Gå til innhold

Hjelp, panna cotta krise!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lagte panna cotta i går kveld som skal serveres til dessert i dag. Men den er ikke blitt stiv?!? Er blitt mer fast i løpet av natten, men stivner da ikke. Noen som vet om denne reddes eller må jeg finne på noe annet?

Hilsen stresset :-( 

Anonymkode: 0a608...5de

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lagte panna cotta i går kveld som skal serveres til dessert i dag. Men den er ikke blitt stiv?!? Er blitt mer fast i løpet av natten, men stivner da ikke. Noen som vet om denne reddes eller må jeg finne på noe annet?

Den vil nok ikke stivne mer. Jeg svarer på noe jeg ikke har prøvd før her, men kunne du prøve å varme den forsiktig opp igjen og røre inn litt mer gelatin? Uansett så er vel bensinstasjoner åpne så får du får vel tak i noe.

Skrevet

Du kan varme opp pannacottaen igjen over svak varme, og løse opp en liten mengde gelatin i en del av den varme pannacottarøren og blande det inn i resten. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du lunker den opp igjen, tilsetter mer gelatin og kjøler ned igjen. Panna cotta er bare melkegele..

Dersom du har melk, egg, fløte og vanilje ville jeg dog heller ha droppet panna cottaen og safet med creme brulee eller annen form for karamellpudding. Skal du servere dessert der intet kan gå galt så er en av de dusinvis av karamelluddinger der ute alltid svaret.

Anonymkode: d8092...873

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...