Jeg forstår hvor du vil, TS, men du kan ikke drive og preache om dyrevelferd og overbevise folk om at ditt syn på ting er riktig. Jeg er også opptatt av dyrevelferd og kjøper blant annet ikke pels, dunprodukter eller dyretestet sminke og husholdningsartikler. Jeg kjøper egg fra naboen som har frittgående høner og har ellers fryseren full av viltkjøtt og gris/sauekjøtt jeg har skutt/slaktet selv eller fått av familien (hele slekta jakter og har gris og sau som går ute og har det godt). Men jeg går ikke rundt og preacher om mine valg her i livet. Nå til jul spurte svigers hva jeg ønsket meg til jul. Jeg trengte nye puter til soverommet og sa jeg ønsket meg dette, men ikke med dun. De spurte og gravde om dette og jeg fortalte hvorfor. Men da gjorde jeg det fordi de faktisk spurte meg. Jeg går heller ikke og kritiserer min gamle tante som kjøper skinnhansker med pelskant. Pelsdyrhold blir nok avviklet på sikt, de nye generasjonene er mye mer opptatt av dyrevelferd enn våre foreldre og oppover. Jeg synes gjerne du kan fortelle andre om ditt syn på hvordan dyr blir behandlet, men vis til andre organisasjoner enn peta og noah. Ja, de gjør mye bra, men er veldig ekstreme i mange tilfeller. Husker det hadde vært et seminar eller noe i USA om dyrevelferd hvor en i publikum hadde funnet en bille på gulvet. Det ble stor ståhei rundt billa som de la i vinduskarmen så den kunne krype ut. Hele salen applauderte og hylte når billa endelig krøp ut vinduet til frihet... Det blir så ekstremt at det ikke går ann å ta dem seriøst. Det virker som om du har et godt hjerte og ønsker å hjelpe dyrene. Det beste du kan gjøre er å avstå fra å kjøpe produkter eller tjenester som skader dyr. Jeg vet i hvert fall at min samvittighet er ren når det kommer til dyrevelferd Anonymkode: 5e8a1...af7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå