Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2005 #1 Skrevet 4. februar 2005 rett etter sex. Jeg føler at det liksom brenner der nede når jeg går på toalettet, og det svir så masse at jeg nesten må holde igjen. Det er rett og slett forferdelig vondt!! Dette skjer ofte når jeg og kjæresten ikke har ligget med hverandre på en stund. Og det er alltid de første gangene det svir sånn. Vi pleier ikke å ha samleie når jeg har mensen, og vi venter derfor når jeg er ferdig. Dette pleier som regel å vare i 1,5 uke...Jeg gruer meg hver gang jeg skal ha sex igjen fordi jeg vet at det kommer til å gjøre så vondt. Lurer på om det er noe galt med meg...Har vært hos legen og snakket ut om dette, men han mener at jeg kanskje har blitt litt trangere i løpet av pausen :-? Det pleier som regel å gå over når vi er i gang igjen, men så fort jeg får mensen og ikke har sex en stund, kvier jeg meg for å begynne igjen. Det gjør ikke vondt under selve akten selv om jeg kan merke litt ubehag, men det er alltid når han har trukket seg ut at sviinga begynner. Er det noen jenter som har opplevd noe liknende, og som har noen råd å komme med? Hadde satt stor pris på det Takk
Gjest gjest1 Skrevet 4. februar 2005 #3 Skrevet 4. februar 2005 I de dager jeg fortsatt hadde mens( hormonspiral er en suveren greie....) , ble jeg ofte sår i dagene etter mens. Det var også mye tørrere enn ellers, og det svidde. Jeg brukte gjerne en melkesyrekapsel på slutten av mensen, og da ble det mye bedre. Miljøet i skjeden kom litt i ulage av mensen til meg, og trenge litt hjelp til å komme på rett kjøl igjen. Kanskje du har det på samme måten?
Gjest gjest1 Skrevet 4. februar 2005 #4 Skrevet 4. februar 2005 Du har nokså sikkert uriniveisinfeksjon. Ta med morgenurin til legen, og få det testet. En enkel antiobiotika-kur fikser det. Du skal alltid tisse rett etter sex.
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2005 #5 Skrevet 4. februar 2005 Dette høres ut som en urinveisinfeksjon, eller aller helst en soppinfeksjon. Soppinfeksjoner oppstår ofte i uka før mensen og blomstrer opp i mensuka. Når du i tillegg er "ute av trening" etter ei til ei og ei halv ukes opphold kan det fort bli svært vondt å ha samleie.
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #6 Skrevet 5. februar 2005 Hei. Jeg hadde samme problemet. Bodde langt fra kjæresten i en periode, og hver gang vi så hverandre og hadde sex fikk jeg sinnsykt vondt. Jeg trodde også at det var noe galt. Gikk til gynekolog. Han sa at noen kvinner fikk en sviende følelse og vondt hvis de ikke har hatt sex på lenge. Han tok prøver for alt mulig, inkl urinveisinfoeksjon. Og det var ikkenoe galt. Men for meg skjer det bare hvis jeg ikke har sex på 3-4 mnd eller lenger. Etter hver mens kan jo bli kjempeslitsomt og utrolig vondt!! Gå til gynekolog. Tror han vet mer enn vanlig fastlege.
Gjest Jeg som svir Skrevet 5. februar 2005 #7 Skrevet 5. februar 2005 Takk skal dere ha Skal prøve noen av rådene dere har gitt. Sopp-og urinveisinfeksjon høres voldsomt alvorlig ut, og håper for all del at det ikke er tilfelle her :-? Det er vel best å sjekke dette hos en gynekolog siden det ser ut som fastlegen ikke har så særlig peil på dette...Ha en fin dag alle sammen, og tusen takk for hjelpen
Nelle Skrevet 5. februar 2005 #8 Skrevet 5. februar 2005 Takk skal dere ha Skal prøve noen av rådene dere har gitt. Sopp-og urinveisinfeksjon høres voldsomt alvorlig ut' date=' og håper for all del at det ikke er tilfelle her :-? Det er vel best å sjekke dette hos en gynekolog siden det ser ut som fastlegen ikke har så særlig peil på dette...Ha en fin dag alle sammen, og tusen takk for hjelpen [/quote'] Hverken sopp- eller urinveisinfeksjon er spesielt alvorlig, og behandles veldig lett med medisiner. Nelle :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå