Gå til innhold

Kresne barn

Fremhevede innlegg

Gjest GoldenLioness
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvordan det faktisk er mulig å oppdra barn til å starte å bli kresne en gang! 

Vi var fire søsken og vi fikk det som ble servert, måtte smake litt, men ikke mye om vi ikke likte det som ble servert. Valgte vi å ikke spise, fikk vi gå sultne til neste måltid. Dette resulterte i 4 altetende barn.

Samme strategi gjelder her i huset. Vi laget hjemmelaget mat til babyene og lot de smake på alt de kunne spise. Alle tre barna spiser alt de får servert, uansett hovedrett, tilbehør eller hva det skulle være. 

Jeg mener derfor dette er foreldrenes feil fra starten av. Og da får dere ta konsekvensene av det også.

Anonymkode: a3cb9...2b1

Ja for alle barn er like :a034:

Jeg var altspisende. Spiste voksenporsjoner i barnehagen.

Men gjett hva? Noen barn og voksne takler ikke visse lukter og konsistenser.

Min unge vil som sagt heller sulte og du synes kanskje det er Ok med dine barn. Men for meg er det vanskjøtsel og barnemishandling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Ja for alle barn er like :a034:

Jeg var altspisende. Spiste voksenporsjoner i barnehagen.

Men gjett hva? Noen barn og voksne takler ikke visse lukter og konsistenser.

Min unge vil som sagt heller sulte og du synes kanskje det er Ok med dine barn. Men for meg er det vanskjøtsel og barnemishandling.

Jeg tror ikke det nytter å diskutere med noen som utviser den form for ignoranse som vedkommende gjør. Kunne vært interessant å høre hvordan den ABen forklarer ett kresent barn i en søskenflokk hvor resten er altetende, har foreldrene glemt å oppdra akkurat dette barnet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvordan det faktisk er mulig å oppdra barn til å starte å bli kresne en gang! 

Vi var fire søsken og vi fikk det som ble servert, måtte smake litt, men ikke mye om vi ikke likte det som ble servert. Valgte vi å ikke spise, fikk vi gå sultne til neste måltid. Dette resulterte i 4 altetende barn.

Samme strategi gjelder her i huset. Vi laget hjemmelaget mat til babyene og lot de smake på alt de kunne spise. Alle tre barna spiser alt de får servert, uansett hovedrett, tilbehør eller hva det skulle være. 

Jeg mener derfor dette er foreldrenes feil fra starten av. Og da får dere ta konsekvensene av det også.

Dummeste jeg har hørt.. mine barn spiste alt da de var mindre.. fikk smake på alt, og jeg startet tidlig med at de fikk samme mat som oss andre.. og de spiste alt! Elsket brokoli, spise reker og sushi til og med.. men ved fylte fire år ca. Så forandret dette seg, og nå spise de ingenting., 

Anonymkode: ba67e...ba8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du skjønner nok ikke før du selv har et barn som ikke er altetende. Hvordan forklarer du feks når 1 søsken knapt spiser noen matvarer, mens de andre ungene er altetende og både oppdragelsen og måltidene er likt for alle barna? Skaff deg litt mer kunnskap før du uttaler deg, enkelte barn har matvegring som ikke skyldes oppdragelse. Det kan begynne alt fra barnet begynner å smake på fast føde. Noen såpass «kresne» at de må følges opp av helsevesenet for hjelp. 

Anonymkode: 633b2...941

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...