AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #1 Skrevet 2. januar 2018 Den venstre foten min er litt hoven. Den høyre foten er normal og på den ser man sener og blodårer. På den venstre ser man ikke sener/blodårer. Jeg var hos lege for litt over et år siden med foten, legen tok CRP og sendte meg videre til spesialist som ikke fant noe feil. Nå over et år senere er foten fortsatt hoven Noen som har opplevd det samme? Hva kan jeg eventuelt gjøre? Takk for svar 💐 Anonymkode: 73aa6...b51
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #2 Skrevet 2. januar 2018 Jeg har det på samme måte, men det er min høyre som er hoven. Jeg har ikke vært til noen undersøkelser, legen min sa at det av og til kunne være slik. Jeg har vært slik i flere år. Ser litt rart ut på sommeren når jeg går i sko med bare ben, for det er veldig tydelig forskjell på mine ben. Anonymkode: 25894...3d9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #3 Skrevet 2. januar 2018 Jeg har det samme. Den ene er veldig hoven, spesielt når det er varmt, da eser den skikkelig ut, og langt oppover over kneet. Legen sendte meg på ultralyd av benet og mageregionen, på grunn av den påfallende størrelsen (og huden var blank i fargen på det benet), men de fant ingenting. Jeg har også bare godtatt å leve med dette... Anonymkode: f7707...730
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #4 Skrevet 2. januar 2018 Uff, så kjedelig å gå med en hoven fot. Ser så dumt ut når man går i sko som er åpne og huden synes :/ Noen av skoene strammer litt ekstra også. Anonymkode: 73aa6...b51
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #5 Skrevet 2. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Den venstre foten min er litt hoven. Den høyre foten er normal og på den ser man sener og blodårer. På den venstre ser man ikke sener/blodårer. Jeg var hos lege for litt over et år siden med foten, legen tok CRP og sendte meg videre til spesialist som ikke fant noe feil. Nå over et år senere er foten fortsatt hoven Noen som har opplevd det samme? Hva kan jeg eventuelt gjøre? Takk for svar 💐 Anonymkode: 73aa6...b51 Du kan starte med å ringe til en fysioterapeut e.l. (Jeg ville bare begynt med fysio og så fortsatt gjennom registeret) og forklart problemet og spurt om det var noe de kunne gjøre med sånt. Dersom ja - ta en time eller tre for å sjekke ut, dersom nei, ring neste i katalogen. Opphopninger av væske kan være ufarlige men behandlbare ting som leger sjelden til aldri tar i. Omtrent som det er null poeng i å oppsøke lege for hjelp med stive muskler i hals eller skuldre. Dersom du ikke trener så ville jeg startet trene. Både styrke og jogging/gåturer. Dersom du har for vane å gå i dårlige sko eller trenge bukser så ville jeg byttet til gode sko og bukser som ikke hemmer blodomløpet. Anonymkode: 79fc6...b45
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 På 2.1.2018 den 21.18, AnonymBruker skrev: Du kan starte med å ringe til en fysioterapeut e.l. (Jeg ville bare begynt med fysio og så fortsatt gjennom registeret) og forklart problemet og spurt om det var noe de kunne gjøre med sånt. Dersom ja - ta en time eller tre for å sjekke ut, dersom nei, ring neste i katalogen. Opphopninger av væske kan være ufarlige men behandlbare ting som leger sjelden til aldri tar i. Omtrent som det er null poeng i å oppsøke lege for hjelp med stive muskler i hals eller skuldre. Dersom du ikke trener så ville jeg startet trene. Både styrke og jogging/gåturer. Dersom du har for vane å gå i dårlige sko eller trenge bukser så ville jeg byttet til gode sko og bukser som ikke hemmer blodomløpet. Anonymkode: 79fc6...b45 Takk for rådet om fysio. Det hadde jeg aldri tenkt på selv. TS Anonymkode: 73aa6...b51
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #7 Skrevet 14. mai 2018 TS her. Sliter fortsatt med den hovne foten min. Begynner å bli lei, særlig i disse dager da man har litt lettere sko på foten. Da synes hovenheten ekstra godt. Fikk tips om fysio tidligere i tråden. Må man betale hele beløpet for timene selv eller kan fastlege sende meg til fysio slik at jeg kun betaler en egenandel? Har aldri tatt noen form for behandling før så er helt grønn på sånt. Hvis noen andre har noen tips for en hoven for så skrik ut :D Anonymkode: 73aa6...b51
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #8 Skrevet 14. mai 2018 Overvekt og lite mosjon? Bevegelse er viktig! Gå en tur hver dag. Og ligg med beina litt høyt 10 min om dagen. Anonymkode: a92d4...32b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #9 Skrevet 14. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Overvekt og lite mosjon? Bevegelse er viktig! Gå en tur hver dag. Og ligg med beina litt høyt 10 min om dagen. Anonymkode: a92d4...32b Spør du om jeg er overvektig? Anonymkode: 73aa6...b51
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #10 Skrevet 14. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spør du om jeg er overvektig? Anonymkode: 73aa6...b51 tydeligvis. Anonymkode: 36f8a...7ab
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #11 Skrevet 14. mai 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overvekt og lite mosjon? Bevegelse er viktig! Gå en tur hver dag. Og ligg med beina litt høyt 10 min om dagen. Anonymkode: a92d4...32b 156 cm og 49 kg. Du får avgjøre om jeg er overvektig eller ikke. Er aktiv og ligger med pute under beina om natten. Anonymkode: 73aa6...b51
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #12 Skrevet 14. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: 156 cm og 49 kg. Du får avgjøre om jeg er overvektig eller ikke. Er aktiv og ligger med pute under beina om natten. Anonymkode: 73aa6...b51 Har du smerter i beinet? Du bør presse hardere på for å finne ut hva dette er. Anonymkode: 36f8a...7ab
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #13 Skrevet 14. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du smerter i beinet? Du bør presse hardere på for å finne ut hva dette er. Anonymkode: 36f8a...7ab Har ikke smerter. Foten fikk seg en knekk en gang jeg satt på knærne og skulle reise meg opp. Minnes at hovenheten kom etter det. Anonymkode: 73aa6...b51
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #14 Skrevet 15. mai 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke smerter. Foten fikk seg en knekk en gang jeg satt på knærne og skulle reise meg opp. Minnes at hovenheten kom etter det. Anonymkode: 73aa6...b51 Fortalte du dette til legen din? Jeg ville oppsøkt fastlegen igjen og fortalt om at det ikke har blitt bedre og spurt om hjelp. Anonymkode: 736f3...fcd
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #16 Skrevet 15. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Fortalte du dette til legen din? Jeg ville oppsøkt fastlegen igjen og fortalt om at det ikke har blitt bedre og spurt om hjelp. Anonymkode: 736f3...fcd Husker ikke om jeg nevnte det. Begynner å nærme seg to år siden jeg var hos legen. Har ikke bestilt noen ny time hos fastlegen da jeg er sikker på at h*n kommer til å si at det ikke er noe å gjøre noe med det. Ortopeden jeg var hos fant heller ingen feil med foten. Og han hadde heller ingen anbefalinger. Bortsett fra å slutte med å bruke medisinsktape på et operasjonssår som jeg nylig hadde operert. Anonymkode: 73aa6...b51
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #17 Skrevet 15. mai 2018 Men igjen så skader det nok ikke å bestille en legetime. Anonymkode: 73aa6...b51
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #18 Skrevet 15. mai 2018 10 timer siden, PeleWasShite skrev: Det kan være AIDS. Jeg har da ikke aids 😷 Anonymkode: 73aa6...b51
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå