AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #1 Skrevet 2. januar 2018 Hei! Jeg ønsker å ta med datteren min på en litt lengre ferie denne sommeren. Hun vil være sju år i sommer. Jeg tenker en kombinasjon av strand, by, utflukter og fornøyelsesparker. Jeg har lang ferie, så det hadde vært spennende å få vært innom 3-4 land. Noen som har noen anbefalinger om land, rute, hva man burde se/oppleve, prisnivå og andre tips?😊 Tar i mot med glede😊 Anonymkode: 1b117...14e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #2 Skrevet 2. januar 2018 Vi drar som regel til Skottland. Er ikke så mange fornøyelsesparker der, men veldig avslappende og rolig, barnevennlig. I år skal vi til Sør-England i stedet. Vi har barn på 5 og 8, og det er kjempegøy å få dem til å praktisere litt engelsk på turen. Så er det strand og by der, og en og annen fornøyelsespark! Pleier å leie bil, men i år blir det budsjettferie, så da skal vi klare oss med tog. Vurderer også å ta tog til Frankrike i løpet av ferien, det er jo lettvint fra England. Anonymkode: 57d3e...9ff
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #3 Skrevet 2. januar 2018 Ville foreslått øyhopping i Hellas, men det er kanskje i overkant fancy for en 7-åring. Er det veldig viktig at du må besøke flere land og ikke bare forskjellige steder? I så fall må du enten reise til f.eks Kroatia der avstandene er ganske korte (f.eks fra Dubrovnik) eller være forberedt på mye reising. Noe jeg ikke tror en 7-åring vil sette pris på. Fornøyelsesparker finnes overalt Anonymkode: 29e52...dae
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #4 Skrevet 2. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville foreslått øyhopping i Hellas, men det er kanskje i overkant fancy for en 7-åring. Er det veldig viktig at du må besøke flere land og ikke bare forskjellige steder? I så fall må du enten reise til f.eks Kroatia der avstandene er ganske korte (f.eks fra Dubrovnik) eller være forberedt på mye reising. Noe jeg ikke tror en 7-åring vil sette pris på. Fornøyelsesparker finnes overalt Anonymkode: 29e52...dae Nå er det ikke snakk om å være 3 netter på hvert sted, men uker. Vi har ferie i nærmere 8 uker. Da er det fint å bruke muligheten til å oppleve litt. Om man da er innom et land i Europa og to land i Asia som ligger ved siden av hverandre, så blir det ikke spesielt mye reising. Da får man også litt av alt. Nei, fornøyelsesparker som er verdt pengene finnes ikke overalt. Vi tenker oss innom en på veien, resten går med til andre utflukter, bading, avslapping etc. Anonymkode: 1b117...14e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #5 Skrevet 2. januar 2018 Lei deg en bobil og kjør dit nesa peker. La barnet være med å planlegge ruta. Ved at du f.eks sier: Hvor skal vi dra i morgen? Et sted man kan bade, leke, i en skog eller kanskje til et museum i en by? Dyrepark? Trives dere godt et sted. Kan dere tilbringe flere dager der til dere går lei. Forslag kan være å starte med Norge. Så gjennom Sverige og til slutt avslutte med Legoland eller Eurodisney i paris som grand finale før dere snur. Det er de beste feriene vi har hatt sammen med min nå 7åring. Anonymkode: 5cdce...bee
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #6 Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lei deg en bobil og kjør dit nesa peker. La barnet være med å planlegge ruta. Ved at du f.eks sier: Hvor skal vi dra i morgen? Et sted man kan bade, leke, i en skog eller kanskje til et museum i en by? Dyrepark? Trives dere godt et sted. Kan dere tilbringe flere dager der til dere går lei. Forslag kan være å starte med Norge. Så gjennom Sverige og til slutt avslutte med Legoland eller Eurodisney i paris som grand finale før dere snur. Det er de beste feriene vi har hatt sammen med min nå 7åring. Anonymkode: 5cdce...bee Er dessverre ikke så interessert i å tilbringe store deler av ferien bak rattet. Det koster som regel mer enn det smaker. Men takk for innspill. Anonymkode: 1b117...14e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 Vi har aldri kjørt mer enn 3timer. Så er vi kanskje 3dager på et sted før vi kjører videre. For min del har det vært de billigste feriene vi har vært på. Anonymkode: 5cdce...bee
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #8 Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har aldri kjørt mer enn 3timer. Så er vi kanskje 3dager på et sted før vi kjører videre. For min del har det vært de billigste feriene vi har vært på. Anonymkode: 5cdce...bee Jeg er ikke så glad i å kjøre bil ei heller bo i bobil, så det er dessverre uaktuelt. Det handler ikke om å ha den billigste ferien. Anonymkode: 1b117...14e 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #9 Skrevet 3. januar 2018 Da er billetter til Thailand, Kambodsja, Tokyo og Kuala Lumpur bestilt😊 Takk for alle gode tips😊 Anonymkode: 1b117...14e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå