AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #1 Skrevet 3. januar 2018 Jeg er 15 år og VELDIG opptatt av dette med dyrevelferd!! Har ikke telling på hvor mange timer jeg har brukt på å lese om dyr. Dyr er bare så utrolig viktig for meg og jeg vil ikke risikere og støtte dyreplageri, ved og kjøpe noe som skader dem. det eneste jeg kan gjøre i min alder for å hjelpe dyrene er jo å ikke støtte dyremishandling ved og kjøpe produkter som involverer dyremishandling. Jeg kan også fortelle andre om hva som faktisk skjer med dyrene når enkelte produkter produseres. Broren min sier jeg overdriver og at alt jeg sier og har lest bare er propaganda. Han mener blant aner at PETA bare er propaganda. Det er jo ikke det! hvordan kan jeg overbevise han om at det jeg sier faktisk er fakta? Og vet noen om noe annet jeg kan gjøre for å redde dyrene? (vet forresten ikke hvordan propaganda skrives Hahha) Anonymkode: c38b4...077
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #2 Skrevet 3. januar 2018 Han kan respektere at du er opptatt av dette. Så kan du respektere at han ikke er det. Du trenger ikke gå rundt som jehovas vitner og prøve å tre ditt syn nedover andre. Anonymkode: 7d918...9d3 11
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #3 Skrevet 3. januar 2018 Meld deg inn i NOAH, der finner du hundrevis av likesinnede. Anonymkode: c4c94...7e4 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #4 Skrevet 3. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han kan respektere at du er opptatt av dette. Så kan du respektere at han ikke er det. Du trenger ikke gå rundt som jehovas vitner og prøve å tre ditt syn nedover andre. Anonymkode: 7d918...9d3 Dette å. Har ei venninne som er vegetarianer, å hu prøver hele tiden å gi oss som spiser kjøtt dårlig samvittighet og ser på seg selv som et bedre menneske enn oss andre. Vi lukker ørene. Anonymkode: c4c94...7e4 9
T-Rex Skrevet 3. januar 2018 #5 Skrevet 3. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: hvordan kan jeg overbevise han om at det jeg sier faktisk er fakta? Anonymkode: c38b4...077 Du kan begynne med å trene på å overbevise antifeministene på KG om at feminisme er en god ting.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #6 Skrevet 3. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette å. Har ei venninne som er vegetarianer, å hu prøver hele tiden å gi oss som spiser kjøtt dårlig samvittighet og ser på seg selv som et bedre menneske enn oss andre. Vi lukker ørene. Anonymkode: c4c94...7e4 Kanskje jeg går litt over styr, men jeg kunne aldri sett ned på noen på den måten. Ts Anonymkode: c38b4...077
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #7 Skrevet 3. januar 2018 Akkurat nå, T-Rex skrev: Du kan begynne med å trene på å overbevise antifeministene på KG om at feminisme er en god ting. Dette har ingenting med saken og gjøre? Anonymkode: c38b4...077
herremann Skrevet 3. januar 2018 #8 Skrevet 3. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Broren min sier jeg overdriver og at alt jeg sier og har lest bare er propaganda. Han mener blant aner at PETA bare er propaganda. Det er jo ikke det! Anonymkode: c38b4...077 PETA lyver bevisst for å endre/vinkle saker i deres favør. Under er ett av mange eksempler. 9
T-Rex Skrevet 3. januar 2018 #9 Skrevet 3. januar 2018 Just now, AnonymBruker said: Dette har ingenting med saken og gjøre? Anonymkode: c38b4...077 Det har det med saken å gjøre at å overbevise noen om noe som helst, når de har tatt et bastant standpunkt, er helt håpløst. Men blir du så god til å argumentere at du omvender antifeministene, da kan du gjøre det stort her i verden. Inkludert redde all verdens dyr. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #10 Skrevet 3. januar 2018 Peta driver med så mye toskeskap, at det som faktisk er sant blir betvilt. Anonymkode: 9e4e6...b31 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #11 Skrevet 3. januar 2018 Det er ikke at han ikke er enig med meg som er problemet. problemet er at han sier jeg bare leser mye tull som tydeligvis er propaganda?! hvis jeg skal respektere hans mening så må jo han respektere min også. han trenger jo ikke å si at jeg bare lese noe tull som ikke er sant. han driver og sier at jeg er ekstremist, og jeg er jo ikke det. Bare fordi jeg bryr meg om noe så betyr det jo ikke at jeg kan bli kalt for det! Ts Anonymkode: c38b4...077
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #12 Skrevet 3. januar 2018 2 minutter siden, herremann skrev: PETA lyver bevisst for å endre/vinkle saker i deres favør. Under er ett av mange eksempler. Hvordan kan du vite at dette stemmer? Anonymkode: c38b4...077
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #13 Skrevet 3. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje jeg går litt over styr, men jeg kunne aldri sett ned på noen på den måten. Ts Anonymkode: c38b4...077 Anbefaler deg å roe ned. Det nytter ikke å kreve at folk skal høre på deg. Vent til folk faktisk spør «hvorfor ville du ikke ha de fine skinnhanskene?» for da kan du forklare din side uten at folk føler seg invadert som man gjør når jehovas vitne kommer på døra. Men du er NØDT til å ta det sånne organisasjoner kommer med med en klype salt. Jeg jobber i sauefjøs, å sauer mister ikke haler, ører eller får digre flenger som syes uten bedøvelse når de får klippet ulla. PETA liker gjerne å si sånne ting for å hetse bønder. Men bli heller med å se hvordan et fjøs fungerer selv før du skal ha sterke meninger om drift. Anonymkode: c4c94...7e4 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #14 Skrevet 3. januar 2018 Jeg leser jo ikke bare på PETA. jeg leser også mye på NOAH og dyrevellferd Anonymkode: c38b4...077 1
herremann Skrevet 3. januar 2018 #15 Skrevet 3. januar 2018 Just now, AnonymBruker said: Hvordan kan du vite at dette stemmer? Anonymkode: c38b4...077 Hvordan jeg kan vite hva, hvordan et lam ser ut etter det er blitt trimmet/klippet? 3
T-Rex Skrevet 3. januar 2018 #16 Skrevet 3. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: problemet er at han sier jeg bare leser mye tull som tydeligvis er propaganda?! Ts Anonymkode: c38b4...077 Når du leser artikler på nettet, vil du automatisk bli utsatt for en hel masse propaganda. Spørsmålet er om du tar alt for god fisk eller ikke. Jeg kjenner ikke til PETA, så vil ikke uttale meg om den organisasjonen (eller hva det nå er). 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #17 Skrevet 3. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du vite at dette stemmer? Anonymkode: c38b4...077 Sauer i Norge ender ikke opp som bildet til høyre når de får klippet ulla. Bare å bli med på saueklipping det så får man se. Innleide klippere får trekk i lønn hvis de skader sauene. Anonymkode: c4c94...7e4 12
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #18 Skrevet 3. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler deg å roe ned. Det nytter ikke å kreve at folk skal høre på deg. Vent til folk faktisk spør «hvorfor ville du ikke ha de fine skinnhanskene?» for da kan du forklare din side uten at folk føler seg invadert som man gjør når jehovas vitne kommer på døra. Men du er NØDT til å ta det sånne organisasjoner kommer med med en klype salt. Jeg jobber i sauefjøs, å sauer mister ikke haler, ører eller får digre flenger som syes uten bedøvelse når de får klippet ulla. PETA liker gjerne å si sånne ting for å hetse bønder. Men bli heller med å se hvordan et fjøs fungerer selv før du skal ha sterke meninger om drift. Anonymkode: c4c94...7e4 PETA skriver ikke om det som skjer i Norge. jeg vet godt at du som jobber i fjøs ikke driver med dette. de skriver om det som skjer i de mest brutale landene! slev om jeg ikke er så glad for hvordan dyrene blir behandlet i Norge, så blir de behandlet mye bedre enn i enkelte land i utlandet. Anonymkode: c38b4...077 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #19 Skrevet 3. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: PETA skriver ikke om det som skjer i Norge. jeg vet godt at du som jobber i fjøs ikke driver med dette. de skriver om det som skjer i de mest brutale landene! slev om jeg ikke er så glad for hvordan dyrene blir behandlet i Norge, så blir de behandlet mye bedre enn i enkelte land i utlandet. Anonymkode: c38b4...077 I de mest brutale landene er det jo helt utrolig at dyrene overlever. Vi er faktisk på topp når det kommer til dyrevelferd. Anonymkode: c4c94...7e4 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #20 Skrevet 3. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sauer i Norge ender ikke opp som bildet til høyre når de får klippet ulla. Bare å bli med på saueklipping det så får man se. Innleide klippere får trekk i lønn hvis de skader sauene. Anonymkode: c4c94...7e4 Dette er jeg jo fullt klar over. I Norge synes jeg ikke det med saueklipping er dyreplageri. finnes mange plasser i utlandet der de faktisk driver med skikkelig mishandling. mye av ulla vi har i Norge blir blant annet importert fra Australia, hvor de driver med mulesing. Det er veldig dyreplageri! Anonymkode: c38b4...077 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå