Gå til innhold

Flere avholds her?

Fremhevede innlegg

Gjest FitForFight
Skrevet

Jeg lurer på om det er flere som er avholds her? Hvorfor er du det og hvor lenge har du vært det? 

Holder meg selv unna alkohol pga angst.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er avholds. Mange grunner til det. Først og fremst fordi jeg ikke liker smaken av alkohol, øl eller vin. Er noen få viner jeg kan like og litt cider, men blir aldri til at jeg drikker det. 

Jeg hater å være fyllesjuk! Ble ofte dårlig dagen etterpå. Ser ikke vitsen med å drikke meg full, og ta et glass er jo heller ikke vits når jeg ikke klarer smaken. Jeg liker å komme meg greit hjem fra der vi er, liker å kjøre bil. Samtidig har jeg vært gravid i 27mnd til sammen de siste årene, og har små barn, og jeg vil gjerne være edru pga de. 

Skal innrømme at det ser godt ut med en iskald pils i solveggen på hytta en varm vinterdag, men det er jo ikke noe god smak :P Så det utgår. Kan like gjerne sitte med et glass iskald cola eller annen brus. 

Anonymkode: e64e8...d29

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke drukket alkohol på 9år. 

Anonymkode: e64e8...d29

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært avholds i straks 4 år. Det er flere grunner: Jeg er kronisk syk og blir derfor jævlig dårlig, jeg har dårlig kontroll når jeg drikker (drikker for mye), jeg har hatt avhengighetstendenser og i perioder med angst tør jeg ikke drikke heller (gjør jeg det får jeg noen ganger angst, og kan følgelig da ikke ta medisin). I tillegg har jeg veldig ofte migrene (spesielt hvis jeg drikker), men kan ikke ta smertestillende om jeg har drukket.

Anonymkode: 934f8...768

Gjest Athleisure
Skrevet

Har vært på vannvogna i over ett døgn nå

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må stå på sterke smertestillende som I K K E. skal kombineres med alkohol... men det er ikke noe problem, for jeg var så og si avholds fra før. Ingen spez grunn, men følte vel jeg hadde festa fra meg 😅 Festa hardt før. Savner det ikje.

Anonymkode: 28513...3f4

Skrevet

jeg må prøve å bli avholds...

Skrevet
1 time siden, FitForFight skrev:

Jeg lurer på om det er flere som er avholds her? Hvorfor er du det og hvor lenge har du vært det? 

Får liksom aldri tid bare.. :vetikke:

Skrevet

Og det er trygt at en voksen er avholds når det er barn og. Lever også lengre. :)

Skrevet

Nei, er for glad i champagne.  :lillesky:

Skrevet
23 timer siden, FitForFight skrev:

Jeg har aldri likt smaken av alkohol og har holdt meg unna. Dessuten er ikke tarmen min glad i det så best å la være. Er nok kontrollfrik også som ikke liker å miste kontrollen. 

Skrevet

Avholds og avholds, det høres så høytidelig ut. Jeg har aldri likt verken smaken eller effekten av alkohol, og for noen år siden fant jeg ut at jeg ikke gidder å prøve å venne meg til det, så jeg drikker aldri med hensikt - men jeg har ingen betenkeligheter om jeg skulle få en alkoholholdig drikk av vanvare.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke egentlig avholds, men har ikke drukket alkohol på mange år. Det begynte med graviditeter og småbarnsliv, deretter en depresjon som jeg vet at alkohol vil få meg til å gjøre farlige ting. Samt medisiner som ikke skal kombineres med alkohol. Nå er jeg egentlig veldig sjelden i situasjoner hvor det er naturlig å drikke. Men er ikke mot alkohol på noen måte, og etterhvert er jeg nok klar for en utepils eller et godt glass vin igjen:)

Anonymkode: c1cff...3a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var helt avholds til jeg bikket 28. Nå kan jeg ta et glass vin et par-tre ganger i året, i forbindelse med jobbmiddag stort sett, og jeg smaker en slurk av ølen til samboeren iblant (da snakker vi bokstavlig talt én slurk). 

Jeg er en sånn som går rett til trøtt-og-svimmel-stadiet når jeg får i meg alkohol. Og det liker jeg ikke i det hele tatt. Jeg kan like smaken godt, men jeg hater det å merke at jeg svimler, holder på å sovne, og ikke klarer følge med på ting rundt meg. Så da holder jeg mer stort sett unna. 

Nå er jeg gravid, og har plutselig voldsomt sug etter både øl og vin... Så joda, takk for den, kroppen. 

Anonymkode: 5cdf0...425

Gjest GiftMann38
Skrevet

Jeg er ikke full akkurat nå, teller det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...