Gå til innhold

Sykehusdietten januar 2017


Cammomille

Anbefalte innlegg

Jepp!! Det er realitet!! 

Prøver å lage en tråd der andre kan henge seg på eller komme med erfaringer og som jeg kan bli litt motivert av. Jeg begynte 01.01.2018 og startvekten var 79.1 kg 🙄 

Målet mitt er ned 20 kg før juni 18. Ikke bare på denne dietten selvfølgelig, men håper den kan være med å kickstarte det nye året. Jeg var tidligere veldig glad i å løpe, så håper å finne tilbake til den løpeformen og motivasjonen igjen. Er forberedt på noen tøffe uker i oppstartsfasen, men jeg prøver helhjertet. 💪🏻💪🏻 

Kuren er som følger: 

 

SYKEHUSDIETTEN

 

suppe oppskrift:

- 2 bokser hermetiske tomater

- 3 store purrer eller 1 stor spansk løk

- kjøttbuljongterninger med vann (14-16 stk)

- 1 pk. mr. lee nudler (ikke krydder)

- 1 pk. stangselleri

- 2 bokser grønne brekkbønner

- 2 grønne paprika

- 1 kg gullerøtter

 

vann til det dekker grønnsakene, krydder etter ønske.

 

suppen spises gjennom hele uka naå du er sulten, spis så mye du vil. det er ingen ekstra kalorier. jo mer du spiser, jo mer går du ned i vekt. spis gjerne til frokost, lunsj, middag og kvelds.

 

drikke: juice uten sukker, te, kaffe, skummet melk, vann(masse vann)

 

DAG 1: spis masse frukt (ikke banan). melon er bra. masse frukt og suppe.

 

DAG 2: spis deg mett på rå, kokte eller boksgrønnsaker. prøv grønne bladgrønnsaker: salat, spinat osv. ikke erter, mais eller tørre bønner. til middag kan du ta en bakt potet med smør. ikke frukt i dag. men så mye suppe du vil.

 

DAG 3: spis så mye frukt, grønnsaker og suppe du vil, man bare det i dag. etter i dag skal du ha gått ned minst 2 kg.

 

DAG 4: bananer og skummet melk: dvs. minst 3 bananer og så mye skummet melk du orker. kroppen trenger kalsium i dag. nå vil du få mindre sug etter søtsaker. spis suppe som vanlig.

 

DAG 5: biff og tomater. du kan spise 280-560 g biff og 4 tomater i dag. spis suppen minst 1 gang. ikke potet.

 

DAG 6: biff og grønnsaker. så mye du vil, men ikke glem suppe. ikke potet.

 

DAG 7: brun ris, juice uten sukker og grønnsaker. spis deg mett, men husk suppe i dag også. bland gjerne kokte grønnsaker og ris.

 

etter dag 7 bør du ha gått ned 4,5- 7,7 kg. ikke gå på dietten igjen hvis du har gått ned mer enn 7,7 kg. da må du vente noen dager. programmet kan brukes så ofte du viil; det renser systemet og man får en følelse av god helse.

 

ikke drikk alkohol før minst 24 timer etter at dietten er avsluttet; dette pga fettsamling i kroppen. ved forstoppelse, spis noe med fiber.

 

suppen kan spises under hele dietten nå du er sulten. den forbrenner fett. biff kan erstattes med kylling eller fisk, man ikke skinn på kyllingen.

 

UNNGå: brød, alkohol, brus (kullsyre). ikke sterk mat utenom biffen.

 

drikk masse, 6- 8 glass vann per dag, pluss en kombinasjon av svart kaffe, te(uten sukker), juice, tranbærjuice og skummet melk.

5185B29C-6661-4DEC-B7CA-69B45878E661.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På hvilken måte er den suppa ikke ekstra kalorier? 

Anonymkode: e973a...caf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det har jeg lurt på også... 🤔 

For meg er det uansett en stor forbedring av kostholdet med bare frukt og grønt for en periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke deb oriinale sykehus dietten helt annerledes? En slags kur på 13 dager der man spiser kjøtt,torsk og grønnsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ned to kilo i men uten en slik diett, det holder og meg. Men suppen virker veldig god! Tror jeg uansett vil smake den:)

Anonymkode: 83d89...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel denne vandrehistorien som alle ernæringsfysiologer og leger ved både det norske og danske rikshospitalet har advart mot i snart 30 år, i flere legetidsskrifter... 

Anonymkode: baa70...ff2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Cammomille skrev:

 

etter dag 7 bør du ha gått ned 4,5- 7,7 kg. ikke gå på dietten igjen hvis du har gått ned mer enn 7,7 kg. da må du vente noen dager. programmet kan brukes så ofte du viil; det renser systemet og man får en følelse av god helse.

 

i

 

Det renser systemet.

Hva betyr det?

Er dette en slik rensing, jeg vet ikke hva det ellers heter, av kroppen hvor man betaler ca 1000,- pr time, det renser for avfallstoffer og bakterier div i tarmsystemet, man tror man har gått ned, så etter noen dager kommer kiloene tilbake. Det kan jo forklare den raske nedgangen.

Anonymkode: d4fcc...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det renser systemet.

Hva betyr det?

Er dette en slik rensing, jeg vet ikke hva det ellers heter, av kroppen hvor man betaler ca 1000,- pr time, det renser for avfallstoffer og bakterier div i tarmsystemet, man tror man har gått ned, så etter noen dager kommer kiloene tilbake. Det kan jo forklare den raske nedgangen.

Anonymkode: d4fcc...e26

Som du ser av oversikten i HI koster det der neppe 1000,-

Anonymkode: e973a...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som du ser av oversikten i HI koster det der neppe 1000,-

Anonymkode: e973a...caf

Les innlegget mitt igjen. Det er ikke suppa jeg tenker på men en slags tømming av systemet du får som koster 1000,- pr time. 

Anonymkode: d4fcc...e26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les innlegget mitt igjen. Det er ikke suppa jeg tenker på men en slags tømming av systemet du får som koster 1000,- pr time. 

Anonymkode: d4fcc...e26

Som du leser i HI er det selve dietten som skal rense systemet, ikke det du sikter til. 

Anonymkode: e973a...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du brude ikke forvente gå ned 7kg på en uke uansett diett, ihvertfall. Når prinsippet er spis så mye du vil skal det godt gjørs å gå ned uansett hvor kalorifattig det er. Men om det hjelper som en start for å få bedre kosthold, hvorfor ikke prøve. Er ikke noe magisk marakelkur dette her, ihvertfall. Kan like godt spise sunt og "normalt"

Anonymkode: b5456...aba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?! Har du tenkt til å leve på den der resten av livet kun for å kunne veie 59kg?! 

Anonymkode: aa7c5...073

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dietten der ser seriøst ikke ut som en diett, bare et dårlig kosthold. 

Og jeg kan love deg at den suppa så absolutt teller som kalorier! 

Anonymkode: e973a...caf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Risikohospitalets sultekur? Beklager, men dette er galskap. 

Last ned myfitnesspal og kjøp deg fitbit. Logg kalorier inn og følg med på kalorier ut. Spis sunt, smart og variert og bli vant med å spise mindre. En kalori er en kalori er en kalori. 

Anonymkode: 34dc4...651

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dessuten: leveren din renser systemet. Helt gratis!

Anonymkode: 34dc4...651

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det renser systemet.

Hva betyr det?

Er dette en slik rensing, jeg vet ikke hva det ellers heter, av kroppen hvor man betaler ca 1000,- pr time, det renser for avfallstoffer og bakterier div i tarmsystemet, man tror man har gått ned, så etter noen dager kommer kiloene tilbake. Det kan jo forklare den raske nedgangen.

Anonymkode: d4fcc...e26

Dette skulle jeg likt å vite mer om for moroskyld! Er det dialyse man får da siden det liksom skal rense systemet? Det er i alle fall den eneste behandlingen som renser systemet, men med mindre man har nyresvikt vil man nok ikke merke noe særlig siden kroppen greier å rense alt selv når man har normal nyrefunksjon. 

Anonymkode: 02464...323

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rikshospitalet i både Danmark og Norge har gitt tydelig uttrykk for at de ikke har noe med dietten å gjøre. Enhver med kunnskap om ernæring vil fraråde noen å følge den. 

Ingen sykehus har de siste 30 årene brukt denne dietten eller lignende for å få noen ned i vekt.

Anonymkode: ebe6c...fff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde sykehussuppe for en tid tilbake og den så ikke sånn ut i oppskrift. Smakte vondt gjorde den også. 

Anonymkode: 91488...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne suppen er hvertfall veldig god 😍 

Om den ikke er veldig rensende så er den  hvertfall mye sunnere å spise enn jeg normalt gjør. Føler meg opplagt og går ikke sulten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cammomille skrev:

Denne suppen er hvertfall veldig god 😍 

Om den ikke er veldig rensende så er den  hvertfall mye sunnere å spise enn jeg normalt gjør. Føler meg opplagt og går ikke sulten. 

Du burde droppe nudlene da. De er ikke sunne.

Anonymkode: e973a...caf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...