AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #1 Skrevet 31. desember 2017 Er det vanlig at barn som vanligvis legger seg mye tidligere får være oppe til midnatt på grunn av fyrverkeriet? Anonymkode: b26de...10b
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #2 Skrevet 31. desember 2017 Så lenge barnet takler det fint, så har de vært oppe her. La de når de var mindre og de ikke skjønte opplegget. Da sendte vi opp en runde med raketter tidligere. Anonymkode: e047e...247 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #3 Skrevet 31. desember 2017 Jeg fikk alltid lov til det ja, men husker jeg ofte var utrolig trøtt og at kvelden alltid gikk veldig sent. Men super kjekt å få lov å være oppe å se raketter (er nå 26 år, så en stund siden da) men vil nå tro at unger ennå får lov å være oppe Anonymkode: b5a14...4d8
Fluttershy Skrevet 31. desember 2017 #4 Skrevet 31. desember 2017 For første gang får tiåringen her lov til å være oppe til tolv. Hun tåler det egentlig ikke noe bra, blir veldig sliten både i kveld, i morgen og sikkert hele uken som kommer, men nå har hun blitt så stor at jeg føler det blir feil å ikke la henne få lov like vel, når hun har veldig lyst selv.
Vera Vinge Skrevet 31. desember 2017 #5 Skrevet 31. desember 2017 Mine barn, som pleier å sovne rundt kl 20, men har lagt seg i 21-tiden i ferien, kommer ikke til å klare å være våkne til midnatt. Jeg prøvde å få dem til å sove litt i bilen før i dag, men når de ikke klarte det, legger de seg antakelig i 21-tiden, og så vekker vi dem rett før midnatt. De er snart 4 og 6, og vil gjerne de rakettene. Men det er første året de har spurt om det, tidligere har de bare sovet, med mindre de har våknet av bråket. 1
Jolene Skrevet 31. desember 2017 #6 Skrevet 31. desember 2017 Husker da jeg var liten, la vi oss til vanlig tid på nyttårsaften. Foreldrene våre vekket oss til midnatt for å se på raketter. Stor stas å leke ute sååå sent! Derimot har jeg ikke mye til overs for de som fyrer opp raketter før midnatt. 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #7 Skrevet 31. desember 2017 Min 2 klassing blir våken til midnatt ja. I fjor var første året hun klarte det, så da blir det slik i dag. Hun gleder seg masse :D Anonymkode: 86f42...736
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #8 Skrevet 31. desember 2017 Ikke hos oss. Herl legger barna seg til vanlig tid siden vi ikke feirer nyttår. Hos oss er det en vanlig hverdag Anonymkode: 6d426...b0a
Arkana Skrevet 31. desember 2017 #9 Skrevet 31. desember 2017 Mine legges rundt kl 21 og vekkes rett før midnatt. 11 minutter siden, Jolene skrev: Derimot har jeg ikke mye til overs for de som fyrer opp raketter før midnatt. Enig. Det er ganske slitsomt å høre på, men jeg tenker aller mest på alle dyr som får økt stressnivå ikke bare den korte tiden rundt midnatt men i flere timer før og etter. 2
Jolene Skrevet 31. desember 2017 #10 Skrevet 31. desember 2017 1 minutt siden, Arkana skrev: Mine legges rundt kl 21 og vekkes rett før midnatt. Enig. Det er ganske slitsomt å høre på, men jeg tenker aller mest på alle dyr som får økt stressnivå ikke bare den korte tiden rundt midnatt men i flere timer før og etter. Det samme gjør jeg. Her vi bor, bor det også ganske mange barnefamilier. Allerede nå, har mange fyrt opp raketter. Stakkars alle dyrene i skogen her, og i de ulike hjemmene 1
Kamikatze Skrevet 31. desember 2017 #11 Skrevet 31. desember 2017 I de fleste byer og tettsteder jeg har bodd, har det vært vanlig med en liten fyrverkerirunde rundt sjutiden, til glede for de minste. Ellers er det jo greit med at våkner de, så våkner de.
heipådegsann Skrevet 31. desember 2017 #12 Skrevet 31. desember 2017 Sønnen min er bare 2år, og vi utsatte duppen litt i dag, sånn at han skulle være pigg til middagen vi spiser ca 19:30. Men oppe til midnatt har jeg ingen tro på at han er i form til å være. Vi legger når vi oppfatter at det er det beste for han (merkes fort på humøret). Når han blir eldre får han nok lov til å være oppe til 24 evt. vekkes til den tiden hvis han ønsket det
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #13 Skrevet 31. desember 2017 like greit å smelle rakettene kl. 18, for å ha gjort seg ferdig, dermed har man gjort på en rasjonell måte. Anonymkode: 37ebb...062
Ulrikke Skrevet 31. desember 2017 #14 Skrevet 31. desember 2017 Dropp raketter tidligere på kvelden, vekk heller barna om dere ønsker det!! Mine to hunder bryr seg ikke, men det er mange som gjør det, og her kom faktisk de første rakettene i år allerede 1.juledag.... Det holder med raketter rundt midnatt!! Smeller i skrivende stund her.... Har alltid hatt barn som har tålt fint å gjøre om på døgnrytmen, så her har de vært oppe hvis de har orket det. Har de sovnet, så har de sovnet, men det har ikke vært ofte. 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #15 Skrevet 31. desember 2017 Hos oss har alle barna (3 stk) helt fra 3 års alderen vært oppe til midnatt. Det har alltid gått kjempe bra. Anonymkode: 280b6...8b3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #16 Skrevet 31. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke hos oss. Herl legger barna seg til vanlig tid siden vi ikke feirer nyttår. Hos oss er det en vanlig hverdag Anonymkode: 6d426...b0a Merkelig. Anonymkode: b2271...4f6 5
GammelKaktus Skrevet 31. desember 2017 #17 Skrevet 31. desember 2017 Sønnen min har har vært oppe til midnatt fra han var 3 år, går fint det. 🤗
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #18 Skrevet 1. januar 2018 Mine barn er oppe til midnatt fordi de klarer å sove til de er uthvilt neste dag. 4-åringen våknet kl 10 idag i fin form. Hadde han våknet 07 uansett så måtte han ha lagt seg tidlig. I noen byer kjører de stort barnefyrverkeri kl 19 nettopp så ungene skal kunne legge seg ganske normalt. Fin løsning. Anonymkode: 87ae3...230 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #19 Skrevet 1. januar 2018 Min 6-åring har vært oppe til midnatt siden han var 4, før det sov han gjennom hele greia. La ham til vanlig tid og hadde med babycall ut i tilfelle han våknet. Han har aldri vært særlig god til å "ta igjen" søvn, men tåler det bedre nå enn da han var mindre, da ble dagen gjerne et helvete. Han sovnet ca 1 i natt og våknet 8, foreløpig i strålende humør. Fordelen er at det ikke blir så vanskelig å snu døgnet riktig vei igjen til han skal på skolen. Anonymkode: e4af6...b23
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #20 Skrevet 1. januar 2018 Mine unger tåler dårlig å være oppe lenge. Er de oppe for lenge, så våkner de enda tidligere på morran, så her ble 1åringen lagt til vanlig tid, 5åringen måtte legges halv 9, da klarte han ikke mer. 8åringen som er redd for raketter og mest var før forandringer i rutinen la seg halv 8. Vi hadde ikke fyrverkeri selv. Anonymkode: b1347...086
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå