AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #21 Del Skrevet 1. januar 2018 Jeg kjøpte en ny kia til 300 t/kr, en kamerat kjøpte samtidig en 10 år gammel bmw x5, dere kan jo tenke dere hvem så har hatt mest utlegg på bilen.... Som oftest har de en helt ok leiebil da, men skifter denne relativt ofte da deres er ofte på verksted, ikke mye status det vil jeg si.... Anonymkode: c0bfd...fd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 1. januar 2018 #22 Del Skrevet 1. januar 2018 Herregud for noen idioter, be dem passe sine egne saker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #23 Del Skrevet 1. januar 2018 På 31.12.2017 den 10.10, AnonymBruker skrev: Jeg erstatta en gammel Volvo XC60 med en Kia Sportage. Synes den er helt grei den, og vi fikk en fantastisk pris på både innbytte og ny bil - det kosta oss nesten ingenting å kjøpe ny bil. Problemet er at nesten alle naboer nå har spurt, med bekymret stemme: "Går det bra med dere?", som om vi plutselig er blitt fattige. Alt dette pga kjøp av en billigere bil. Er dette normal oppførsel? Vet ikke helt hvordan jeg skal banke inn i hodene deres at vi bare hadde lyst på en bil med garanti. Når jeg sier det er det nesten som om de ikke vil høre det. Alle er ute etter skandalenyhetene à la "mannen har mistet jobben"... Anonymkode: d4c85...5a7 God reklame for Kia. Nei, dette er ikke normal oppførsel fra naboer, og heller ikke normalt å lage en tråd på nettet om. Det som er normalt er å bry seg om sine medmennesker og spørre hvordan de har det på generelt grunnlag uansett om de eier en Kia eller en Porche. Anonymkode: e116e...022 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #24 Del Skrevet 1. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som er normalt er å bry seg om sine medmennesker og spørre hvordan de har det på generelt grunnlag uansett om de eier en Kia eller en Porche. Anonymkode: e116e...022 Jeg tror ikke du oppfatta poenget. Naboene skiftet tonefall og holdning til oss etter kjøp av en ny bil, som nabolagets meningsmakere tydeligvis er enige om er for billig. Må si jeg trengte å høre litt oppløftende ord, for vi har faktisk snakket en del om det her i huset. Bilen er helt grei den, og vi tenkte nå å ha den ut garantien. Det som overrasket meg var bare "folkets dom". Vi har bodd her en stund, og om vi kjøpte XC60 eller GLK så var det liksom ingen stor sak. Men en koreansk bil blir lagt merke til...synes det er rart, jeg. Anonymkode: d4c85...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest steinbukk79 Skrevet 1. januar 2018 #25 Del Skrevet 1. januar 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke du oppfatta poenget. Naboene skiftet tonefall og holdning til oss etter kjøp av en ny bil, som nabolagets meningsmakere tydeligvis er enige om er for billig. Må si jeg trengte å høre litt oppløftende ord, for vi har faktisk snakket en del om det her i huset. Bilen er helt grei den, og vi tenkte nå å ha den ut garantien. Det som overrasket meg var bare "folkets dom". Vi har bodd her en stund, og om vi kjøpte XC60 eller GLK så var det liksom ingen stor sak. Men en koreansk bil blir lagt merke til...synes det er rart, jeg. Anonymkode: d4c85...5a7 Ny XC60 ca 800 t kr Ny Sportage ca 400 t kr Du har gjort et fornuftig valg syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 1. januar 2018 #26 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte en ny kia til 300 t/kr, en kamerat kjøpte samtidig en 10 år gammel bmw x5, dere kan jo tenke dere hvem så har hatt mest utlegg på bilen.... Som oftest har de en helt ok leiebil da, men skifter denne relativt ofte da deres er ofte på verksted, ikke mye status det vil jeg si.... Anonymkode: c0bfd...fd5 Forstår poenget ditt men er ikke helt enig. Jeg har hatt endelig biler i den gromme enden av skalaen og rimelige 10.000 kr biler. Og selvsagt blir km.kostnaden lavere med Dacia Duster sammenlignet med Mercedes ML. En Mulberry veske til 10.000 gjør samme nytten som ei fake Michael Kors veske. En plakat på veggen gjør sammen nytte som en Munch bilde. Hadde noen år i X5 og det er grom bil med en fantastisk motor, masse plass og lite støy. Man får lyst til å kjøre 50mil en helg. Bare for opplevelsen. Det gjør man ikke i en billigbil. Hadde X5 nyere enn 2007 E70 utg. Som er bedre enn forgjengeren. Og hadde minimalt med problemer. Hadde mye tull med Volvo derimot. Så bortkastede penger var det ikke. Hadde råd og lever bare en gang. Men forstår at interesser og prioriteringer varierer. Endret 1. januar 2018 av Commander Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #27 Del Skrevet 1. januar 2018 54 minutter siden, Commander skrev: Forstår poenget ditt men er ikke helt enig. Jeg har hatt endelig biler i den gromme enden av skalaen og rimelige 10.000 kr biler. Og selvsagt blir km.kostnaden lavere med Dacia Duster sammenlignet med Mercedes ML. En Mulberry veske til 10.000 gjør samme nytten som ei fake Michael Kors veske. En plakat på veggen gjør sammen nytte som en Munch bilde. Hadde noen år i X5 og det er grom bil med en fantastisk motor, masse plass og lite støy. Man får lyst til å kjøre 50mil en helg. Bare for opplevelsen. Det gjør man ikke i en billigbil. Hadde X5 nyere enn 2007 E70 utg. Som er bedre enn forgjengeren. Og hadde minimalt med problemer. Hadde mye tull med Volvo derimot. Så bortkastede penger var det ikke. Hadde råd og lever bare en gang. Men forstår at interesser og prioriteringer varierer. Enig der, man kan være heldig/uheldig med alle biler, dette x5 var første generasjon og de var så som så på enkelte områder, men kjøreglede er mye større i en bmw eller en kia... poenget mitt er nytt med 7 års garanti må da være bedre enn 10 år og kanskje 3 mnd garanti når prisen er lik Anonymkode: c0bfd...fd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå