Gå til innhold

Bil til mann på 2 meter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at min mann er 204 på sokkelesten. Så han er avhengig av god plass i forsetene på bilen for å få plass og uten å sitte knekt i unaturlige vinkler. 

Vi har til nå hatt ett barnesete i bilen å har løst plassmangelen sånn at han alltid har kjørt. Han har ikke tjans til å få plass i setet foran barnesetet. MEN i mai kommer det enda en unge og dermed enda ett barnesete....så da må vi enten plassere mannen min i skiboksen på taket eller å finne en bil med STOR beinplass så både seter og mann får plass. Trenger også bagasjeplass til en søskenvogn.

Er det noen her inne som kan bil og har noen gode forslag til hvilken bil det evt kunne vært? 

Anonymkode: 5d025...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skoda Superb eller Mercedes E-klasse.

Anonymkode: 5e9c7...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skoda Superb. 

 

Anonymkode: bf699...c50

Den nye Skoda Superben har mindre kupé enn forrige utgave. Litt i tvil om den er stor nok til en på 204.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok testet ut ford mondeo, ford s-max, mercedes e, Toyota Land cruiser...  Rett og slett prøvekjørt de største familiebilene og suv-ene, og deretter latt lommeboka og følelsen bestemme..

Husk også at om han kan venne seg til å sitte med beina litt oppover (heve/senke-sete hvor man kan heve fremste del av setet og senke bakerste) sparer han mye beinplass. Gjør det selv og synes det er mye mer behagelig å kjøre sånn da beina får ekstra støtte av setet, men jeg er riktignok ikke 2m høy ;)

Anonymkode: 4a5a8...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tba skrev:

Den nye Skoda Superben har mindre kupé enn forrige utgave. Litt i tvil om den er stor nok til en på 204.

Var å kikket på den på nettet og virker ikke som om det er noen større beinplass på den

Anonymkode: 5d025...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville nok testet ut ford mondeo, ford s-max, mercedes e, Toyota Land cruiser...  Rett og slett prøvekjørt de største familiebilene og suv-ene, og deretter latt lommeboka og følelsen bestemme..

Husk også at om han kan venne seg til å sitte med beina litt oppover (heve/senke-sete hvor man kan heve fremste del av setet og senke bakerste) sparer han mye beinplass. Gjør det selv og synes det er mye mer behagelig å kjøre sånn da beina får ekstra støtte av setet, men jeg er riktignok ikke 2m høy ;)

Anonymkode: 4a5a8...7df

Da sitter han med knea i rattet. Han er typisk nok veldig lang i låra. Så ingen sittestilling som ikke er med knea under haka i sittende fosterstilling vil hjelpe. Derfor vi vurderer å bare brette han inn i skiboksen.

Skal sjekke ut bilene du nevnte!

Anonymkode: 5d025...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var å kikket på den på nettet og virker ikke som om det er noen større beinplass på den

Anonymkode: 5d025...6d5

1. generasjon Superb hadde ekstremt mye benplass og kupéplass. Men i den nye versjonen er bare akuratt nok til meg. Jeg er bare 190 cm høy, men for en som er 14 cm lengere blir det trangt. 

Endret av Tba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Volvo? Jeg er 192cm og har stort sett funnet plass i de store bilene.

Ellers kan flerbruksbil være tingen. Du sitter mer opprett, som på en kjøkkenstol, og man kan ofte flytte setene i andre rekke frem og tilbake på skinner. Der kan han skaffe seg noen ekstra centimeter på bekostning av tredje rekka, som gjerne er nedfelt i gulvet lel.

Anonymkode: 46bbb...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da sitter han med knea i rattet. Han er typisk nok veldig lang i låra. Så ingen sittestilling som ikke er med knea under haka i sittende fosterstilling vil hjelpe. Derfor vi vurderer å bare brette han inn i skiboksen.

Skal sjekke ut bilene du nevnte!

Anonymkode: 5d025...6d5

Da har han ikke justert riktig, evt glemt å heve rattet :) Kan også hjelpe å legge ryggen mer bakover for å få det bekvemt (tenk typisk råner-stil) men er langtifra alle som klarer å kjøre så liggende, og slett ikke alle biler det funker å tilpasse sånn i. Har aldri klart å få det til i f.eks vw, eller andre biler som har korte seter.

Ser andre foreslo volvo, det er også biler med god plass, (V70, xc90, s80) :) 

Anonymkode: 4a5a8...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, som sagt, "bare" 192, men det er faktisk biler der man ikke kan heve rattet høyt nok - ikke alltid brukerfeil. Har i dag en gammel Honda. Når bilen var inne på service, var det kun den minste av de nye i utstillingen - Jazz/Fit - som jeg fikk plass i. Civic, Accord og til og med CR-V fikk jeg ikke plass til knærne i, ei heller kunne jeg se skikkelig ut av bilen. Midtkonsollen er ofte for invaderende for meg, og setter jeg setet langt ned og rattet høyt opp, må jeg ha seteryggen bein rett. Utrolig ubehagelig! I tillegg er mange nye biler bygget slik at man ikke kan se hverken forover eller bakover, med ittebittesmå vinduer. Jeg er nærmest dømt til å kjøre gammelt skrap til 15000kr pga det, fra en tid der vinduer var større og biler mindre innebygd. Unntak er noen Volvo, Subaru og en og annen flerbruksbil eller "van". Volkswagen har også noen biler for store mennesker (gamle Polo var kjent for at det så ut som om man satt i baksetet med førersetet helt bak), men aldri i livet kjøper jeg et merke med så mye feil.

Anonymkode: 46bbb...170

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Broren min er akkurat 2 meter høy, i tillegg er han ganske kraftig. Han har alltid kjørt rundt i helt vanlige stasjonsvogner (med unger i baksetene) som VW passat, Audi A4 eller hva det nå er og sånne typer biler. Han har også hatt VW touran, Nissan Leaf. Nå kan det jo så klart hende de 4 cm ekstra på høyden har veldig mye å si, men hvis ikke kan eg ikke forstå at det skal være så vanskelig å finne en bil som passer. Det er ikke en så uvanlig høyde akkurat

Anonymkode: 5886c...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...