AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #1 Skrevet 3. januar 2018 Har det jeg tolker som mensen hver 10-14 dag. Jeg fødte et barn for litt over et år siden og nå kommer altså blødninger så hyppig. Kan dette være min nye syklus, eller burde jeg sjekke dette? Hva annet kan det evt. være? Anonymkode: 9a863...2c7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #2 Skrevet 3. januar 2018 Begynner en ny mens hver 10-14 dag? Slik at om du begynner å blø 1. januar f.eks, og så blir mensen ferdig og så begynner en ny runde med blødning mellom 10. og 14. januar? Hvor lenge varer hver mensblødning forresten? Anonymkode: c56f5...cc0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #3 Skrevet 3. januar 2018 Ville tatt det opp med fastlegen. Umulig for deg å vite om du har mellomblødninger (som bør sjekkes) eller bare ikke er kommet ordentlig i gang igjen etter fødsel. Men det er ikke en syklus du kan regne som din nye normal. (Du er mest sannsynlig ikke fruktbar for øyeblikket med en sånn "syklus") Anonymkode: bb54b...862
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #4 Skrevet 3. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begynner en ny mens hver 10-14 dag? Slik at om du begynner å blø 1. januar f.eks, og så blir mensen ferdig og så begynner en ny runde med blødning mellom 10. og 14. januar? Hvor lenge varer hver mensblødning forresten? Anonymkode: c56f5...cc0 yep, begynner ny mens hver 10-14 dag. Varer i ca 4 dager, det er normal lengde for min del. Anonymkode: 9a863...2c7
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. januar 2018 #5 Skrevet 3. januar 2018 (endret) Hvis man har mindre enn 21 dager mellom første dag i hver mens, bør man ta det opp med legen. Ammer du? Amming kan føre til at man ikke får eggløsning - som igjen styrer når man får mensen. Og uten eggløsning kan man ha ureglmessig mens. Siden du har født barn for ikke så lenge siden tipper jeg det er nor hormonelt. Endret 3. januar 2018 av Anonymus Notarius
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #6 Skrevet 3. januar 2018 27 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Hvis man har mindre enn 21 dager mellom første dag i hver mens, bør man ta det opp med legen. Ammer du? Amming kan føre til at man ikke får eggløsning - som igjen styrer når man får mensen. Og uten eggløsning kan man ha ureglmessig mens. Siden du har født barn for ikke så lenge siden tipper jeg det er nor hormonelt. Har sånn ca. sluttet å amme nå. Hva vil ‘noe hormonelt’ si? Er det ‘farlig’? ts Anonymkode: 9a863...2c7
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. januar 2018 #7 Skrevet 4. januar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Har sånn ca. sluttet å amme nå. Hva vil ‘noe hormonelt’ si? Er det ‘farlig’? ts Anonymkode: 9a863...2c7 At hormonene er i ulage etter svangerskap/fødsel/amming. Hvis du fortsatt ammer litt kan det også være med å påvirke. Som sagt, gå til legen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå