Gå til innhold

Hvilken bil skal jeg kjøpe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

4runner rusta i filler. Det er ikke mange igjen av de.

Tundra har bare vært i Norge noen få år. 

Men hilux og Land Cruiser er evighetsmaskiner. Ikke fått sett hvor lenge de nye varer. Men de gamle bare går og går, og fallet ikke i pris.

Anonymkode: 930ae...786

4Runner produseres enda. Den og Highlander tas ikkje inn til Norge. Heller ikkje Camry 3,5 og Sequoia.

I USA kjem 4Runner, Highlander (leveres også som hybrid) og Sequoia mellom Rav4 og Land Cruiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BMW x5. Verdens beste bil 🙌🏻😃

Anonymkode: b9c6a...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fint plass til hundebur i en Tesla model X. 

Men den koster bortimot en million. Så jeg tipper du har fått velge bil hvor pris ikke er noe tema, og da ville jeg faktisk gått for en Range Rover Autobiography.

Anonymkode: 245b1...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Honda Jazz høres det ut som kan passe. Den er ikke så altfor stor og er en lettkjørt, pålitelig bybil. Den er generøs med bagasjeromsplassen, med bakseter som kan felles ned til et stort og flatt lasteområde. Fås kun i bensin eller hybrid her i Norge, som ikke er så dumt ettersom du bor i Oslo.
Hvis du har tenkt å bevege deg mye på motorveien tror jeg jeg ville gått for noe med litt kraftigere motor.

Anonymkode: b4fa7...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! for å svare på noen spørsmål så får jeg bruke ca en million på bilen. jeg vil helst ha elbil eller hybrid. jeg vil gjerne ha en trygg bil som ser bra ut, god å kjøre og med lite problemer. Jeg har sett litt på tesla model x og syntes den så veldig fin ut. Ladestadsjoner er det rett i nærheten her jeg bor :) har dere noen erfaringer med tesla modell x? 

Anonymkode: ea4ce...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar! for å svare på noen spørsmål så får jeg bruke ca en million på bilen. jeg vil helst ha elbil eller hybrid. jeg vil gjerne ha en trygg bil som ser bra ut, god å kjøre og med lite problemer. Jeg har sett litt på tesla model x og syntes den så veldig fin ut. Ladestadsjoner er det rett i nærheten her jeg bor :) har dere noen erfaringer med tesla modell x? 

Anonymkode: ea4ce...51d

Da ville jeg kjøpt Tesla. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har råd til en Tesla Model X så kjøper du Tesla Model X. Det er i grunn ingen vits å se på andre alternativer. 

Anonymkode: 245b1...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! dette er kanskje litt dumt spørsmål, men hvorfor er det ikke vits å se på andre alternativer? er tesla mye bedre enn alle andre biler? :) 

Anonymkode: ea4ce...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! dette er kanskje litt dumt spørsmål, men hvorfor er det ikke vits å se på andre alternativer? er tesla mye bedre enn alle andre biler? :) 

Anonymkode: ea4ce...51d

Ja, pluss at bilen har store skatte- og avgiftsfordeler som gjør at du får mye mer bil for pengene. 

Anonymkode: 245b1...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hund har du?
Mener ikke å fornærme eller noe, men har du virkelig bruk for all den plassen og rekkevidden en Tesla har? Hvor mye kjører du? Hvor langt?
Jeg mener man ikke burde gå for en bil som er større enn det man egentlig trenger. Finnes flere elbiler med en praktisk form og størrelse. En elektrisk B-Klasse for eksempel. Kia Soul. BMW i3. Dersom man legger ned baksetene som jeg nevnte tidligere får man god plass. Selv de små som i-Miev, iOn og C-Zero har mer plass enn en skulle tro, selv om rekkevidden ikke er noe å skryte av.

Anonymkode: b4fa7...fe7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du er som kan få kjøpt en millionbil av bestemor! For å gi gode råd så trenger du egentlig å si litt mer om hva du skal bruke bilen til. Er du bare ute etter å få bekreftet det du allerede har bestemt deg for, tja, Tesla X, da?

- Er hunden stor og trenger du plass til stort bur?

- Blir det mest bykjøring eller skal du langt?

- Går du og hunden på jakt/fjellet/i røft terreng og kan firehjulstrekk være en ide?

- Må du betale for bilholdet selv? Har du råd til å vedlikeholde en millionbil eller har du en mer alminnelig inntekt å leve av?

- Er tanken at du skal ha bilen lenge, eller bare ut garantiperioden, eller bare 1-3 år?

- Kjører du alene, med venner, eller er du innstilt på å få familie snart?

- Har du egen p-plass med lademulighet?

Slikt er litt greit å vite om du virkelig vil ha gode råd.

Anonymkode: de832...198

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2018 den 20.20, emilie123 skrev:

Har en Toyota Yaris hybrid og er kjempefornøyd. Aldri vært noe galt med den.

Om man ikke trenger plass i det hele tatt og liker kjedelige biler, så er det sikkert innertier.

Anonymkode: 29140...4bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stor hund og e-golf. Det fungerer veldig greit. Bruker ikke bur, men har satt inn gitter av denne typen mellom bagasjerommet og kupeen. Ellers har Golf plass til flere ulike burmodeller, også. Nå, som e-golf har kommet med 300 km rekkevidde, ville jeg vurdert denne sterkt. Den er selvsagt både mindre og billigere enn en Tesla, men jeg innbiller meg at man får mer kvalitet for pengene. 

Spesielt fin å se på er den ikke, men den ser jo ut som en hvilken som helst annen Golf. Helt normal, m.a.o. Nå synes ikke jeg at Tesla model X er særlig fin, heller, men det er jo smak og behag. Golfen er i alle fall en veldig grei, god og lettkjørt bil, det skal den ha. 

Anonymkode: d3533...900

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om man ikke trenger plass i det hele tatt og liker kjedelige biler, så er det sikkert innertier.

Anonymkode: 29140...4bc

Til og være en liten bil så er det faktisk god plass i den, dessuten er den god å kjøre, både på langkjøring og i by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har stor hund og e-golf. Det fungerer veldig greit. Bruker ikke bur, men har satt inn gitter av denne typen mellom bagasjerommet og kupeen. Ellers har Golf plass til flere ulike burmodeller, også. Nå, som e-golf har kommet med 300 km rekkevidde, ville jeg vurdert denne sterkt. Den er selvsagt både mindre og billigere enn en Tesla, men jeg innbiller meg at man får mer kvalitet for pengene. 

Spesielt fin å se på er den ikke, men den ser jo ut som en hvilken som helst annen Golf. Helt normal, m.a.o. Nå synes ikke jeg at Tesla model X er særlig fin, heller, men det er jo smak og behag. Golfen er i alle fall en veldig grei, god og lettkjørt bil, det skal den ha. 

Anonymkode: d3533...900

Helt enig i at eGolf er en god bil, men si at den triller 300km på en lading er vel litt drøyt? De tester jeg har lest så er den ikke nærheten av oppgitt kjørelengde :) 

Anonymkode: 95120...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i at eGolf er en god bil, men si at den triller 300km på en lading er vel litt drøyt? De tester jeg har lest så er den ikke nærheten av oppgitt kjørelengde :) 

Anonymkode: 95120...990

Uansett hvilken elbil man ser på, så er oppgitt rekkevidde kun teoretisk. 
Det er verdt å spørre seg hvor ofte man kjører strekninger lenger enn ca 25 mil, og samtidig er det verdt å huske at jo større elbilbatteri, jo lengre ladetid. Tesla er intet unntak her. 

Anonymkode: d3533...900

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.1.2018 den 21.22, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar! for å svare på noen spørsmål så får jeg bruke ca en million på bilen. jeg vil helst ha elbil eller hybrid. jeg vil gjerne ha en trygg bil som ser bra ut, god å kjøre og med lite problemer. Jeg har sett litt på tesla model x og syntes den så veldig fin ut. Ladestadsjoner er det rett i nærheten her jeg bor :) har dere noen erfaringer med tesla modell x? 

Anonymkode: ea4ce...51d

Jeg ville gått for Hydrogenbil!

Anonymkode: 1ba50...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for helikopter! Makan til gjeng her på KG...

Anonymkode: de832...198

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i at eGolf er en god bil, men si at den triller 300km på en lading er vel litt drøyt? De tester jeg har lest så er den ikke nærheten av oppgitt kjørelengde :) 

Anonymkode: 95120...990

Ny egolf har netto 32,5 kWh. batteri.

Dersom forbruket om sommeren er 15 kWh/100 km så holder batteriet over 200 km

Dersom forbruket om vinteren er 18 kWh/100 km så holder batteriet over 180 km.

Dette er realitetene for eierne deres. Er været bedre, terrenget mer kupert og andre faktorer så det oppstå forskjeller.

Reklameskryt er noe helt annet og må tas med en klype salg. Egolfen kjører ikke 300 km i normal driftssituasjon.

Anonymkode: 583f0...f0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig Tesla driftsikker? Synes jeg har lest noe om at Tesla er blant bilene med mest feil. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Anonymkode: 298db...a8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...